Ga naar inhoud

Op bezoek bij Dr. Phil


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

Zondag bij Roodkapje geweest voor wat dingetjes.

Rob was daar ook met z'n nieuwe velgen. NICE! B)

Zo had Dr. Phil 2 Black Dragons in z'n toko. Dus moest er gestapeld worden :ok:

dsc00317xs4au.jpg

dsc00316xs4tp.jpg

Roodkapje en Rob, 2 prominente leden van de L&B commissie. (in de verte op de brug een aspirant lid)

dsc00320s5jm.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

D'r is nieuwe olie in gegaan en ik ik wilde weten hoe het met de olie in het cardan stond. Deze bleek nog ok te zijn, echter er zat een beetje weinig in. Deze dus ook vervangen. Het resultaat daarvan is dat ie wat minder lawaai maakt. Het zogenaamde "geruis achterin" is wat minder geworden. Ook het zeurende toontje bij de 120 is wat minder. Het is er nu alleen nog even bij gas los, als de toeren dan teruglopen. Op constante snelheid is het weg.

Toch een goeie score voor iets van 10 min werk en een litertje(?) olie. Wel speciale olie voor sperdifferentieel.

Toen kwam "klusje" 2.

De nieuwe veren. Het zijn de Eibachs van Rob.

Eerst de achterveren. Die gingen best makkelijk. De demper moest alleen wel los, want de veren zijn toch wel erg lang.

dsc00327xs5iz.jpg

Ziehier het verschil. (links is uiteraard de B) veer)

dsc00326xs4ej.jpg

Toen kwamen de voor veren.

Dr. Phil denk even diep na....

dsc00331xs2nm.jpg

De hele veerpoot gaat eraf:

dsc00332xs8ow.jpg

Het verschil: (rechts de :ok: veer, links de Eibach)

dsc00335xs7xk.jpg

Best nog wel gedoe want het is lastig de veren ver genoeg samen te knijpen om de moer er weer op te schroeven.

dsc00334xs4ol.jpg

en het resultaat, helaas nog met winterbanden:

dsc00337djl6ij.jpg

Link naar reactie
Mooie foto's; Ik heb nog een vraagje: de achterste schokdemper: moet je die in het koffer los maken om hem volledig te demonteren. of kan dit langs de wielkast?

greetz Jeroen

Om de veer achter te vervangen maak je de schokbreker alleen onder los :ok:

Ja, dit snap ik ook, maar is eigenlijk een offtopic vraagje B)

om de volledige schokdemper te demonteren moet je dan in het koffer zijn voor de bovenste schroeven?

Greetz

Link naar reactie

Nog vergeten te vertellen hoe de nieuwe veren rijden, en hoe laag ie nu is. We zijn eigenlijk vergeten te meten hoe laag hij nu is. Ruud, weet jij nog hoe laag de auto was VOOR de verlaging?

In ieder geval is er geen pijl op te trekken hoe het nou zit met die hoogtes bij de verschillende veren/systemen. Van verschillende kanten kreeg ik de indruk dat de verlaging maar 1 a 1.5 cm zou zijn. Het :party: onderstel zou 2 cm verlagen, en de Eibachs 3 cm. Als je de :m: veren er dan uit haalt en vervangt voor de Eibachs zou de auto dus "theoretisch" 1 cm lager moeten komen. Helaas nog niet gemeten, maar iedereen kan zien dat de auto VEEL lager is geworden dan 1 cm. Ik schat dat het "minstens" 3 cm is. :D

Ik merk nu ook dat ik ineens grond raak bij de diverse drempels in Amsterdam. Gelukkig ben ik er op voorbereid dus het gaat heel voorzichtig -_-

Of ik het nou mooier vind... weet ik nog niet. Met de winterbandjes kan je d'r niet veel over zeggen, dat wordt nooit mooi natuurlijk. Ik heb het gevoel dat de Z aan de voorkant misschien wat TE laag is (voor het mooie) maar dat gaan we straks zien met de zomerbanden d'r onder.

