Ga naar inhoud

Car Audio w.o. de Focal Access 130 A1


Ivo

Aanbevolen berichten

UPDATE: Spullen zijn besteld, verwachte levering: begin volgende week (ik ga de spullen ophalen).

Leverancier: http://www.carsounds.nl uit Etten-Leur.:rolleyes:

Belangrijk;

Deelnemers aan deze inkoopactie dit lezen (klikkie) en mij mailen :blush:

130A1.jpg

Inkoop actie voor compo setje speakers 13 cm. Veel Z3 rijders vinden dit blijkbaar een goed setje.

website Focal Access setjes (ff doorklikken naar 130 A1)

Richtprijs (excl. verzendkosten) EUR 159,-

Interesse tot nu toe;

Ivo: 2 setjes :rolleyes:

Huub: 2 setjes (56 mm diep moet passen in het dak van de QP, hoop ik)

DJL: 1 setje + 1 setje Focal 100-CV1

Simca1999: 1 setje (misschien + iets voor achterin)

Boodschappenlijstje tot nu toe;

6 setjes Focal Access 130 A1

1 setje Focal 100 CV1

1 Pioneer AVIC X1-R

1 Pioneer CDX-P670 wisselaar

1 Pioneer CD-VC1 bediening

Wie nog meer? :lol:

Kijk uit voor namaak: klikkie van Focal zelf

aangepast door Ivo
Link naar reactie
  • Reacties 182
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Schrok inderdaad wel van de Nokia-geluidskwaliteit in de ZzZ. Past die Focal set makkelijk op de plaats van de huidige. Betergezegd, er is geen hak een breekwerk nodig?

Link naar reactie
Schrok inderdaad wel van de Nokia-geluidskwaliteit in de ZzZ. Past die Focal set makkelijk op de plaats van de huidige. Betergezegd, er is geen hak een breekwerk nodig?

nee... alleen moet je wel je filters ergens plaatsen. bij mij onder de linkervoetsteun en rechts onder het dashboad waar nog een vakkie leeg was bij de modules. Moet dus wel het een en ander gedemonteerd worden maar dat is goed te doen. En als je het echt goed wil doen trek je ook nieuwe dikke kabels.

Link naar reactie
gaan we dit de 22ste januari inbouwen ergens ter landen.Nog voor de borrel B)

Hmm, dat zou kunnen, maar ik zit krap in mijn weekenden, dan moeten we eigenlijk ergens iemand bereid vinden een warme schuur ter beschikking te stellen B)

Link naar reactie

Lijkt me wel wat. De focals zien er goed uit (bas-unit lijkt een beetje op die in m'n KEF's IQ-7's in de huiskamer) , jammer dan je ze straks alleen nog maar hoort.

Passen de filters niet meer in de deuren? De truuk met vastzetten van de filters dmv een beetje purschuim lijkt me beter te werken dan dubbelzijdig tape, dat laat bij koud weer snel los en dan rammelt de boel.

En wat kan er achter de stoelen? Met die 10 cm diameter kan je niet veel verwachten dan wat mid-hoog. Kan je dit ook vergroten tot 13 cm (of groter) en dan hetzelfde setje monteren? En hoeveel ruimte (inhoud) zit er achter deze luidsprekers, is het zinvol om daar dempingmateriaal aan te brengen, zoals in normale luidspreker behuizingen?

Link naar reactie

hij staat er niet meer, Huub B)

Vannacht nog wel B) maar kreeg dit mailtje

Hi,

sorry, the Focal 130 A is no longer available. Can I offer you another product?

best regards

marta

Heb maar gevraagt naar een vergelijkbaar produkt van Focal.

Link naar reactie

idd Huub, die gaat er ook komen B)

Veel goedkoper dan EUR 1.345,- vind ik hem niet, klopt dat B)

Huub, nog wat vragen over die Pioneer;

Past die een beetje in de QP, klapt het beeldscherm niet tegen de ventilatie openingen aan? Afneembaar front?

:D

Link naar reactie
Lijkt me wel wat. De focals zien er goed uit (bas-unit lijkt een beetje op die in m'n KEF's IQ-7's in de huiskamer) , jammer dan je ze straks alleen nog maar hoort.

