Ga naar inhoud

Lekkage 3e remlicht


RobC

Aanbevolen berichten

Verleden jaar, meen ik, was er een topic over lekkage bij/van het 3e remlicht. Kan het topic niet meer vinden. Ik heb daar een lichte lekkage (iets nat in de bagageruimte); wie vindt het topic van toen of wie weet wat ik er aan kan doen? Zitten daar rubbers die vernieuwd kunnen worden??

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

146tc.png

REFLECTOR 1 04/1999 63258389733 $40.73

02 GASKET 1 04/1999 63258389735 $5.36

03 THIRD STOPLAMP HOUSING 1 04/1999 63258389734 $37.39

04 BULB 12V 5W 7 04/1999 07119978373 ENDED

04 LONGLIFE BULB 12V 5W 7 04/1999 63216926927 ENDED

04 LONGLIFE BULB 12V 5W 7 04/1999 63217160797 $1.34

05 BULB SOCKET

Link naar reactie

Rob,

Ik had onlangs ook daar wat lekkage. Ik dacht lampje eruit en siliconenkit.

Ik struikelde echter op mijn gereedschap. Om de schroefje van Chris zijn tekening eruit te krijgen heb je een Tork schroevendraaier nodig. Gelukkig had Roodkapje die nog. En na wat siliconenkit is mijn lekkage verholpen. (nogmaals dank Roodkapje) Een ding weet ik wel ik heb net een Z3 en nu nog het juiste gereedschap aanschaffen.

Coconut

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Met mijn kleinste Torx, T10 (Torx 10 mm?) krijg ik de schroefjes niet los.

Bestaan er nog kleinere torxen?

Link naar reactie
Met mijn kleinste Torx, T10 (Torx 10 mm?) krijg ik de schroefjes niet los.

Bestaan er nog kleinere torxen?

Schroevendraaier op maat slijpen, daar lukt het ook mee.

Vaak is er al aan gedraaid en past de torx niet goed meer.

Succes.

Link naar reactie
  • 3 jaren later...
Gast Z3-Widebody

Ik blijf dus ook dit probleem hebben... ;)

Bij mij is alles vervangen..zowel 1,2 als 3

146tc.png

Het blijft echter lekken.. heb vandaag nog eens goed gegekeken en volgens mij komt het door dat het midden van #1 niet goed tegen de carrosserie wordt geklemt/gedrukt.. De uit-einden zitten wel stevig er tegen aan geklemt/gedrukt..

Weet iemand hoe ik het midden dus ook goed krijg, moet dat misschien vast geklikt worden oid?

Er moet namelijk echt iets aan gebeuren, want sommige lampenfittinkjes zijn alweer verroest, waardoor die lampjes het soms wel en soms niet doen.. :lachen:

en als ik ergens slecht tegen kan is het wel kapotte verlichting.. :nono:

Link naar reactie

Bekend probleem. Schroefjes harder/zachter aandraaien, nieuwe set gekocht etc. maar het blijft gekloot. Uiteindelijk een soort kit voor glas gekocht en daarna heb je gegarandeerd nooit meer last.

Link naar reactie

Idd afkitten, heb ik uiteindelijk ook met mijn vorige ZZZ gedaan. Nooit meer last van.

Link naar reactie

ik heb 2 maanden geleden een nieuw remlicht gekocht en een nieuw rubber... dichtgeschroefd en nergens last meer van! maar! dit heb ik wel samen gedaan met de vervanging van de interne en de zichtbare tule rubbers van de antenne... kan dit ook niet nog met de lekkage en vocht te maken hebben?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

@Beemer,

Zou jij voor mij kunnen kijken of het rode glaasje, over de gehele breedte strak tegen de carrosserie van de achterklep zit..

inplaats van alleen in de hoekjes, waar de schroefjes zitten..

Ik kan het glaasje in het midden ook een beetje uit de achterklep trekken,.. alsof het niet goed vast geklikt zit oid.. :thumbup:

Link naar reactie

UIt de tijd van mijn z3 kan ik me herinneren dat het lampje uit twee delen bestaat die in elkaar klikken ,Als dat niet goed zit dan kan je het glas inderdaad iets naar buiten trekken.

even demonteren en goed in elkaar drukken en een nieuwe pakking er tussen en niet te vast draaien .

En voor de zekerheid kan je er nog wat siliconen rubber kit tussen doen.

Pakking kost iets van 50 euro cent.

@ even voor de volledigheid, Het binnenste deel van de unit geeft stevigheid aan het glas dus als ze niet goed in elkaar zitten krijg je lekkage.

Link naar reactie

Ik heb ook me remlicht vernieuwd, alles nieuw, echter bij mij bleef die ook lekken.

Langs Ruud gereden, die vond het ook vreemd, maar heeft het een en ander zitten vijlen om het toch goed passend te maken, want dat was het probleem. Daarna geen last meer van gehad.

Groet

Leon

Link naar reactie

hierbij de beloofde foto. sorry voor de vieze zzz(A) maar zoals je kan zien ligt mijn rubber tegen de klep aan. maar bij diegene die het probleem hebben.... hoe is de rubberen tule van de antenne? zitten daar scheurtjes in?

zoals ik eerder al zij heb ik die ook vervangen en ik heb er nu geen last meer van....

fotoqiy.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Zo op de foto lijkt het alsof jouw remlicht ook zeg maar 3mm van de carrosserie zit..

en niet strak er tegen aan.. Kan je je jouw remlicht ook een beetje uit de klep trekken, als je je nagels er achter zet?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.