Ga naar inhoud

Spiegelvoetje


Tobiastoeter

Aanbevolen berichten

Zoals Sledge als zegt: de deurbekleding hoeft dus NIET los, heb zoals jullie weten onlangs zelf nog de Schnitzer spiegels gemonteerd en geen deurbekleding losgehad, je kunt nm. hoewel je dat niet zou zeggen de kabeltjes van de motor gewoon los trekken :D

Spiegelglas weet Arno intussen wel heeft ie AFAIK wel eens gedaan! Wel uitkijken met geweld gebruiken, de spiegelmotor is maar van dun plastic en wil wel eens meekomen met het glas!

BTW Arno wat ga je spuiten :huh:

Link naar reactie
  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wederom dank voor jullie reacties jongens!!! :D :D

Om eea te verduidelijken: bij het bezorgen van een voorraadje wijn... :huh: , heeft de onfortuinlijke wijnbezorgen met zijn steekwagentje nét langs de dorpel van mijn zwarte lieveling geschraapt. Gevolg: een diepe kras tot door de grondlak. Dit alles wordt keurig netjes opgelost door de mans' bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.

Het schadebedrag ligt rond de € 300,- tot € 400,- en daar komt geen expert voor kijken. Factuur opsturen en kosten worden ovegemaakt. Nu wil ik proberen met de lokale spuiter (ken 'm een beetje) te regelen dat ie voor weinig (lees € 0,-) die voetjes meespuit, maar wil 'm zo weinig mogelijk werk bezorgen (en zelf zo weinig mogelijk risico lopen met eerder genoemde kans op lekkage's).

Ik denk dat ik voor de onderscheiding ga en ze zelf demonteer, zodat de spuiter alleen maar hoeft te spuiten enzo... :)

Link naar reactie

Ik noem het dorpel, maar misschiem moet het sideskirt zijn? Hier een foto. Zonder echt krasje, maar de plek waar ie zit. Lengte ongeveer 10 cm.

Dorpel.jpg

Vanmiddag nog bij een andere spuiter geweest. Wel goedkoper, maar nog altijd dik € 250,- en geen € 100,- max... :D

Link naar reactie

Denk dat mijn spuiter die je inmiddels kent het ook voor 100 euri maakt :D Zoek echter de spuiter van je vertrouwen, het wordt immers toch betaald.

Die voetjes moeten er echter gratis bij is geen werk.............de lak zijn de kosten voor die mannen bij dit soort werk :D

Link naar reactie

Tja, mij lijkt het ook veel geld...

Ik wil eigenlijk voor het volgende gaan: krasje, spiegelvoetjes, Haman plekje Pierre... ;) :D en een hele goeie poetsbeurt . Dit alles voor zo'n € 350,- met op bon "dorpel hersteld".

Moet kunnen toch? :D

Link naar reactie

Kijk maar eens bij Scratch Repair, heeft geloof ik 25 franchise vestigingen door Nederland, ik heb mijn leon al een keer of 5 laten repareren, varierend van deuken/krassen, tot zelfs een hap uit mijn sideskirt van 25cm breed door een iets te hoge drempel <_<

Geloof dat ik geen enkele keer meer dan 150 euro ben kwijt geweest. Ik ga vanmiddag met de volvo van schoonvaders ook weer even langs, die heeft een rotsblok geraakt met uitparkeren, 30cm bij 30cm krassen en dat zal een 150 euro kosten gok ik zo.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Kan je gelijk //M spiegels nemen, heb je er meteen 0,02 pk bij :groupwave::schater::schater:

Ik ben nieuw op het forum en heb een vraag over spiegels, juist M spiegels, Kan ik op mijn Z 3 coupe 3 ltr zonder meer M spiegels monteren? Ik hoorde iets over verschillende electra aansluitingen, weet iemand hier iets van?

Vast dank,

Cees

Link naar reactie
Ik ben nieuw op het forum en heb een vraag over spiegels, juist M spiegels, Kan ik op mijn Z 3 coupe 3 ltr zonder meer M spiegels monteren? Ik hoorde iets over verschillende electra aansluitingen, weet iemand hier iets van?

Vast dank,

Cees

Welkom Cees. Ja, buitenspiegels zijn uitwisselbaar op elk type ZZZ, van elk bouwjaar. De bedrading voor verstellen en verwarming zoals je die nu hebt zal niet wijzigen, die zet je dus gewoon over.

