Ga naar inhoud

ijzel op de weg


Roodkapje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

heb je met je handen aan die dikke kont van CHRXL gezeten :schater:

Hahaaa, ja heel eventjes maar :P

ik wou dat deze eens vast stond bips3ae.gif

Mag je van mij aan haar vragen op de volgende meeting ^_^

Link naar reactie
De dikke kont heeft twee keer verkeerd om gestaan op de A4 en A5, maar fijn zonder kleerscheuren weer thuis......... toch te laat met de winterbanden!!!!! :D B)

Zag dat je +/- 01:30 online zat, ben even later maar gaan ^_^ :P:( .

Lange rit van z'n 2 uur over een afstand van 60 km ;) , maar de ZZZ zonder kleerscheuren weer thuis :D

Link naar reactie
De dikke kont heeft twee keer verkeerd om gestaan op de A4 en A5, maar fijn zonder kleerscheuren weer thuis......... toch te laat met de winterbanden!!!!! :muur:  :muur:

BEETJE laat? het is 31 december! :rambo: Het is al weken ijskoud.. :muur:

Valt toch wel mee hoor. Ik heb ze gisteren ook pas gewisseld op de twee autos. Het moet echt onder de 7 graden zijn en blijven, want daarboven rij je op erwtensoep..

Link naar reactie

Gisterenavond even met de Z boodschappen wezen doen, lang leve de ASC uiteraard ook af en toe even uitgezet waar ik de ruimte had, de Michelin's Alpin zijn perfect in de sneeuw.

Martine was gisterenmorgen (06.30)minder blij op de N11 ze waren of niet of te laat aan het strooien, het was spekglad, maar alles is heel gebleven.

André

Link naar reactie
Gisterenavond even met de Z boodschappen wezen doen, lang leve de ASC uiteraard ook af en toe even uitgezet waar ik de ruimte had, de Michelin's Alpin zijn perfect in de sneeuw.

Martine was gisterenmorgen (06.30)minder blij op de N11 ze waren of niet of te laat aan het strooien, het was spekglad, maar alles is heel gebleven.

André

Kan je vertellen dat de N11 vannacht één groot drama was! Met 40/50 km/u all over the place!! Wat een ijsbaan!!!! :rambo:

Link naar reactie
Gisterenavond even met de Z boodschappen wezen doen, lang leve de ASC uiteraard ook af en toe even uitgezet waar ik de ruimte had, de Michelin's Alpin zijn perfect in de sneeuw.

Martine was gisterenmorgen (06.30)minder blij op de N11 ze waren of niet of te laat aan het strooien, het was spekglad, maar alles is heel gebleven.

André

Kan je vertellen dat de N11 vannacht één groot drama was! Met 40/50 km/u all over the place!! Wat een ijsbaan!!!! :blush:

Gelukkig heb je het er heel vanaf gebracht, winter is een leuke tijd maar iedere keer ben je weer blij als de straten schoon zijn.

Laat de zomer maar komen hoor dan kunnen die 18 tieners er weer onder.

André

Link naar reactie
Ben ik nou zo simpel dat ik bijna 40 jaar lang rij zonder winterbanden? En ik heb toch écht niet thuisgezeten als het een keer sneeuwt of ijzelt.

Tis dat ik veel geld voor mijn BBSen heb betaald,want als ik die stuk rij door een glijpartij dan kost dat net zo veel als een setje winterbanden, anders had ik ook door gereden op mijn andere banden.

Link naar reactie
Ben ik nou zo simpel dat ik bijna 40 jaar lang rij zonder winterbanden? En ik heb toch écht niet thuisgezeten als het een keer sneeuwt of ijzelt.

Veel mensen rijden op "all-season" banden. Dan hoef je niks te wisselen idd. Maar nu je een "performance" auto hebt, rij je waarschijnlijk op zomerbanden. DUS dat betekent dat er ook wintrbanden bij moeten. Bovendien heeft de ontwikkeling van banden ook niet stilgestaan gedurende die 40 jaar...

