Ga naar inhoud

Z3 misselijk en geeft storing


Superduper

Aanbevolen berichten

Vandaag zijn we met Joost, DL_L wezen slipsursussen, waarbij Chris in de kou heeft gestaan om fotos en film te maken (waarvoor hulde en Fezje af :fez: ).

Het was geweldig, ik weet weer dat we een heerlijke auto rijden... ^_^ Later volgt wel meer..

Alleen... van al het rondjes rijden is de ZZZ misselijk geworden, en in storing gesprongen. Hij loopt nu duidelijk op een noodprogramma want vermogen is ver te zoeken. Ook branden de lampjes van ASC+T en ABS continue (normalitair geeft dit aan dat je de traction controle volledig uit hebt staan; vanaf 2001 kan dit in 2 stappen). Ik kan het alleen nu niet meer aanzetten.

We hebben geprobeerd de auto te laten resetten, maar dit lukt niet goed.

1. Simpel even alarm erop en later eraf hielp niet.

2. Accu eenkwartiertje los hielp ook niet.

3. dagtellerknopje ingedrukt houden en sleutel in pos1 dan komen we in een test menu uit. Bij Lennerd gaat de BC dan in een testcycle waarbij allerlei stappen automatisch doorlopen worden. Bij mij niet, maar ik kan wel handmatig allerlei menus oproepen. Helpt alleen geen zier...

Weet iemand misschien wat dit betekend, en hoe ik hem eventueel toch kan resetten?

Dit krijg ik voor data uit de test opties:

allereerst: test 01, dan druk ik steeds op het dagtellerknopje om verder te gaan.


  • 26088 1.0 (= VIN code)
  • __4663 km 1.1
  • 690151 8 1.2
  • 039000 1.3
  • __4100 1.4
  • 06_110 0_1.5
  • 1ES_06 3_1.6
  • 03_73 1.7

Wie helpt mij z3tje weer zijn verstand terug te krijgen? Anders moet ik maandag maar langs de dealer...

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hé, da's balen :muur:

Ik heb hetzelfde eens gehad (maar dan met veel meer storingsmeldingen) met mijn ALfa 147 na een "bezoek" aan de Ring.

De accu-truuk werkte daarbij aanvankelijk wel, totdat uiteindelijk (na maanden en veel km's) de Body Computer de geest gaf :angry: (Alfa had 5 computers, BC is de centrale)

Ik hoop dat dat in jou geval niet zo is, maar het schijnt wel een zwak deel te zijn van de Z3 (bij mijn MC ook al eens vervangen, gelukkig onder garantie).

Oorzaak? Bij Alfa vocht gecombineerd met Italiaanse kwaliteit, denk ik. Bij mijn MC niet duidelijk (kwam ook samen met VANOS kleppie en gasklepsensor), wel ergens gelezen dat de plaatsing van de computer bij het schutbord, vlak onder het raam ook waterinloop in de hand werkt :muur:

Bij jou misschien een beetje te warm geworden door alle informatie / ingreep meldingen :muur:

Afijn, hopelijk kan een diagnose computer uitsluitsel geven ^_^

aangepast door Ivo
Link naar reactie

Dit kan je nog even proberen :

Contact aan, - pool los en op de + pool houden 1 minuut.

contact uitzetten en - pool vastmaken.

als dit ook geen effect heb zal die op de monitor moeten.

ik weet niet of je a.s zondag op de nieuwjaarsborrel van de Z3 club komt, dan neem ik mijn toverkoffer ff mee :rolleyes:

Link naar reactie
Dit kan je nog even proberen :

Contact aan, - pool los en op de + pool houden 1 minuut.

contact uitzetten en - pool vastmaken.

als dit ook geen effect heb zal die op de monitor moeten.

ik weet niet of je a.s zondag op de nieuwjaarsborrel van de Z3 club komt, dan neem ik mijn toverkoffer ff mee ;)

Bedankt voor alle tips!!

Ik haak even in op die van Ruud: als ik het goed begrijp sluit je de hele boel kort??

Zou je het via OBD kunnen uitlezen? Ik heb zelf ook zo'n stekker, maar de software is wat beperkt.

Ik ben van plan zondag te komen, maar heb de auto wel nodig komende week. Echt soepel rijden doet ie niet, hij start zelfs maar amper.

:):rolleyes:

Link naar reactie
Door de + en - pool tegen elkaar te houden haal je de eventuele restspanning weg, wel de klemmen los van de accu !!!!!

Ik kan uitlezen en fouten wissen, dus dat moet haast wel goedkomen  :rolleyes:  :)

Goed dat ik het nog even vraag ;) In je eerste reactie stond niet dat ik ook de plus pool moest loshalen!! Ik had al zoiets van: dat geeft vonkjes..

Zou ik eventueel ook naar je toe kunnen komen? Waar zit je ergens?

Bedankt zover!

edit: accukabeltruuk geprobeerd, maar helaas geen verbetering...

Link naar reactie

En de überchef heeft het opgelost! Roodkapje is een held. -_-

Bij uitlezen stonden er twee nokkenasfoutmeldingen. Toen die gewist waren liep de motor al gelijk een stuk beter, en starte ook al meteen goed. De foutmeldingen kwamen niet meer terug na een stuk rijden, dus alles ok.

De traction control deed het nog niet. Was duidelijk toen ik in de proefrit al een aardige glijer in de bocht maakte... oja, ik heb weer vermogen :rolleyes:

Toen probeerde Ruud de ABS ecu uit te lezen, maar dat gaf een error in de communicatie. Slecht nieuws? Hele ABS/TC unit naar de kl@te? Zelfs na een paar keer proberen geen enkel resultaat. Toen Ruud het gewoon weer met de knop kon aanzetten. Blijkbaar de computer zodanig geprikkeld dat hij weer reageerde.

Ritje terug: auto helemaal als vanouds. Power en trekkracht is weer terug. TC kan weer aan en uit wanneer ik dat wil.

Helemaal top en nog gezellig ook! Super. :D

Link naar reactie
En de überchef heeft het opgelost! Roodkapje is een held.  :)

Bij uitlezen stonden er twee nokkenasfoutmeldingen. Toen die gewist waren liep de motor al gelijk een stuk beter, en starte ook al meteen goed. De foutmeldingen kwamen niet meer terug na een stuk rijden, dus alles ok.

De traction control deed het nog niet. Was duidelijk toen ik in de proefrit al een aardige glijer in de bocht maakte... oja, ik heb weer vermogen  :lol:

Toen probeerde Ruud de ABS ecu uit te lezen, maar dat gaf een error in de communicatie. Slecht nieuws? Hele ABS/TC unit naar de kl@te? Zelfs na een paar keer proberen geen enkel resultaat. Toen Ruud het gewoon weer met de knop kon aanzetten. Blijkbaar de computer zodanig geprikkeld dat hij weer reageerde.

Ritje terug: auto helemaal als vanouds. Power en trekkracht is weer terug. TC kan weer aan en uit wanneer ik dat wil.

Helemaal top en nog gezellig ook! Super. ;)

Ies, het was niet de nokkenassensor maar de krukassensor (b.d.p.sensor).

Nog bedankt voor de fles wijn, hij was lekker :D :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.