Ga naar inhoud

Een leuke toy voor de MAC users


ChrisXL

Aanbevolen berichten

Aperture from Apple http://www.apple.com/aperture/ which while it looks great is just not performing in 1.0.1 esp when handling RAW input.

So I was excited to get an email about Lightroom. Here is some splurge from the site:

Adobe® Lightroom™ Beta is the efficient new way for professional photographers to import, select, develop, and showcase large volumes of digital images. So you can spend less time sorting and refining photographs, and more time actually shooting them. Its clean, elegant interface literally steps out of the way and lets you quickly view and work with the images you shot today, as well as the thousands of images that you will shoot over the course of your career. Because no two photographers work alike, Adobe Lightroom adapts to your workflow, not the other way around.

Lightroom Beta lets you view, zoom in, and compare photographs quickly and easily. Precise, photography-specific adjustments allow you to fine tune your images while maintaining the highest level of image quality from capture through output. And best of all, it runs on most commonly used computers, even notebook computers used on location. Initially available as a beta for Macintosh, Lightroom will later support both the Windows and Macintosh platforms.

Find more info and the .dmg here http://labs.macromedia.com/technologies/lightroom/

Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Sinds deze week leverbaar. Intel iMacs waarop binnenkort ALLES gedraait kan worden... Ja ook windows en heel wat sneller dan op menige dell bak. Het wachten is wel even op een gemodde versie want apples hebben geen bios. Wie wou er nog grappig wil doen over macs ?

linkje

Link naar reactie
Yepp, ze gaan de IBM Power PC processor uit "phasen" (goed nederlands woord) en er komen Intell processors in <_<

Of dat nu een gigantische verbetering is??

Ze zijn er al Chris. IBM kan geen goede low power PowerPC processor maken voor laptops dat was de hoofdrede. De meeste softwareleveranciers vinden het geweldig. En uiteindelijk ook goed voor Mac gebruikers. Zo kan je met een emulatieprogramma als darwine gewoon windows programma's draaien zonder windows en met minimaal snelheidsverlies. En evt zelfs een dualboot computer maken met Win en OSX... (geen idee waarom je het zou willen maar het kan)

Er zijn al vogels die OSX op een PC aan de praat hebben gekregen. Net zoiets als een BMW motor in een daihatsu zetten.

Link naar reactie
Who wants Win.. anyway?? Draai lekker op Linux en bevalt me prima <_<

moet je wel wat verstand van comps hebben. niets voor digibeten. of je moet hem preinstalled kopen maar dat zie ik nergens te koop.

Link naar reactie
Yepp, ze gaan de IBM Power PC processor uit "phasen" (goed nederlands woord) en er komen Intell processors in <_<

Of dat nu een gigantische verbetering is??

nu nog even niet. Maar straks waarschijnlijk wel (als alle softwaremakers updates hebben uitgeven zodat het native kan draaien)

Hoelang dat duurt? goede vraag...

Ik kan me de overstap naar OSX nog goed herinneren. Het heeft zeker 2 jaar geduurd voordat

a. de ergste bugs uit het systeem waren

b. Protools (waar ik mee werk) een goed werkende versie had zodat ik kon overstappen

overigens draait dat Aperture dus voorlopig mooi nog niet op die Intell processor (staat gewoon op de apple site)

Link naar reactie
Yepp, ze gaan de IBM Power PC processor uit "phasen" (goed nederlands woord) en er komen Intell processors in B)

Of dat nu een gigantische verbetering is??

nu nog even niet. Maar straks waarschijnlijk wel (als alle softwaremakers updates hebben uitgeven zodat het native kan draaien)

Hoelang dat duurt? goede vraag...

Ik kan me de overstap naar OSX nog goed herinneren. Het heeft zeker 2 jaar geduurd voordat

a. de ergste bugs uit het systeem waren

b. Protools (waar ik mee werk) een goed werkende versie had zodat ik kon overstappen

overigens draait dat Aperture dus voorlopig mooi nog niet op die Intell processor (staat gewoon op de apple site)

:mellow: intelltje ruilen voor een zo goed as nieuwe G5? ;)

Aperture heb ik hier. Niet echt onder de indruk moet ik zeggen. Wel handig om je fotodatabases te managen maar voor echt retoucheerwerk is PhotoShop nog steeds "the stuff"

Link naar reactie
't is wel grappig dat de 2 meest actieve intriganten zelf de meeste moeite hebben met mijn rol als intrigant :mellow:

Vergeet jezelf niet evil Ivo. Jij bent ooit begonnen .... welles.... nietes .... welles.... nietes

Link naar reactie

Toch wel leuk zo'n Mac.

We hebben er twee thuis, iBook G4 en sinds kort een iMac G5.

Zaterdagavond op bezoek bij vrienden, had 10 gig aan muziek op een externe hd schijf staan.

Ikke iBook aan, USB stekker erin en overtanken die handel, dat is pas Plug & Play!! :rolleyes:

Link naar reactie
Yepp, ze gaan de IBM Power PC processor uit "phasen" (goed nederlands woord) en er komen Intell processors in :lol:

Of dat nu een gigantische verbetering is??

Als dit blijkt te kloppen...maar eerst eens even de testresultaten afwachten.

Wel grappig was dat ik vandaag nog even het WindowsXP magaZine in de handen had waar ook een stukje instond dat OSX op een PC was te installeren, wel een aangepaste versie.

Ze schreven nog heel wat lovende woorden over Apple Mac, daar stond ik toch even van te kijken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.