Ga naar inhoud

lamba sonde


Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het is een slijtage onderdeel net zoals bijvoorbeeld de remblokjes en riemen. Weet er niet het fijne van af, maar het is een sensor die bepaalde waardes in de uitlaatlucht kan meten. Hiermee weet de computer vervolgens of het lucht/benzine mengsel te rijk of te arm is.

Vanwaar deze vraag, heb je problemen met een onregelmatige loop van de motor?

Link naar reactie
neen niet echt maar zou dat toch eens willen weten hoe je weet of het goed werkt

bedankt voor je antwoord;

hoe zie je of deze stuk is?

grz rudi

Motor loopt niet goed, en benzineverbruik neemt toe, hoe te testen of aan een 4 gas tester of aan de monitor hangen. ;)

Link naar reactie

Ikzelf zit met het probleem dat wanneer de motor in zen vrij aan het draaien is die af en toe eens heel lichtjes sputtert. Ik voel het aan de trillingen die me doorgegeven worden via men zetel. Soms zijn deze ietsjes heviger ook. Soms zijn er dagen wanneer deze het bijna niet heeft.

Zou dit dan aan die lambdasonde kunnen liggen ? Of nog iets anders ?

Link naar reactie
Ikzelf zit met het probleem dat wanneer de motor in zen vrij aan het draaien is die af en toe eens heel lichtjes sputtert. Ik voel het aan de trillingen die me doorgegeven worden via men zetel. Soms zijn deze ietsjes heviger ook. Soms zijn er dagen wanneer deze het bijna niet heeft.

Zou dit dan aan die lambdasonde kunnen liggen ? Of nog iets anders ?

Zijn de bougie's al vervangen ?

Link naar reactie

Heb er ni echt een idee van. Normaal gezien heeft de auto voor ik deze mocht gaan ophalen bij de Stealer grote beurt ghad. Maar jah, weet natuurlijk nooit.

Maar kga volgende week maandag als ik moet langsgaan bij de Stealer het eens vermelden en ondertussen bougies laten vervangen. Doe ik geen kwaad mee hé :blink:

Link naar reactie

Doe geen moeite, ik heb precies hetzelfde probleem, vorig jaar nog nieuwe iridium bougie's erin gezet maar dit mocht niet baten. Het schijnt vaker voor te komen maar niemand weet precies waar het aan ligt. De toerenteller blijft gewoon strak, maar het lijkt alsof hij een kleine overdruk via de uitlaat naar buiten spuuwt waardoor een lichte trilling wordt veroorzaakt.

Link naar reactie
Doe geen moeite, ik heb precies hetzelfde probleem, vorig jaar nog nieuwe iridium bougie's erin gezet maar dit mocht niet baten. Het schijnt vaker voor te komen maar niemand weet precies waar het aan ligt. De toerenteller blijft gewoon strak, maar het lijkt alsof hij een kleine overdruk via de uitlaat naar buiten spuuwt waardoor een lichte trilling wordt veroorzaakt.

Het was maar een tip, vaak zijn het de bougies bij overslaan van de motor stationair, wil je op zeker moet hij gewoon aan de monitor (scoop) kan ook een bobine, injector enz. wezen.

Link naar reactie
Doe geen moeite, ik heb precies hetzelfde probleem, vorig jaar nog nieuwe iridium bougie's erin gezet maar dit mocht niet baten. Het schijnt vaker voor te komen maar niemand weet precies waar het aan ligt. De toerenteller blijft gewoon strak, maar het lijkt alsof hij een kleine overdruk via de uitlaat naar buiten spuuwt waardoor een lichte trilling wordt veroorzaakt.

same here... vooral bij koud weer. zal wel een 1.9 kwaaltje zijn.

Link naar reactie
Het was maar een tip, vaak zijn het de bougies bij overslaan van de motor stationair, wil je op zeker moet hij gewoon aan de monitor (scoop) kan ook een bobine, injector enz. wezen.

Heeft over enkele maanden nog aan de monitor gehangen en der was niets op aan te merken.

Zal dus zoals napoje zegt gewoon een kwaaltje zijn zekers ;)

Link naar reactie
Doe geen moeite, ik heb precies hetzelfde probleem, vorig jaar nog nieuwe iridium bougie's erin gezet maar dit mocht niet baten. Het schijnt vaker voor te komen maar niemand weet precies waar het aan ligt. De toerenteller blijft gewoon strak, maar het lijkt alsof hij een kleine overdruk via de uitlaat naar buiten spuuwt waardoor een lichte trilling wordt veroorzaakt.

same here... vooral bij koud weer. zal wel een 1.9 kwaaltje zijn.

Heb ik ook, vooral als ie koud is, voel ik soms een tik in me gaspedaal, volgens mijn garage de throttle position sensor en een vuile gasklep. ;)

Link naar reactie
Doe geen moeite, ik heb precies hetzelfde probleem, vorig jaar nog nieuwe iridium bougie's erin gezet maar dit mocht niet baten. Het schijnt vaker voor te komen maar niemand weet precies waar het aan ligt. De toerenteller blijft gewoon strak, maar het lijkt alsof hij een kleine overdruk via de uitlaat naar buiten spuuwt waardoor een lichte trilling wordt veroorzaakt.

same here... vooral bij koud weer. zal wel een 1.9 kwaaltje zijn.

Niet alleen op de 1,9: mijn 2,8 bibbert bij stationair ook soms...

Lambda sonde meet de temperatuur van de uitlaat gassen.

Te warm=te arm, te koud = te rijk. Computer past zodoende de inspuit tijd aan, en bij extreme waardes, de ontsteking...

Aldus mijn visie op het vraagstuk...

Mvrgr, Ben

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.