Wat de grote verassing is: WAT RIJDT DAT LEKKER! :D Ik was bang dat de auto heel "hard" zou worden. Dat is niet het geval. Hij is niet noemenswaardig stugger geworden. Maar het overhellen in de bocht is wel VEEL minder nu. Heerlijk! Ik hoef geen cart meer te huren, ik heb er zelf 1 :D

Maar even kijken hoe comfortabel het blijft met de zomerbandjes d'r onder. B)

Overigens heeft "Dr. Phil" al het werk gedaan en ik alleen maar "meegeholpen". Dat is, als ik niet in de weg liep... :ok: Ruud, nog bedankt voor je expertise! (een beetje reclame maken mag wel he ;) )

dsc00336djl2hn.jpg

Link naar reactie
In ieder geval is er geen pijl op te trekken hoe het nou zit met die hoogtes bij de verschillende veren/systemen. Van verschillende kanten kreeg ik de indruk dat de verlaging maar 1 a 1.5 cm zou zijn. Het :D onderstel zou 2 cm verlagen, en de Eibachs 3 cm. Als je de  :m: veren er dan uit haalt en vervangt voor de Eibachs zou de auto dus "theoretisch" 1 cm lager moeten komen. Helaas nog niet gemeten, maar iedereen kan zien dat de auto VEEL lager is geworden dan 1 cm. Ik schat dat het "minstens" 3 cm is. :(

Juist! Dat is óók zo bij Sledge en bij Superduper. Zij zijn minimaal (!) 30 mm verlaagd, in dezelfde combinatie: M-dempers en Eibach veren.

Mijn combinatie M-dempers en Eibach leverde slechts een teleurstellende verlaging van ca. 10 mm maximaal op. Dat had helemaal niet de looks die ik voor ogen had met Eibach. Pierre bevestigde dat dit méér voorkomt. Waarom bij de één wél een behoorlijke verlaging en bij de ander niet blijft onduidelijk. ^_^

Dat wordt fraai, DJ! Ben benieuwd hoe het staat met de zomerbanden. Ik vermoed héél fraai! :D

Link naar reactie
Nog vergeten te vertellen hoe de nieuwe veren rijden, en hoe laag ie nu is. We zijn eigenlijk vergeten te meten hoe laag hij nu is. Ruud, weet jij nog hoe laag de auto was VOOR de verlaging?

In ieder geval is er geen pijl op te trekken hoe het nou zit met die hoogtes bij de verschillende veren/systemen. Van verschillende kanten kreeg ik de indruk dat de verlaging maar 1 a 1.5 cm zou zijn. Het :m: onderstel zou 2 cm verlagen, en de Eibachs 3 cm. Als je de  :m: veren er dan uit haalt en vervangt voor de Eibachs zou de auto dus "theoretisch" 1 cm lager moeten komen. Helaas nog niet gemeten, maar iedereen kan zien dat de auto VEEL lager is geworden dan 1 cm. Ik schat dat het "minstens" 3 cm is. :D

Ik merk nu ook dat ik ineens grond raak bij de diverse drempels in Amsterdam. Gelukkig ben ik er op voorbereid dus het gaat heel voorzichtig  -_-

Of ik het nou mooier vind... weet ik nog niet. Met de winterbandjes kan je d'r niet veel over zeggen, dat wordt nooit mooi natuurlijk. Ik heb het gevoel dat de Z aan de voorkant misschien wat TE laag is (voor het mooie) maar dat gaan we straks zien met de zomerbanden d'r onder.

Wat de grote verassing is: WAT RIJDT DAT LEKKER! :D Ik was bang dat de auto heel "hard" zou worden. Dat is niet het geval. Hij is niet noemenswaardig stugger geworden. Maar het overhellen in de bocht is wel VEEL minder nu. Heerlijk! Ik hoef geen cart meer te huren, ik heb er zelf 1  :m:

Maar even kijken hoe comfortabel het blijft met de zomerbandjes d'r onder.  ^_^

Overigens heeft "Dr. Phil" al het werk gedaan en ik alleen maar "meegeholpen". Dat is, als ik niet in de weg liep... :( Ruud, nog bedankt voor je expertise! (een beetje reclame maken mag wel he  ;) )

dsc00336djl2hn.jpg

Foutje ontdekt,

Een "Z" is altijd mooi,op wat voor banden ook!!

Drempels zijn ook in Brabant uitgevonden!!Erg lastig als ZZe wat lager ligt.

Mijne staat op lage M pakket veren.

Groet wout

Link naar reactie

DJ is Super mooi zoals het hoort voor lager dan achter.

Heb je toch altijd gezegd dat Eibach veren nauwelijks minder comfort opleveren :D

Nu een paar mooie 18 inches en hij ligt ook meteen weer wat hoger voor minder last van drempels en je wielkasten worden nog mooier gevuld ^_^

Begrijp er ook niks van dat ze bij Rob zo'n raar beeld opleverden :(

Link naar reactie
DJ is Super mooi zoals het hoort voor lager dan achter.

