Ga naar inhoud

Vraag i.v.m. aanschaf


R@zzle

Aanbevolen berichten

Luitjes,

Het perfecte subforum voor mij lijkt me. Ben hier nl. net nieuw en heb wat vraagjes.

Allereerst; is het aan te raden een leuke Z3 met een kilometerstand van onder de ton en een prijs van 7500 uit Duitsland te halen? Als ík de bijkomende kosten er bij op tel (klik + andere kosten = ca. 2000) lijkt het wel uit te kunnen. Volgens jullie ook?

En wat betreft het verbruik, ik weet dat als je een Z3 hebt daarover niet mag praten, maar is een gewone 1.8i een slurper of niet?

Vrienden keuren mijn voornemen om een Z3 te kopen af, omdat het volgens hen maar een kappers/vrouwenauto is. Wat te doen met zulke vrienden? ;)

Tot zover.

Bedankt,

Michiel

aangepast door Ivo
Link naar reactie
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi R@zzle

Over het budget kan ik je weinig vertellen. Het zal het oude verhaal zijn van wat wil je hebben en wat is je budget. Het verbruik van de 1.8 valt best mee geloof ik. Hangt natuurlijk wel af van de rijstijl maar vergeleken met een ander type auto met vergelijkbare motor valt het best mee.

Wat je vrienden betreft kan ik kort zijn. Koop er 1 en je hebt er hier als forumlid ineens ruim 500 vrienden bij :blush:

Link naar reactie

He die r@zzle welkom hier op het forum,je idee om een auto yut duitsland halen is niet gek.

Het verbruik van de ZZZ valt best wel mee denk dat de meeste wel de een op twaalf halen.Als ze rustiog rijden :blush: maar dat is voor de meeste moeilijk.

Wat je vrienden betreft hebben ze misschien een klein beetje gelijk,maar dat is op te lossen door een 2.8 te kopen en je vrienden de sensatie van de zes cilinder te laten ervaren :m:

Maar er staat hier op het forum nog een mooie vier cilinder te koop,die van Ivodl die is uitgevoerd met een Eisenmann uitlaat en dat geeft de vierpitter al heel veel meer extra wat kappersauto betreft.

Link naar reactie

R@azzle,

Ivodl heeft voor dat geld ook een leuk te koop :D

Maar uit D halen is altijd aan te raden, tips genoeg op het forum hier :m:

Wat bedoel je met subforum :blush:

Link naar reactie

Jongens (en vrouwen?),

Bedankt voor de reacties tot nu toe. De Z3 van Ivo is idd wel interessant, die had ik al gezien. Toch trekt Duitsland me ook wel, zelfs met het oog op winst maken/quite draaien door bijvoorbeeld na de zomer op een Z4 over te gaan.

Verder nog tips, leuke dingen die ik moet weten?

Trouwens, die *link*, is die goed ingevoerd?

Wat bedoel je met subforum  :blush:

Dit subforum van de 'ontopic lounge'.

Link naar reactie
Luitjes,

Het perfecte subforum voor mij lijkt me. Ben hier nl. net nieuw en heb wat vraagjes.

Allereerst; is het aan te raden een leuke Z3 met een kilometerstand van onder de ton en een prijs van 7500 uit Duitsland te halen? Als ík de bijkomende kosten er bij op tel (klik + andere kosten = ca. 2000) lijkt het wel uit te kunnen. Volgens jullie ook?

En wat betreft het verbruik, ik weet dat als je een Z3 hebt daarover niet mag praten, maar is een gewone 1.8i een slurper of niet?

Vrienden keuren mijn voornemen om een Z3 te kopen af, omdat het volgens hen maar een kappers/vrouwenauto is. Wat te doen met zulke vrienden? :blush:

Tot zover.

Bedankt,

Michiel

Een 1.8 of 1.9 koop je hier in nederland nu voor het zelfde geld, er is op dit moment veel meer aanbod dan vraag, wat de prijzen drukt.

een 6 cil. koop je voordeliger in duitsland, hoewel de prijzen nu ook al laag zijn in nederland. zelf halen is wel weer een avontuur :m:

met de 1.8 1.9 kom je gemiddeld 1 op 11 uit met een 2.8 1 op 9 maar voor die paar liter extra krijg je ook veel meer fun.

en vrienden die het afkeuren omdat jij een ZZZ wil gaan rijden, moet je je eigen afvragen of het wel echte vrienden zijn, in ieder geval hier op het forum is iedereen je vriend :D

Link naar reactie
Jongens (en vrouwen?),

Bedankt voor de reacties tot nu toe. De Z3 van Ivo is idd wel interessant, die had ik al gezien. Toch trekt Duitsland me ook wel, zelfs met het oog op winst maken/quite draaien door bijvoorbeeld na de zomer op een Z4 over te gaan.

