Ga naar inhoud

A.B. van alarm/c.v. werkt spontaan niet meer


Aanbevolen berichten

Sinds vanmiddag werkt spontaan de afstandsbediening niet meer van het alarm/centrale vergrendeling. In eerste instantie dacht ik dat het de batterij van de afstandsbediening was, maar helaas is dat niet zo. Een nieuwe batterij deed geen wonderen en de tweede handzender gaf ook geen oplossing. Ik vermoed dat iets in de auto van slag is of zo.

De auto kan met de sleutel wel op slot, maar dan zonder alarm.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of heeft iemand dit ook als eens gehad? Het gaat om de af-fabriek BMW klasse 3 alarm DDWA III. De handzender ziet er als volgt uit:

ab1gk.jpg

Hopelijk kan me dit een doorgaans duur uitstapje naar de dealer voorkomen!

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als ik met de sleutel de deur aan de passagierszijde open of sluit gaat netjes de bestuurdersdeur en de kofferklep mee open of op slot. Middels de handzender blijft het in de garage akelig stil.... Het ledje van de zender doet het wel overigens. Het lijkt erop alsof de zneder en de ontvanger in de auto niet meer in sync zijn of zo. Of de ontvanger in de auto is spontaan stuk.

Link naar reactie

Voor iemand die nog niet zo heel veel aan auto's heeft gehobbied (hoewel ik dat heel graag wil leren), heb ik dan toch nog een vraagje. Het alarm is voorzien van een noodstroom. Kan ik de accu zomaar onderbreken of kan dan toch de hele buurt genieten van een sirene?

Link naar reactie

Wanneer de auto van slot is dus ook van alarm kan je de accupool losmaken zonder dat het alarm afgaat.

Bij sommige alarmsystemen gaat het alarm er van zelf weer op als er een bepaalde tijd is verstreken tussen deur openen en kontact aanzetten.

gewoon proberen, gaat hij toch af, pool er direct weer op, en direct weer eraf.

succes :blink:

Link naar reactie

beter dit dan omgekeerd. Dat ie op alarm staat en je afstandsbediening doet het niet meer. En met de sleutel gaat het alarm NIET uit dus kan ik uit ervaring zeggen....

Link naar reactie
Gast dutchdirect

Ik heb wel eens gelezen of gehoord dat je de zender en ontvanger van je ab weer in sync kan krijgen door de zender een tijdje (10/30 sec ?) ingedrukt te houden .

Valt te proberen toch !

Gr. ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.