Ga naar inhoud

Car Audio w.o. de Focal Access 130 A1


Ivo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 182
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

hoe is het met die Focals? Zijn ze al geoogst ? :rolleyes:

zouden eind deze week bij Importeur binnen komen, dus ergens volgende week in ons theater, hopelijk :mellow:

Link naar reactie
Thanks Huub  ^_^

Dit weekend heb ik de Blaupunkt eruit gehaald. Kwam een Alpine versterker tegen bij de wisselaar. Onderdeel van het BMW HiFi systeem denk ik  <_<

Heb ik er ook maar uitgehaald, want daar komt de hide-away doos.

'k Zal direct bekabeling trekken voor een eventuele sub, dan kan ik die later makkelijk plaatsen  ;)

Je hebt toch geen extra versterker, Huub  :huh:

Heb het nog niet maar ga er nu om weg,om toch een sub met versterker te gaan plaatsen/orienteren.

Vind het toch wel een gemis.

moet nog bekijken hoe en wat. :D :lmao:

Gaat een Morel 8 inch sub worden in een klein custommade kistje(ong. 8 liter) onder het rolodek zodat er nog ruimte overblijft voor de boodschappen.Deze gaat aangestuurd worden door een Audison SRX 2.hadden gisteren een proefopstelling gemaakt en dat was naar tevredenheid.A.S zaterdag gaat het spul ingebouwd worden

Link naar reactie
dus je gaat hem naast de platsic behuizing van de wisselaar zetten, daar waar de H/K ook zou zitten  <_<

Waar zit dat??Bij mij is alles leeg achter het plastiek schot onder het rolodekje.Er is inderdaad weinig ruimte maar je kan daar als je iets uitbouwd ongeveer 3 cm het kofferruim in kan je een behuising van 8 liter gesloten kwijt. de sub van Morel schijnt in een zeer kleine ruimte te spelen.De morel schijnt zelfs zonder behuizing een lage toon te produceren door een speciale constuctie achter de woofer.

ampcover3bi.jpg

Link naar reactie
dus je gaat hem naast de platsic behuizing van de wisselaar zetten, daar waar de H/K ook zou zitten  :lmao:

Waar zit dat??Bij mij is alles leeg achter het plastiek schot onder het rolodekje.Er is inderdaad weinig ruimte maar je kan daar als je iets uitbouwd ongeveer 3 cm het kofferruim in kan je een behuising van 8 liter gesloten kwijt. de sub van Morel schijnt in een zeer kleine ruimte te spelen.De morel schijnt zelfs zonder behuizing een lage toon te produceren door een speciale constuctie achter de woofer.

ampcover3bi.jpg

ik heb dus wel dat rechtse zwarte deel, waar bij mij de Blaupunkt CD wisselaar zat (net als op de foto). Dat linkse deel is de H/K sub en die behuizing zit er bij mij dus niet.

Verder zat er ook een Alpine BMW HiFi versterker achter die zwarte doos. <_<

aangepast door Ivo
Link naar reactie

net nog ff met Carsounds gebeld: Importeur van Focal heeft ze nog niet binnen, dus kan ze niet leveren. :rolleyes:

Wat doen we? Willen we geld terug / ander merk / wachten :ok:

Link naar reactie
Ik heb geen haast.... :)

ik eigenlijk wel, ik heb mijn andere speakers er al uit en al verkocht :schater:

Ivo kan wat voor je regelen met mijn nieuwe conectie,de prijs is ongeveer gelijk aan de focals en de merken die hij kan leveren zijn de Hertz en de MB quart composetjes, krijg morgen de exacte prijzen.

Link naar reactie
Ik wil alleen de Focals en heeeeeel misschien Polk. Maar zeker geen andere merken. tenzij Dynaudio want die lui rocken ook keihard. :blush:

Ik heb nog wel een paar dynaudio's (mw160) liggen.

Maar het zijn alleen de mid-laag units.

Maar keihard...............?? De mw160 niet naar mijn mening.

Het kan trouwens zijn dat ze niet zomaar passen, omdat ik zelf bij de gaten het blik zo'n 1 mm heb weggeknabbeld.

Link naar reactie
Ik heb geen haast.... <_<

ik eigenlijk wel, ik heb mijn andere speakers er al uit en al verkocht :schater:

Ivo kan wat voor je regelen met mijn nieuwe conectie,de prijs is ongeveer gelijk aan de focals en de merken die hij kan leveren zijn de Hertz en de MB quart composetjes, krijg morgen de exacte prijzen.

Het setje word voor €165 aangeboden normale prijs is €219 HERTZ HSK 130

De MB Quart was is toch een stuk duurder MB Quart

Link naar reactie
Ik heb nog wel een paar dynaudio's (mw160) liggen.

Maar het zijn alleen de mid-laag units.

Maar keihard...............?? De mw160 niet naar mijn mening.

tja, da's wat onhandig <_<

Ik bedoel: mooi geluid. Hard gaan ze idd niet met een rendement van 88dB :angry: Mag je d'r wel een flinke versterker aan hangen om die op gang te krijgen.

Link naar reactie

achteruit camera is ook gemonteerd, is wel geinig :rolleyes:

Ik heb hem rechts zitten, aan het plafond vastgemaakt (aan de drukker waarmee de hemelbekleding vastzit, dus niets hoeven kapotmaken <_<

Link naar reactie
achteruit camera is ook gemonteerd, is wel geinig  :rolleyes:

Ik heb hem rechts zitten, aan het plafond vastgemaakt (aan de drukker waarmee de hemelbekleding vastzit, dus niets hoeven kapotmaken  <_<

Wat voor een kabel heb je gebruikt voor het signaal en de spanning???

Link naar reactie

Gewoon een tulp kabeltje voor de video en ik had nog ergens een adaptertje liggen met de juiste plug voor 12 volt. Anders aanbeide kanten + en - aansluiten (+ op geschakelde voeding vanuit de radio, die normaal voor antenne gebruikt wordt).

Anders gewoon voeding-stekkertje eraf knippen en ff gewoon draadje solderen ofzo. Heb ik met de nieuwe boxdraden ook gedaan :wub:

Ik begrijp dat je ook zo'n ebay cameraatje hebt gekocht :rolleyes:

Easy-peasy <_<

Link naar reactie
Ik begrijp dat je ook zo'n ebay cameraatje hebt gekocht  :rolleyes:

Easy-peasy  <_<

Klop tijdje terug na dat je dat linkje erop had gezet,leek mij wel een leuk handeltje als hij mij voor een leuke prijs 10 op wou sturen maar er ging maar een dollar per item af dus 38 dollar per stuk. :wub: niet interresant dus.

Wil hem wel in de bumper plaatsen maar vind dat toch wel ingrijpend zomaar een gat in je achterbumper boren in die diameter.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Mijn excuses dat het allemaal zolang duurt, dit is ook de reden waarom we producten van de importeur van Focal zelf bijna niet meer actief op voorraad houden.

De speakers van Focal zijn namelijk echt perfect, maar de leverancier laat het vaker afweten wanneer het om afspraken gaat. Begin vorige week had hij mij namelijk beloofd deze week de spullen te zullen leveren maar toen wij hem vandaag opbelden werd ons verteld dat hij volgende week een zending vanuit de fabriek in Frankrijk binnenkrijgt.

De PolkAudio DB5250 is inderdaad een goed alternatief, zijn prima speakers met eveneens een uitstekende klank-kwaliteit. Ook dezelfde prijs, dus geen probleem ... ik kan morgen even voor je informeren of deze leverancier ze snel kan leveren, maar ik vermoed dat dat geen probleem is. Ander alternatief is MB Quart ... ook hele goede speakers.

Laat maar even weten wat je ermee wilt, wij willen dit leveringsprobleem graag oplossen.

Degene die de 10cm-Focal set heeft ontvangen, heeft trouwens geluk... er was per ongeluk een ( veel ) duurder set geleverd, heet verschilbedrag nemen wij voor onze rekening.

Link naar reactie

....eeeh nou bedankt dan maar ;)

Maar goed nu wil ik wel de 13 cm versie hebben anders heb ik 2 verschillende speakers in m'n auto. Da's net zo iets als 2 merken banden doorelkaar gebruiken. Komt het spul nu helemaal niet meer? :D

Link naar reactie

Tsja... ze vinden zelf dus de Focals ook perfect ..... en ik ga een beetje op DJ's "oren" af... dus ik twijfel eigenlijk niet over de Focals.

Link naar reactie
Ik heb vandaag even geinformeerd bij de importeurs van MB Quart en PolkAudio, beide composets welke in dezelfde klasse liggen als de Focal speakers zijn daar ruim voldoende op voorraad.

Het zou gaan om ofwel de PolkAudio DB5250 ( € 179,00 ) of de MB Quart DSE-213 ( ook € 179,00 ). De prijzen kan ik gelijk houden met die van de Focal speakers.

Overigens had ik ook nog even gebeld met zowel de vertegenwoordiger van Audiosign ( importeur van Focal ) als met de eigenaar ... de eigenaar beweerde dat de levertijd nog een week zou zijn, dit beweert hij nu echter al weken achtereen, de vertegenwoordiger hield het op twee weken.

Ik kan me goed voorstellen dat jullie hier niet blij mee zijn.... dat ben ik allerminst!

Ik wil je dan ook aanbieden om de speakers van Polk of MB Quart zonder bijkomende kosten naar je te verzenden.

Laat maar even weten welke het moeten worden, op beide merken zit vanuit deze leveranciers ongeveer 1 á 2 werkdagen levertijd.

ik heb gezegd dat we nog even op de Focals wachten :lmao:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.