Ga naar inhoud

Wielen eraf halen ...


pvr

Aanbevolen berichten

Vorige week vrijdag begonnen om (bij iemand anders :lmao: ) de remblokken te vervangen.

Maar het erafhalen van de wielen ... goejemensen, wat een werk. Met grof geweld tegen die banden trappen (zowel van de zijkant en onder de auto liggend), maar dat ging verdraaid moeilijk. (bouten geen probleem, alleen het wiel zat muurvast aan de velg)

Uiteindelijk met behulp van een moker en een stuk hout toch los gekregen, maar is er hier nu een trucje voor?

Bij het erweer opzetten de wielnaaf even flink met koperzalf ingesmeerd, dus volgende keer beter hoop ik dan maar weer.

Maar nu nog de andere wielen nog (dit was alleen maar even om te kijken aangezien de blokken nog in de post van de US onderweg waren).

Enige tips?

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Koperzalf moet je maar een beetje gebruiken op wielbouten, anders wordt het draaimoment te hoog. Maar ik gebruik alstijd een beetje en dan gaan ze niet vastzitten idd.

Ik zet ze zelf vast met 120 Nm, als je met trappen zijn ze vast met veel meer vastgezet :lmao:

Link naar reactie

Ja, had ik even niet aan gedacht ... Ik zie dat al:

- Gebruik een krikje van een 325 die (bijna) past.

- Waggel de auto een beetje omhoog

- Ga er lekker onder liggen

- Flink de auto schudden

.... etc etc ... :lmao:

Had niet de bouten ingesmeerd met de koperzalf, alleen het vlakke deel van het wiel. Dat is toch ok neem ik aan?

Link naar reactie
ik doe meestal een beetje kopervet op de wielnaaf

ik ook, dacht dat hij de bouten bedoelde :lmao:

En ja: ik doe altijd een klein beetje vet op de bouten. "Ze" zeggen dat dat idd niet verstandig is, maar ik heb nog nooit een bout afgedraaid of verloren <_< (gebruik natuurlijk wel een momentsleutel) :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.