Ga naar inhoud

Bekeuring voor navigatiesysteem aan voorruit


sledgehammer

Aanbevolen berichten

Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt? ;)

Een nogal vreemd bericht op het forum van Flitsservice.nl over het gebruik van een navigatiesysteem. Een bestuurder werd door een onopvallende surveillance auto van de politie Haaglanden aan de kant gezet. Hij was zich van geen kwaad bewust omdat hij zich netjes aan de snelheid hield, de gordel om had en de auto helemaal in orde was. Wat bleek, de bekeuring werd uitgeschreven omdat er een navigatiesysteem, met behulp van een zuignap, aan de voorruit was bevestigd. Dat was goed voor een print van 95 euro.

Categorie 1, nummer N420: "De voorruit is voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht belemmeren". Dit artikel werd in het verleden met name gebruikt om automobilisten te bekeuren die de voorruit met zogenaamde folie hadden getint. De bestuurder:"Ik kreeg een bekeuring voor het plaatsen van een navigatiesysteem op mijn voorruit middels een door de fabrikant bijgeleverde zuignap". De automobilist wil mensen waarschuwen want half Nederland rijdt tegenwoordig met een navigatiesysteem in de auto en velen van hen ook op deze manier.

Bron1

Bron2

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Jammer van de poen, maar ik kan me er toch iets bij voorstellen.

Ik heb al eens een beeldscherm geZien dat wel leek op een 12" labtop ;)

En dan ook nog fel verlicht...maar in dit geval was het Zo'n Tomtom, die Zijn toch niet Zo groot?

Voor ons als Z3 mobilisten is onZe binnenspiegel ook belemmerend voor het uitZicht, dus 95.- pleuri bekeuring... B)

Link naar reactie

Ik heb een Navman 510, toch een klein dingetje. Had ik net onder mijn spiegel geplakt en belemmerde inderdaad het zicht, eerlijk is eerlijk. Voortaan wat lager plaatsen, richting dashboard.

Link naar reactie
Voor ons als Z3 mobilisten is onZe binnenspiegel ook belemmerend voor het uitZicht, dus 95.- pleuri bekeuring... B)

mijn idee ;)

Klinkt als een hoax, maar misschien had de bestuurder in kwestie hem pal in het zicht zitten, als een soort overhead systeem :blush:

Link naar reactie
Gigantische zeikerds........... ;) Ik heb de zuignap op mijn kleine zijruitje. komt de nav unit net voor je lichtschakelaar. ( nu nog voordat de AVIC geplaatst is) B)

Leuke Hoax...mogen ze alle "....CLUB" stickers dus ook wel gaan verbieden.

Het gaat er toch om dat een X perecentage vrij blijft?

Link naar reactie
Wat een gelul zeg. Hij zit juist op de vooruit omdat je dan niet omlaag hoeft te kijken en je ogen van de weg moet halen. Das veel linker.

Weet je, dat omlaag kijken, da's een ding.

Maar nu heb je van die gasten die met Zegge 250 km/u over de snelle weg gaan racen,

hier weten Ze dan ook nog een videofilmpje van te maken, met een spannend muZiekje erbij geëdit, en Zetten het dan ook nog eens op internet, da's pas heftig... :schater::schater:

Link naar reactie
Wat een gelul zeg. Hij zit juist op de vooruit omdat je dan niet omlaag hoeft te kijken en je ogen van de weg moet halen. Das veel linker.

Weet je, dat omlaag kijken, da's een ding.

Maar nu heb je van die gasten die met Zegge 250 km/u over de snelle weg gaan racen,

hier weten Ze dan ook nog een videofilmpje van te maken, met een spannend muZiekje erbij geëdit, en Zetten het dan ook nog eens op internet, da's pas heftig... :schater::schater:

Mooi he????? :schater::schater::schater:

Link naar reactie

Het is idd ver gezocht, maar kan me er ook wel iets bij voorstellen.

1 misschien heeft die beste man tijdens het rijden een route in zitten tikken op z'n schermpje. dit is nog linker dan telefoneren ;)

2 heb je 's avonds wel eens achter iemand gereden die z'n ding op z'n voorruit heeft ? wat zie je dan ? juist wit licht en dat is niet toegestaan alleen rood en oranje :D je kan hem ook op nachtverlichting zetten, valt het minder op ;)

Link naar reactie
Wat een gelul zeg. Hij zit juist op de vooruit omdat je dan niet omlaag hoeft te kijken en je ogen van de weg moet halen. Das veel linker.

Weet je, dat omlaag kijken, da's een ding.

Maar nu heb je van die gasten die met Zegge 250 km/u over de snelle weg gaan racen,

hier weten Ze dan ook nog een videofilmpje van te maken, met een spannend muZiekje erbij geëdit, en Zetten het dan ook nog eens op internet, da's pas heftig... :schater::schater:

:D ;)

Maar dan heb ik zelfs 3 ogen op de weg....

Link naar reactie

Het blijkt maar weer dat je veiligheid op de weg niet kan afdwingen met regeltjes zoals het verbieden van bellen tijdens het rijden. Sigaret aansteken, cd'tje zoeken, op je routeplanner kijken, het leid allemaal af van het autorijden. Dat kan je moeilijk allemaal gaan verbieden. Het is gewoon mensen hun eigen verantwoordelijkheid om veilig te rijden. En dan is het nog lastig.

Ik vind dit weer een staaltje betutteling die z'n doel voorbij schiet. Als die meneer dom bezig was met z'n scherm oke. Maar dat staat nergens. :muur:

Link naar reactie

Draag jij wel een sjaal? Want binnenkort krijg je ook een boete als je die niet draagt want dan kan je ziek worden en dat kost de economie geld. Net zoals je patat eet. Dan krijg je VetTax want dat is nie gezond. En als alle SUV rijders het land uitgepest zijn, zijn natuurlijk sportwagenrijders aan de beurt want maar 2 stoelen icon_foei.gif dus snel inruilen voor een multipla of een prius en snel dit forum onderbrengen onder een russisch domijn anders komt er nog forumbelasting overheen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.