Passen de filters niet meer in de deuren? De truuk met vastzetten van de filters dmv een beetje purschuim lijkt me beter te werken dan dubbelzijdig tape, dat laat bij koud weer snel los en dan rammelt de boel.

En wat kan er achter de stoelen? Met die 10 cm diameter kan je niet veel verwachten dan wat mid-hoog. Kan je dit ook vergroten tot 13 cm (of groter) en dan hetzelfde setje monteren? En hoeveel ruimte (inhoud) zit er achter deze luidsprekers, is het zinvol om daar dempingmateriaal aan te brengen, zoals in normale luidspreker behuizingen?

meer dan mid mag je van zo'n klein speakertje ook niet verwachten vind ik. Ik zou een subje installeren als je wat meer laag wil. Ik heb de harman sub (volgens mij) en die klinkt acceptabel bij de rest. Weet alleen niet oftie nog overeind blijft bij de nieuwe focals...we zien wel

Een mooie REL wordt het natuulijk nooit B)

Zit me ook af te vragen of het wel zin heeft om achterin de roadsters een coaxiaal unitje te stoppen aangezien je d'r toch met je stoel tegenaan zit. Komt het hoog d'r toch niet langs.

Ik zag ook dat die coaxiale dingen toch wel anders zijn dan de concentrische speakers van Tannoy. Daar zit de tweeter echt IN de woofer, en de coaxiale dingen hebben een tweetertje BOVEN de woofer. Dat verklaart ook Ivo's klacht dat ze wat laag missen B)

Link naar reactie
idd Huub, die gaat er ook komen B)

Veel goedkoper dan EUR 1.345,- vind ik hem niet, klopt dat B)

Huub, nog wat vragen over die Pioneer;

Past die een beetje in de QP, klapt het beeldscherm niet tegen de ventilatie openingen aan? Afneembaar front?

:D

Ivo voor die prijs heb ik ze nog niet gezien-dus doen.Er zit een angle knopje op het scherm en dan staat het scherm vrij van het rooster.En er zit een afneembaar frontje op met een leren etuitje.Maar ga je voor een wisselaar is een I-pod niet een betere optie??

Link naar reactie
idd Huub, die gaat er ook komen  B)

Veel goedkoper dan EUR 1.345,- vind ik hem niet, klopt dat  B)

Huub, nog wat vragen over die Pioneer;

Past die een beetje in de QP, klapt het beeldscherm niet tegen de ventilatie openingen aan? Afneembaar front?

;)

Ivo voor die prijs heb ik ze nog niet gezien-dus doen.Er zit een angle knopje op het scherm en dan staat het scherm vrij van het rooster.En er zit een afneembaar frontje op met een leren etuitje.Maar ga je voor een wisselaar is een I-pod niet een betere optie??

Bedankt Huub B) staat het scherm dan nog een betje rechtop, of staat het schuin naar voren :D

CD wisselaar is stuk goedkoper dan IPOD (denk ik), kost namelijk EUR 179,- bij Ron de Vries (de avic kost daar 1499).

Verder heb ik een berg CD's. MP3's heb ik ook wel veel, maar dan meer de nummers die ik niet de moeite waard vind om te kopen :D Ik wordt ouder .... ;)

Link naar reactie
idd Huub, die gaat er ook komen  B)

Veel goedkoper dan EUR 1.345,- vind ik hem niet, klopt dat  :D

Huub, nog wat vragen over die Pioneer;

Past die een beetje in de QP, klapt het beeldscherm niet tegen de ventilatie openingen aan? Afneembaar front?

;)

Ivo voor die prijs heb ik ze nog niet gezien-dus doen.Er zit een angle knopje op het scherm en dan staat het scherm vrij van het rooster.En er zit een afneembaar frontje op met een leren etuitje.Maar ga je voor een wisselaar is een I-pod niet een betere optie??

Bedankt Huub B) staat het scherm dan nog een betje rechtop, of staat het schuin naar voren ;)

CD wisselaar is stuk goedkoper dan IPOD (denk ik), kost namelijk EUR 179,- bij Ron de Vries (de avic kost daar 1499).

