Ga naar inhoud

Waterpomp vervangen


DJLeonardo
 Share

Aanbevolen berichten

Zoals de meesten nu wel weten is de standaard waterpomp van plastic. Het is al eerder gepost dat deze dus snel stuk gaat en eigenlijk preventief vervangen zou moeten worden. Sommigen hebben dit al gedaan.

Ik kwam bij Turner Motorsport zo'n vervangings waterpomp tegen, maar wellicht zijn d'r in NL ook gewoon van die dingen te krijgen. Iemand al iets in die richting gezien?

Roodkapje? jouw licht op deze zaak?

Wat zou je tijd/geld kwijt zijn voor het vervangen? Ik begreep dat je d'r wat lastig bij komt....

Turner motorsport Z3

M50/M52 E34, E36 & E39 6 Cylinder Water Pump (Original BMW)

Part #: 11517527799

Applications: 1992 - 1999 325, 328, M3, 525, M52 Z3 (E34, E36, Z3, MZ3)

The M50/M52/S50/S52 engines have a serious weak point: the water pump. BMW originally used a plastic propeller in the water pump. This would degrade over time and eventually break apart. Your car overheats immediately. This Original BMW water pump is an updated one using composite impeller. BMW Part # 11 51 7 527 799

Price:  $78.31

engine_m50_h20pump_lg.jpg

Bij genoeg interesse kunnen we d'r natuurlijk een inkoop/inbouw actie van maken.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 7
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Days

Uit TIS ! :D

11ad.jpg

20yb.jpg

34mq.jpg

Moeilijk ??? ;) Vraag het Doctor Phill ! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt hem aan de gang gekregen zie ik? :D En een Nederlandse nog wel niet. ;) Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

Even ontopic, het lijkt mij goed te doen met het juiste materiaal. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het een hele tijd terug gedaan bij de M43 motor, was ongeveer 2 uur werk (op m'n gemakkie) Het enige wat je eigenlijk moet verwijderen om erbij te kunnen, is de viscofan.

Begrijp niet wat je bedoelt met "vervangingspomp" als je een nieuwe haalt bij BMW is dit een met stalen schoepenwiel (althans, dat was bij mij zo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt hem aan de gang gekregen zie ik? :D En een Nederlandse nog wel niet. ;) Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

Even ontopic, het lijkt mij goed te doen met het juiste materiaal. :D

Vriendje / collega op het werk had deze gevonden, maar die werkte thuis al !

De ETK kreeg ik thuis op de desktop niet aan de praat.

Gebruik voorlopig de versie op internet http://www.realoem.com.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet z,n moeilijke klus, maar als je nu al een pomp hebt die al geheel uit metaal is ????

Er zijn wel eens gevallen geweest met de plastick schoepenrad en dan het probleem dat deze los raakt van de as, dit merk je meteen want de temp. loopt snel hoog op.

Ik ben er niet zo bang voor, m.a.w. ik zou hem niet opvoorhand vernieuwen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet z,n moeilijke klus, maar als je nu al een pomp hebt die al geheel uit metaal is ????

Er zijn wel eens gevallen geweest met de plastick schoepenrad en dan het probleem dat deze los raakt van de as, dit merk je meteen want de temp. loopt snel hoog op.

Ik ben er niet zo bang voor, m.a.w. ik zou hem niet opvoorhand vernieuwen :blush:

Ruud,

Volgens de tekst die DJL quote heeft de S50 ook een plastic prulding, maar jij weet blijkbaar dat dat NIET zo is ? :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet z,n moeilijke klus, maar als je nu al een pomp hebt die al geheel uit metaal is ????

Er zijn wel eens gevallen geweest met de plastick schoepenrad en dan het probleem dat deze los raakt van de as, dit merk je meteen want de temp. loopt snel hoog op.

Ik ben er niet zo bang voor, m.a.w. ik zou hem niet opvoorhand vernieuwen  :blush:

Ruud,

Volgens de tekst die DJL quote heeft de S50 ook een plastic prulding, maar jij weet blijkbaar dat dat NIET zo is ? :blink:

Ja dat weet ik maar ik zie er geen probleem in, ik geef dan ook aan als er geen problemen zijn zou ik hem niet vervangen. er zijn wel meer dingen aan de motor die het kunnen begeven, moet je dan alles maar gelijk nieuw monteren ? en zelfs dan ben je nog niet verzekerd dat het nooit meer stuk kan :D

moraal van het verhaal wanneer er problemen zijn pak ze aan, wanneer er geen problemen zijn gewoon blijven ademhalen :rant:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels