Ga naar inhoud

Car Audio w.o. de Focal Access 130 A1


Ivo

Aanbevolen berichten

Mooi koopje :blush: achteruitrijcamera bedoel je??

klopt, kost van Pioneer meer dan 200 EUR, op ebay (met IR belichting) nog geen 40 (incl. verzend) ;)

Link naar reactie
  • Reacties 182
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Deze 13 cm Polk Audio composet kost adviesprijs Euro 179,-

http://www.carmedia.nl/catalog/product_inf...&products_id=17

6 sets kan ik aanbieden voor Euro 127,50 incl btw per set.

Een goede 10 cm coaxiale speaker DB 400 komt op Eur 90,-

100mm coaxiale 2-weg luidspreker. Dynamic Balance polymeer/mica conus en

rubberen ophangrand. 19mm zijden/polymeer dometweeter, 2-weg filter,

db-grille.

Wellicht is een DLS set ook interessant? Indicatief kan ik zo'n 20%

korting geven op DLS speakers op de site.

mensen? :huh:

Link naar reactie

Ik kan niet zo goed inschatten wat beter is. Dat DS gebeuren zegt me helemaal niks. Dat is geen goed teken. Dus die valt af. Polk audio schijnt ook goed te zijn. Chris heeft het en ik heb het ff vluchtig gehoord. Je zou het eigenlijk ff naast elkaar moeten horen. Ik schat in dat Polk wat "poppie" klinkt. Ik ken de Hifi speakers van Focal wel. En die zijn op zich wel goed hoewel ik ze te "licht" vond klinken. Een beetje meer richting klassiek en jazz georienteerd. Maar dat lag voornamelijk aan de kast denk ik. De units zelf waren volgens mij wel goed. Ik ga eigenlijk ook een beetje op het oordeel van Napoje en Z3-tje af. Voor het goeie zou ik het ff naast elkaar moeten horen.

Ik stel dan ook voor dat we op de 22e Napoje en Chris z'n auto even naast elkaar zetten, om te vergelijken, en daarna wat beslissen over de speakers.

Link naar reactie

Die DLS heeft 93 dB gevoeligheid, Polk en Focal 91 dB. Dus die klinken wat "zachter" :huh:

Die Polk hebben wel weer een hogere belastbaarheid dan de DLS en de Focals :D

Link naar reactie
Ik stel dan ook voor dat we op de 22e Napoje en Chris z'n auto even naast elkaar zetten, om te vergelijken, en daarna wat beslissen over de speakers.

dat heeft alleen zin al ze allebei dezelfde headunits hebben, hebben ze dat? :huh:

Link naar reactie
In deze test (16 cm) komen ze beter uit dan Focals :D

Dan moet je de resultaten nog maar eens goed bekijken... :huh:

Anyway, eerst horen dan geloven. Ik heb niet zo veel ervaring met car-audio dus ik ga ook maar op andermans oordeel af en ik wil voor een paar honderd euro een beetje behoorlijk geluid hebben, meer niet. Jehnert valt dus ff af voorlopig. Maar ik weet wat me te doen staat de 22e :)

Link naar reactie

Alles beter dan dat originele Nokia telefoongeluid.

Dus khooor wel wat het beste is.

Als de investering maar in het redelijke blijft.

Link naar reactie
Maar ik weet wat me te doen staat de 22e :D

Wij zitten allemaal een biertje te nuttigen en Dj rent van auto naar auto met zijn Stan Getz cdtje

oh, dus je bent er niet bij als ik je auto uitwoon? Mooi! :) Dan neem ik niet alleen Stan Getz mee....

Kijken of je nog lacht als ik m'n test CD met witte ruis en frequency sweeps in je auto afdraai.

(ik vrees dat je al je schroefjes en boutjes opnieuw zult moeten aandraaien :huh: )

Link naar reactie
Maar ik weet wat me te doen staat de 22e :)

Wij zitten allemaal een biertje te nuttigen en Dj rent van auto naar auto met zijn Stan Getz cdtje

oh, dus je bent er niet bij als ik je auto uitwoon? Mooi! :lmao: Dan neem ik niet alleen Stan Getz mee....

Kijken of je nog lacht als ik m'n test CD met witte ruis en frequency sweeps in je auto afdraai.

(ik vrees dat je al je schroefjes en boutjes opnieuw zult moeten aandraaien :D )

Mag best hoor........... ;) je krijgt er gewoon een schroevendraaiertje bij :huh:

Link naar reactie

Van mij mag je de Focals bestellen het verschil zal toch marginaal zijn in de bemeten ruimte waar we ze in kwijt moeten.

Heb ook nog een mailtje uit duitsland die van 123 euro (link)kreeg ik nog 5% korting op de hele bestellijst.Maar daar zullen waarschijnlijk ook nog portokosten overheen komen.(misschien).

Dan valt de autoshop bij mij af die kan niet met deze prijzen concureren.

Bestel je morgen en kan ik het geld via Paypal overmaken dan. :huh: :D

@Ivo wacht je nog even dan op de nieuwe Avic??

Link naar reactie
Ik stel dan ook voor dat we op de 22e Napoje en Chris z'n auto even naast elkaar zetten, om te vergelijken, en daarna wat beslissen over de speakers.

dat heeft alleen zin al ze allebei dezelfde headunits hebben, hebben ze dat? B)

DJL, als jij akkoord gaat met de Focals, gaan we deze bestellen. Dan kijk ik nog ff wat ik doe met die Pioneer.

Gebruiken als carkit vind ik wel stoer, afhankelijk van de prijs ;)

Link naar reactie

polyglass? oh nee he :muur: Weer wat nieuws?

Gevlochten kevlar heeft zichzelf toch bewezen? Anyway. Ik ben wel voor om eerst ff te luisteren, maar als mensen toch ongedudldig zijn dan doe ik wel mee met de Focals. Op papier lijken ze beter dan de Polk's

Bij Polk geven ze helaas geen frequency curves, dat is verdacht. De gevoeligheid is maar 89dB en bij de Focals 91. De Focals hebben een titanium tweeter, wat meestal iets scheller maar strakker klinkt dan de soft dome van de Polks. Een softdome kan echter soms wat waziger klinken door z'n minder stijve bouw. Voor zo ver ik weet klinkt om die reden een gevlochten kevlar woofer ook strakker dan een gegoten kunstof woofer (ik ga er even van uit dat dat polyglass zoiets is)

Oftewel: je moet het eerst luisteren want je kan er niks over zeggen :lol:

Link naar reactie
polyglass? oh nee he :muur: Weer wat nieuws?

Gevlochten kevlar heeft zichzelf toch bewezen? Anyway. Ik ben wel voor om eerst ff te luisteren, maar als mensen toch ongedudldig zijn dan doe ik wel mee met de Focals. Op papier lijken ze beter dan de Polk's

Bij Polk geven ze helaas geen frequency curves, dat is verdacht. De gevoeligheid is maar 89dB en bij de Focals 91. De Focals hebben een titanium tweeter, wat meestal iets scheller maar strakker klinkt dan de soft dome van de Polks. Een softdome kan echter soms wat waziger klinken door z'n minder stijve bouw. Voor zo ver ik weet klinkt om die reden een gevlochten kevlar woofer ook strakker dan een  gegoten kunstof woofer (ik ga er even van uit dat dat polyglass zoiets is)

Oftewel: je moet het eerst luisteren want je kan er niks over zeggen :lol:

Weetje wat het een beetje is met al dat audiogedoe (zeker homeaudio). Iedere keer wat beters wat nog beter klinkt. Maar ik heb weleens gehoord dat niemand zijn gehoor hetzelfde is. Ikzelf heb een iets verminderd gehoor in het hoge spectrum dus zal sneller een speaker waarderen die strakker hoog doorgeeft. Het blijft iets persoonlijks. om even in jou hoek te blijven: wat klinkt beter, een jazzbass of een precisionbass... precies allerbij goed maar erg smaak en genre gebonden.

(of nog beter: Z3 of slk)

Link naar reactie
polyglass? oh nee he :lol: Weer wat nieuws?

Gevlochten kevlar heeft zichzelf toch bewezen? Anyway. Ik ben wel voor om eerst ff te luisteren, maar als mensen toch ongedudldig zijn dan doe ik wel mee met de Focals. Op papier lijken ze beter dan de Polk's

Bij Polk geven ze helaas geen frequency curves, dat is verdacht. De gevoeligheid is maar 89dB en bij de Focals 91. De Focals hebben een titanium tweeter, wat meestal iets scheller maar strakker klinkt dan de soft dome van de Polks. Een softdome kan echter soms wat waziger klinken door z'n minder stijve bouw. Voor zo ver ik weet klinkt om die reden een gevlochten kevlar woofer ook strakker dan een  gegoten kunstof woofer (ik ga er even van uit dat dat polyglass zoiets is)

Oftewel: je moet het eerst luisteren want je kan er niks over zeggen :D

Weetje wat het een beetje is met al dat audiogedoe (zeker homeaudio). Iedere keer wat beters wat nog beter klinkt. Maar ik heb weleens gehoord dat niemand zijn gehoor hetzelfde is. Ikzelf heb een iets verminderd gehoor in het hoge spectrum dus zal sneller een speaker waarderen die strakker hoog doorgeeft. Het blijft iets persoonlijks. om even in jou hoek te blijven: wat klinkt beter, een jazzbass of een precisionbass... precies allerbij goed maar erg smaak en genre gebonden.

(of nog beter: Z3 of slk)

Precies wat ik bedoel dus..... ;) kortom: eerst luisteren, dan kopen.

Hoewel het niet helemaal opgaat. Waarom draait niemand meer casettebandjes? Als het "smaakgebonden" was geweest, hadden er een heleboel mensen nog steeds die dingen ondanks dat het een hoop gedoe is.

Nee dus, het klinkt ook gewoon niet zo geweldig. Kwaliteit is dus weldegelijk iets waar iedereen het over eens kan zijn.

MAAR: net zoals wij nu, kopen veel mensen iets afgaand op het oordeel van iemand anders (een verkoper b.v. of een forum of vakblad) of omdat ze de aanprijzing of reclame geloven (en dat is maar goed ook, anders zat ik zonder werk :) )

Klankkwaliteit is bovendien iets wat veel mensen niet zo goed DIRECT horen. Meestal pas na een tijdje, en dan gaan ze zich ergeren. Nou is mijn oor gelukkig wat meer getraind dan de meesten, dus ik prik d'r meestal wel doorheen. Maar ook ik hoor niet alles meer. Alleen babies en Papoea's horen nog alles ;)

Oja Chris, die karakteristieken zijn van een ander (veel duurder) type. Wat ik een beetje jammer vind is dat ze in die pdf zogenaamde "brand x vs. ons produkt" vergelijkingen gaan doen. Die zijn ook altijd "heel betrouwbaar" :muur:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.