Verder heb ik een berg CD's. MP3's heb ik ook wel veel, maar dan meer de nummers die ik niet de moeite waard vind om te kopen B) Ik wordt ouder .... :D

De hoek van het scherm staat nog enigsinds achterover tot rechtop B) :D , de ipod kost rond de €200 en daar kan je al je cd's opzetten.Geen geklooi met wissellen van cd in de auto en het niet de juiste cd in de wisselaar hebben,moet nog wel een I-link bij.

Ga hier in de buurt ook nog ff sjoppen voor een goede deal.

Link naar reactie
Lijkt me wel wat. De focals zien er goed uit (bas-unit lijkt een beetje op die in m'n KEF's IQ-7's in de huiskamer) , jammer dan je ze straks alleen nog maar hoort.

Passen de filters niet meer in de deuren? De truuk met vastzetten van de filters dmv een beetje purschuim lijkt me beter te werken dan dubbelzijdig tape, dat laat bij koud weer snel los en dan rammelt de boel.

En wat kan er achter de stoelen? Met die 10 cm diameter kan je niet veel verwachten dan wat mid-hoog. Kan je dit ook vergroten tot 13 cm (of groter) en dan hetzelfde setje monteren? En hoeveel ruimte (inhoud) zit er achter deze luidsprekers, is het zinvol om daar dempingmateriaal aan te brengen, zoals in normale luidspreker behuizingen?

meer dan mid mag je van zo'n klein speakertje ook niet verwachten vind ik. Ik zou een subje installeren als je wat meer laag wil. Ik heb de harman sub (volgens mij) en die klinkt acceptabel bij de rest. Weet alleen niet oftie nog overeind blijft bij de nieuwe focals...we zien wel

Een mooie REL wordt het natuulijk nooit B)

Zit me ook af te vragen of het wel zin heeft om achterin de roadsters een coaxiaal unitje te stoppen aangezien je d'r toch met je stoel tegenaan zit. Komt het hoog d'r toch niet langs.

Ik zag ook dat die coaxiale dingen toch wel anders zijn dan de concentrische speakers van Tannoy. Daar zit de tweeter echt IN de woofer, en de coaxiale dingen hebben een tweetertje BOVEN de woofer. Dat verklaart ook Ivo's klacht dat ze wat laag missen B)

Ik wil geen ordinaire basboem installatie met een overstuurd pijngrens puber geluid dus ik weet niet of een sub wel bij me past. Ik heb vorige week ook een testritje gemaakt in een facelift Z3 met een hele mooie becker installatie, daar zaten iets grotere luidsprekers achter de stoelen en het klonk beschaafd goed. Ik kan het nu nog niet allemaal goed bekijken, tsja nog geen ZzZ voorhanden..... Ik denk dat ik maar eerst begin met de frontluidsprekers vervangen dat zal al zeker schelen t.ov. dat Nokia-telefoongeluid.

Dus als de prijs acceptabel blijft doe ik mee.

Ik ga eerst maar 'ns m'n Kenwoodje uit m'n A3 slopen.

Link naar reactie
Het HK subje klinkt heel beschaafd hoor ;) Zeker als je gewoon jazz draait ofzo.

Okee dan DJ, misschien is dat wel iets voor mij. Mag ik de 22e ff komen luisteren?

Link naar reactie
Het HK subje klinkt heel beschaafd hoor  ;) Zeker als je gewoon jazz draait ofzo.

Okee dan DJ, misschien is dat wel iets voor mij. Mag ik de 22e ff komen luisteren?

natuurlijk, is dan nog wel zonder Focals..... B)

Neem maar cd'tje mee :D Anders moet je naar Stan Getz of Miles luisteren....

;)

Link naar reactie
Het HK subje klinkt heel beschaafd hoor  ;) Zeker als je gewoon jazz draait ofzo.

Okee dan DJ, misschien is dat wel iets voor mij. Mag ik de 22e ff komen luisteren?

natuurlijk, is dan nog wel zonder Focals..... :foto:

Neem maar cd'tje mee B) Anders moet je naar Stan Getz of Miles luisteren....

;)

Thanks !!! Neem m'n oren mee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.