Voor de binnenspiegel zit het iets anders in elkaar, maar ik vermoed dat je het over buitenspiegels hebt.

Als je de zoekfunctie rechts bovenin gebruikt vind je er veel over.

[hintmodus]Foto's van je QP 3.0 en wat achtergrondinfo kun je kwijt in de Members Gallery.[hintmodus]

Link naar reactie
N.a.v. dit topic ook maar eens even naar de voetjes gekeken, mijn Z3 heb ik sinds half december.

Gelukkig zien ze er goed uit, maar ze zijn niet draaibaar, ze zitten muurvast. Ik zet maar niet te veel kracht.

Moet ik mij zorgen maken ? :thumbup:

Ze moeten toch echt inklapbaar zijn hoor, maar je moet de spiegel met beide handen eerst een beetje naar boven tillen en dan naar binnen draaien !!! :groupwave:

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Omdat een van mijn spiegelvoetjes ook behoorlijk aan het corroderen is heb ik een tijdje geleden het setje buitenspiegels van (S)toploss overgenomen. Vorige week heb ik ze eindelijk in de juiste kleur zwart laten spuiten. Het binnenwerk van de spiegel (het deel dat vastzit aan het voetje) is van alluminium, wat niet is gespoten. Is het misschien mogelijk/verstandig om al het alluminium dat nu nog blank is te behandelen met "iets"?

Link naar reactie
Omdat een van mijn spiegelvoetjes ook behoorlijk aan het corroderen is heb ik een tijdje geleden het setje buitenspiegels van (S)toploss overgenomen. Vorige week heb ik ze eindelijk in de juiste kleur zwart laten spuiten. Het binnenwerk van de spiegel (het deel dat vastzit aan het voetje) is van alluminium, wat niet is gespoten. Is het misschien mogelijk/verstandig om al het alluminium dat nu nog blank is te behandelen met "iets"?

Eerst in de primer dan in de kleur, alluminium is raar spul, waar je het ook mee voorbehandeld het maakt allemaal niet uit. het beste zou zijn om het voetje in te pakken met een laagje epoxy maar dat is ook weer heel bewerkelijk en kostbaar, dan beter maar eens in de zoveel jaar spuiten.

Link naar reactie
Omdat een van mijn spiegelvoetjes ook behoorlijk aan het corroderen is heb ik een tijdje geleden het setje buitenspiegels van (S)toploss overgenomen. Vorige week heb ik ze eindelijk in de juiste kleur zwart laten spuiten. Het binnenwerk van de spiegel (het deel dat vastzit aan het voetje) is van alluminium, wat niet is gespoten. Is het misschien mogelijk/verstandig om al het alluminium dat nu nog blank is te behandelen met "iets"?

Dat heeft een tijd geduurd Michiel. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk voor het spuiten kwijt was. De Randstand prijzen zitten zo rond de 125 tot 150. Bij de Noordelingen kan het kennelijk goedkoper. Overigens ik zou mij maar niet zo druk maken over die spiegelvoetjes. Mijn spiegels waren nog als nieuw en gaan waarschijnlijk langer mee dan dat jij de auto houdt. Als je straks afgestudeerd bent kun je wel een Z4 betalen toch?

Link naar reactie

Het spuiten kostte 71 euro per spiegel. Dit heb ik laten doen bij Autoschade-online in Delft.

Overigens ik zou mij maar niet zo druk maken over die spiegelvoetjes. Mijn spiegels waren nog als nieuw en gaan waarschijnlijk langer mee dan dat jij de auto houdt.

Maar die van mij staat zo goed als altijd buiten, die van jou staat altijd binnen :thumbup:

Als je straks afgestudeerd bent kun je wel een Z4 betalen toch?

Dat is wel de bedoeling ja.......

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Ook ik heb vorig jaar mijn beide spiegelvoetjes laten spuiten. Half jaar later zag ik dat één spiegel weer begon te corroderen. Ik terug naar het schadebedrijf. Daar vertelden ze mij dat de spiegels goed gespoten waren, maar dat dit een bekend probleem was van BMW en dus niet onder garantie valt. Ik vraag mij af of het normaal is dat dit na 6 maanden weer terug komt en of het dan wel goed is gebeurd? Had volgens het schadeberijf ook te maken met de aanhechting van de spiegel aan het plaatwerk van de deur. Met andere woorden, zij hadden volgens hen hun werk goed gedaan en ze konden niks voor me doen. Weet iemand of dit normaal is?

Groet,

Huub

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.