Ga naar inhoud

Spiegelvoetje


Tobiastoeter

Aanbevolen berichten

Zelfs uit mijne uit 2001 met slechts 29000 km had het al aan een kant, zagen we toen Sledge ze kwam ophalen, nu echter verholpen :blink:

voorzichtig aan... lees dit even!

Link naar reactie
  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Sorry Leonard, ik begrijp je niet. Bedoel je uitkijken voor het breken van het glas?

nee het afbreken van het metaal van de spiegel zelf.... de binnenkant kan nl ook gecorrodeerd zijn.

Link naar reactie
Maar waarom verwijderen jullie nou de deurbekleding? :blink:

Intussen bij 2 ZZZ's nieuwe spiegels er op gezet (nou ja, ik niet zelf, ik had gelukkig deskundigen die dat deden) en twee keer de deurbekleding los om er bij te kunnen.

Van buitenaf lukt dat echt niet, tenzij (en da's een gelukstreffer heb ik begrepen van Ruud) je de bedrading te pakken kunt krijgen. Ga er maar niet vanuit.

Link naar reactie
De bedrading zit vast aan de spiegelmotor, die je zonder enige moeite eruit trekt. :blink:

Zowel Aad (bij de 1.8) als Ruud (bij de 2.8), beiden knap handig en met technisch inzicht lijkt me zo, lijken me niet de types die overbodig werk doen, waar dat niet nodig zou zijn... :P

Link naar reactie

Ik heb slechte ervaringen met het demonteren van de deurbekleding. Bij het vervangen van de tweeters in de deuren van m'n vorige ZZZ, heeft de audioboer de bekleding beschadigd en slecht teruggeplaatst. Dat heeft me lekkage opgeleverd, die met moeite opgelost is door de dealer... :blink:

Daarom áls spuiten kan zonder demontage, wel zo veilig... :P

Link naar reactie

Even wachten wat Ruud (meestal op het forum om deze tijd, maar waar is 'ie vanavond??) of andere deskundigen er van zeggen. Al blijf ik erbij dat de binnenbekleding verwijderd moet worden om de spiegels te kunnen demonteren. Spuiten zonder demontage lijkt mij niet te doen. Hopelijk heb ik het mis...

Link naar reactie

Ben net terug, moest even naar Den Helder op en neer.

Spiegel moet gedemonteerd worden, anders moet de hele auto de spuitcabine in. Heel wat afplakwerk.

aangezien de bedrading van de spiegel van nieuws af aan vastgeklikt zit moet heelaas de deurbekleding eraf, zoveel werk is dat niet. wanneer de spiegel al eens vaker gedemonteerd is geweest en de stekker met bedrading los ligt kan je de komplete spiegel wel demonteren zonder de bekleding weg te halen.

Dus eerst aan de buitenkant de spiegel verdraaien om de 2 boutjes los te maken en vervolgens proberen om de bedrading mee naar buiten te nemen om vervolgens het stekkertje los te nemen. krijg je de bedrading niet zo ver uit het portier om bij het stekkertje te kunnen komen zal je de deurbekleding moeten demonteren. :blink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.