Heb je toch altijd gezegd dat Eibach veren nauwelijks minder comfort opleveren :m:

Nu een paar mooie 18 inches en hij ligt ook meteen weer wat hoger voor minder last van drempels en je wielkasten worden nog mooier gevuld ^_^

Begrijp er ook niks van dat ze bij Rob zo'n raar beeld opleverden :(

Dj mooi en nu kan je net zo karten als ik.

Heb je kunnen ontdekken dat het wel :D veren zijn die eronder zaten? In ieder geval klopt het wat Pierre zegt, met mijn winterbanden loopt het nu af en toe aan en met mijn 18" inch loopt het net niet aan net die fractie hogere omtrek scheelt erg veel.

Ben benieuwd hoe het staat met de zomerbanden? en "mijn" spoorverbreders.

André

ps hoe is het met je schade en de connexion

Link naar reactie
Of ik het nou mooier vind... weet ik nog niet.

dsc00336djl2hn.jpg

Inderdaad een leuke reportage... ^_^

Ik vindt het er nu al goed uitZien DeeJay...wachten maar op de Zomervelgjes !

Link naar reactie
De orginele demper maak je inderdaad in de kofferbakruimte los.

Leuk verslag. 

Zitten in de bak waar de open kap normaal in valt. Zitten dus niet in de kofferruimte. :)

On topic: ziet er erg strak uit uit DJL. Maar uhm.. die van Rob zo van achter gefotografeerd vind ik echt Ü-BER :D

Link naar reactie

Thanks guys. Ik moet zeggen dat ik gisteren wel een paar keer goed geschrokken ben. Ik was al bijna weer vergeten dat ik flink lager was geworden. Dus ik heb de "onhandige route" naar huis gekozen. Het is sneller omdat je alle files in de stad omzeilt maar het parcours heeft nogal wat drempels... :D (een stuk of 30)

Voorkant is gek genoeg geen probleem. maar de bak voor het thuiskomertje is flink de klos geweest. Ook al rij ik langzaam, toch raak ik 25% van de drempels. En d'r zijn 3 drempels die ik zowieso kan vergeten omdat ik ze in het midden van de auto raak. 1 van die drempels is in m'n eigen straat.... :D

Anyway, het zal idd wel beter worden met de zomerbandjes, had ik ook al bedacht alleen vanmorgen zag ik weer dat het daar nog ff geen tijd voor is, SNEEUW! :)

dsc00340djl9nl.jpg

Van de zijkant valt het niet zo op dat de wielen te ver naar binnen staan...

18 inchers moeten zeker nog even wachten. Eerst de kleine, en dan kijken of m'n Z uberhaupt mag blijven ;)

Link naar reactie
De orginele demper maak je inderdaad in de kofferbakruimte los.

Leuk verslag. 

Zitten in de bak waar de open kap normaal in valt. Zitten dus niet in de kofferruimte. :D

On topic: ziet er erg strak uit uit DJL. Maar uhm.. die van Rob zo van achter gefotografeerd vind ik echt Ü-BER :D

Een QP met softtop? :)

Link naar reactie
Eerst de kleine, en dan kijken of m'n Z uberhaupt mag blijven -_-

Van dit Zoort uitZpraken willen wij ons distanZjeren... ;)

Link naar reactie

Mooi!! En inderdaad, de rijeigenschappen verbeteren ook nog eens flink! Moet je dadelijk kijken met zomerbanden, dan krijg je hem echt niet meer uit het lood. Pas wel op met medepassagiers, die willen nog wel eens schrikken van de bochtensnelheid..... -_-

Dat van die drempels zal je houden vrees ik, indien mogelijk heel schuin aansnijden dan valt het nog mee. Als de mijne voor onderhoud op een brug staat, inspecteer ik de schade (valt toch meestal nog wel mee) en zet ik eventueel de beschadigde metalen delen in de tectyl. Bij mij is het een ophangbeugel voor een tankje onder de bestuurdersstoel die de grootste klappen krijgt. De thuiskomerbak is er al lang onderuit ivm de uitlaat....

Link naar reactie

Ik vind het voorlopig wel prima, die thuiskomerbak. Weet ik tenminste waar ik op moet passen voortaan, en dat zonder dat het dure schade veroorzaakt. Uiteindelijk gaat dat ding d'r onderuit als ik nieuwe banden aanschaf (runflats)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.