Verder nog tips, leuke dingen die ik moet weten?

Trouwens, die *link*, is die goed ingevoerd?

Wat bedoel je met subforum  ;)

Dit subforum van de 'ontopic lounge'.

Vergis je niet hoor, ik dacht ook eenvoudig van de 1.8 naar een Z4 te kunnen stappen, maar dat is gewoon een compleet andere klasse. (in NL vanaf 35 ongeveer?). En tja, winst of quite spelen met een auto...geniet er nou maar gewoon van, daar is 'tie voor, niet om er arm of rijk van te worden :D

Die van mij is vanaf morgen weer helemaal voorzien van grote beurt en staat braaf op een lief nieuw baasje te wachten :blush:

Link naar reactie
Vrienden keuren mijn voornemen om een Z3 te kopen af, omdat het volgens hen maar een kappers/vrouwenauto is. Wat te doen met zulke vrienden? :party:

in de fik steken! :blush:

Nee ff serieus, ik werd ook uitgelachen door m'n baas. Bladibla dameskapperauto. Maar ja ik lach hem weer uit met z'n "3.7 liter PC Hoofd tractor" die meer drinkt dan een alcoholist met nadorst. En als ik m'n gaspedaal alleen al "aanraak" is ie al in m'n achteruitkijk spiegel verdwenen ;)

Voor de rest is er niemand die mij uitlacht, alleen maar toelacht of jaloers aankijkt. Je moet bedenken: iedereen vind die auto mooi, maar dan ook werkelijk IEDEREEN. Alleen niet zoveel mensen durven (of kunnen) 'm kopen. Gevolg: jaloezie. En die uit zich soms in vele vreemde vormen :D

Link naar reactie
Vrienden keuren mijn voornemen om een Z3 te kopen af, omdat het volgens hen maar een kappers/vrouwenauto is. Wat te doen met zulke vrienden? :)

in de fik steken! :D

Nee ff serieus, ik werd ook uitgelachen door m'n baas. Bladibla dameskapperauto. Maar ja ik lach hem weer uit met z'n "3.7 liter PC Hoofd tractor" die meer drinkt dan een alcoholist met nadorst. En als ik m'n gaspedaal alleen al "aanraak" is ie al in m'n achteruitkijk spiegel verdwenen :blush:

Voor de rest is er niemand die mij uitlacht, alleen maar toelacht of jaloers aankijkt. Je moet bedenken: iedereen vind die auto mooi, maar dan ook werkelijk IEDEREEN. Alleen niet zoveel mensen durven (of kunnen) 'm kopen. Gevolg: jaloezie. En die uit zich soms in vele vreemde vormen :party:

welgezien zijn mensen die een z3 een kappersauto vinden doorgaans machos zonder smaak. ;) van die eikels die elk behoorlijk vormgegeven auto een kappersauto vinden zoals een mini of id. Deze eikels moeten maar lekker in hun Impreza WRI weetikveel of hun gollûffie GeiTei Iee blijven rijden.

Link naar reactie

Hey R@zzle,

Ik heb vorige week de meest onpraktische auto van m'n leven gekocht, maar ik weet zeker dat ik er van ga genieten.

We hebben de ZzZ gekocht omdat we hem/haar zelf heel mooi vinden. Of anderen het daar mee eens zijn of niet, laat me verder koud. Hun probleem, tis mijn geld en mijn leven.

Op m'n werk, m'n familie, vrienden, de buurt... ...iedereen is benieuwd naar de nieuwe aanwinst.

Geen enkel negatief woord, ze vinden het allemaal te gaaf en willen graag allemaal graag een keertje meerijden.

Veel mensen vinden het een pracht auto en het steekt boven de grijze massa uit.

Dus alleen jaloerse zuurpruimen hebben het over een dameskapperauto. Niet mee zitten, ze hebben vooral last van zichzelf.

Geniet van je eigen keuzes, wees jezelf en laat je niet te veel door anderen beinvloeden.

Simon

Link naar reactie

Ik heb een 2.0 6 cillinder en rijd gemiddeld 1 op 9.5 ik rijd 1 op 8 en Martine rijd 1 op 10 samen rijden we ongeveer 1 op 9.5 hahaha lekker hoor..

Groet André

Ps je moet niet naar verbruik kijken als je een golfje rijdt loopt die misschien ook net 1 op 12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.