Ga naar inhoud

Keuze banden bij vervanging


Gast Gast_Felix

Aanbevolen berichten

Gast Gast_Felix

LS,

Mijn wagen Z3 2.8 staat bij de dealer voor onderhoud inspektie 2. Hij belde mij voor de vervanging van de achterbanden daar er nog 2mm op zit.

Ik heb hem gezegd dat v.w.b. de achterbanden ik een ander adres heb, echter nu de volgende vraag:

Er ligt nu onder:

Michelin Pilot Sport

voor 225/40ZR17

achter 245/45ZR17

de prijs van 1 nieuwe achterband bij mijn adres is EUR 195 inclusief alles.

Wat is een goed alternatief ? Ik zie Bridgestone genoemd, Good Year Eagle

Wat raden jullie aan en is een voordelige keus qua aanschaf, gebruiksduur etc. en waar kan ik deze het beste halen. Liefst ook het type per merk genoemd.

Dank !

groet, Felix

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Felix;

Allereerst een quote;

Autocar's 2003 tyre test (14 Oct) resulted in:

1. Pirelli P Zero Rosso

2. Goodyear Eagle F1

3. Michelin Pilot Sport 2

4. Continental SportContact 2

5. Toyo Proxes T1S

They used a Z4 to test them, and did various dry / wet / braking / aquaplane etc etc tests.

The Pirelli just beat the Goodyear, and these were miles ahead of the rest.

Verder heb ik 255/40ZR17 GY Eagle F1's GS-D3 gekocht voor 159 euri's per stuk!!!

( http://www.riedam.nl superservice en echte kenners :) )

Dat was mijn overweging deze te kiezen boven Dunlops 8080 of Michelins.

Verder goede info hier;

http://www.z3mcoupe.com/forum2/viewtopic.p...hlight=goodyear

Link naar reactie
Gast Gast_Felix

Hai,

Haalde zojuist mijn Z3 op na de grote beurt, of ik EUR 1280 wilde betalen....Ondanks dat ik had gezegd dat ze de banden niet moesten vervangen hadden ze het per ongeluk toch gedaan.

Dus die worden er vrijdagmorgen weer af gehaald en vervangen door mijn oude. Bedrag voor 2x Pilot Sport Michelin 245/40ZR17 EUR 540 ex BTW.......

Aan de reacties te zien wordt het dus Good Year. Dat ik tijdelijk voor versus achter met een ander merk en dus profiel rijd zal toch niet zoveel uitmaken ?

groet, Felix

Link naar reactie

Lees op andere forums wel eens dat de Z3 en M-modellen vooral met andere bandengrootte voor en achter erg gevoelig zijn voor andere/nieuwe banden per as.

Dus als je alleen bijvoorbeeld achter vervangt en ook nog van een ander profiel/merk!

Veel mensen hebben noodgedwongen ook meteen de voorbanden

verwisselt. :)

Zou dus toch maar voorzichtig zijn met de eerste bochtjes, niet meteen met full speed doordriften :D

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!!

Link naar reactie
Lees op andere forums wel eens dat de Z3 en M-modellen vooral met andere bandengrootte voor en achter erg gevoelig zijn voor andere/nieuwe banden per as.

Dus als je alleen bijvoorbeeld achter vervangt en ook nog van een ander profiel/merk!

Veel mensen hebben noodgedwongen ook meteen de voorbanden

verwisselt. :D

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!!

Ik moet zeggen, dat ik inderdaad erg genegen ben om ook de voorbanden F1's te maken, omdat ik nu merk dat ik een beetje slingerend door de bochten ga als ik met het gas speel. Dat had ik eerst niet. :)

Ik dacht dat het lag aan het feit dat ik 255 achter heb nu, ipv 245. Bovendien hebben die GY een breder loopvlak dan de Dunlops.

Afijn, binnenkort maar weer eens langs de bandenvriend en direct ff laten uitlijnen :lmao:

Link naar reactie

Ik heb de eagles voor en achter gelegd en ook uitgelijnt. Ligt lekker strak in de

bochten. Achterkant kan niet uitgelijnt worden! Zat een kleine afwijking in bij mij

maar die monteur zij dat het minimaal was. Ik neem aan dat de banden hierop

geen invloed kunnen hebben?

Link naar reactie

Ik rij zelf op Bridgestones en die bevallen goed.

Je moet even op internet kijken bij www.antoine-autobanden.nl. Ze zitten in amsterdam en in almere en claimen volgens tros-radar het goedkoopste te zijn.

Hopelijk heb je er wat aan.

Theo

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Hai,

keek zojuist op internet naar nieuwe banden die ik wellicht aan het eind van deze week ga bestellen.

Bij www.budget-tyres.nl staat:

225/45YR17 Goodyear EAGLE F1 GSD-3 91Y € 155,94

245/40YR17 Goodyear EAGLE F1 GSD-3 91Y € 181,78

op internet vind ik (goodyear tires):

225/45ZR17 94W VSB 7.0- 8.5 7.5 8.9 24.9 7.6 1,477 @ 35 $219

245/40ZR17 91Y VSB 8.0- 9.5 8.5 9.7 24.7 8.3 1,356 @ 35 $252

wat is het verschil tussen:

YR17 en ZR17 (zoals ik nu er onder heb, michelin pilot sport)

ook kom ik soms tegen: WR17

resume:

wat is het verschil tussen:

yr17

wr17

zr17

en wat is de beste keuze. Is er het risico dat banden opnieuw berubberd zijn, ik vind het prijsverschil met dealer wel erg groot.

MvG, Felix 2.8

Link naar reactie
245/40YR17 Goodyear EAGLE F1 GSD-3 91Y € 181,78

Felix,

Ik heb voor 255/40ZR17's EUR 159,- per stuk betaald (incl. montage/balanceren/wassen/koffie)! Dus die budget tyres lijkt me niet echt supervoordelig.

Link naar reactie

Felix,

De mijne van vier jaar oud zijn zaterdag weggegaan naar een Duitser die regelmatig op de ring rijdt en die stoken zo´n setje wel in een seizoen op.

Als jij minder km-tjes rijd is het sowieso beter nieuwe te kopen kun je weer wat jaartjes vooruit hier in NL met de controles en maximum snelheden :D :o

Good Year is erg goed qua prijs kwaliteit, de Hankook is nog goedkoper en komt sterk uit de tests is dus ook niet verkeerd als je goedkoop wil, is IMHO een merk in opkomst.

Rijd nu op mijn touring de Michelin PS2, moet zeggen super, beter dan de Conti´s en Dunlops die ik gereden heb, net of er zich duizenden voetjes vastklampen aan het wegdek, SUPER :D Maar ook duur :o

groet,

Pierre

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Bij de aankoop van mijn zzz kreeg ik achter 245/17 michelin pilot sport, en voor 225/17 wanli ;) banden geleverd.

Voor iedereen die ooit in de verleiding komt Chinese banden te kopen: nooit doen. Wanli :muur: is waardeloos. Geen enkele grip. Ronduit gevaarlijk.

Michelin pilot sport ook voor gemonteerd en je krijgt een geheel andere auto! :smart:

Prima banden!!

Link naar reactie

Ik was al bang dat dit topic uit 2004 niet meer boven water zou komen. Na 2004 hebben we het immers niet meer gehad over bandenkeuze e.d. ;) En dan gelukkig ook hier nog maar een keer gepost. :smart:

Excuseer mijn sarcasme, beslist niet persoonlijk bedoeld, maar heb dit soort posts nu al 1.000x voorbij zien komen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.