Maar op de slipcursus komt Joost op z'n zomerbanden en dan maken we wel een filmpje. Kan je zien wat er gebeurt met 2 identieke auto's, de 1 met zomerbanden, de ander met winterbanden.

Link naar reactie
Ben ik nou zo simpel dat ik bijna 40 jaar lang rij zonder winterbanden? En ik heb toch écht niet thuisgezeten als het een keer sneeuwt of ijzelt.

En je hebt al 40 jaar met "High Performance" brede zomerbanden in de winter door gereden??... Ik rijd ook al een tijdje mee, blijf niet thuis zitten als er sneeuw ligt en ijzel op de weg is, maar de bandjes onder de ZzZ zijn echt niet geschikt voor dit weer.

Link naar reactie

Ik heb het met de 2.8 twee winters met wat sneeuw vol kunnen houden om dagelijks te rijden, maar dat moet met veel beheersing, mazzel en een zijden voetje.. de zakken strooizout achterin helpen ook wat: je hebt wat meer gewicht op de achterwielen, en als je een keer echt vast staat (op een parkeerplaatsje meestal) dan kan je een bergje tegen je banden bouwen om weg te komen.

Anders gassen tot je een weggesmolten plek heb, dan kan je weer een meter. ;)

Nu heb ik de winterbandjes, en dan valt er veel beter te rijden én te remmen!! Maar zelfs dan nog kom ik mijn opritje niet op.. :party:

Ik vind het verschil fenomenaal, en raad het iedereen aan. Een keertje tegen iemand aan glijden en je hebt ze er al bijna uit..

Link naar reactie

En als je er toch voor kiest om alléén maar op zomerbanden te rijden en nu dus 4 nieuwe banden aan moet schaffen, is het dan een fair deal om de volgende te nemen?

4X 225/55R16 CONTI PREMIUM C 95V € 740,- INCL MONTAGE BALLANCEREN AFVOER (Offerte van Profile). Iemand suggesties, ideeën, alternatieven, whatever?

Link naar reactie
En als je er toch voor kiest om alléén maar op zomerbanden te rijden en nu dus 4 nieuwe banden aan moet schaffen, is het dan een fair deal om de volgende te nemen?

4X 225/55R16 CONTI PREMIUM C 95V € 740,- INCL MONTAGE BALLANCEREN AFVOER (Offerte van Profile). Iemand suggesties, ideeën, alternatieven, whatever?

Misschien een idee om dit eens te overwegen???

rallye 440 225/55 ZR15 88V Zomerbanden

Test-beoordeling:

TyreTest

In het geval dat op de foto een bepaald type velg is afgebeeld, is deze afbeelding uitsluitend ter illustratie.r440.jpg

De Rallye 440 is een band van Uniroyal uit het topsegment .

Hij is ontworpen om uitgebalanceerde hanteringskarakteristieken op alle gebieden te leveren.

De band kenmerkt zich door zijn gedistingeerde brede verschijning en loopvlakpatroonontwerp, samen met maximale veiligheid in de natte omgeving.

De Rallye 440 is een zomerband die beschikbaar in de H/V/W en de ZR catagorie.

Prijs uit prijslijst*: EUR 125,50 !

Bij ons maar EUR 98,70

Dus 21 Procent goedkoper!

En dat inclusief verzendkosten!

Additioneel montage mogelijk via:

1 Hans Teunissen

Techniekwegt15autobandenmarkt.nl

8304AWtEmmeloord© Delticom 3.10195

Telefoon: 0527613389 / 0655928617

Fax: 0527621229

openingstijden:

Ma-Vrij. 08.00 - 20.00 Uur

Zaterdag's 08.00 - 18.00 Uur

Prijs voor bandenmontage, incl. demontage oude band, nieuw ventiel plaatsen, uitbalanceren en monteren per band slechts EUR 15,00

Verwijderingsbijdrage (indien gewenst) EUR inbegrepen in de bandenprijs

Aluminiumvelgen: EUR 2,50 (meerprijs)

Maximale maat: 19 "

Het is maar een idee, ik neem aan dat je niet race eisen aan je banden wilt stellen en dat prijs verhoudingen heel doorslaggevend zijn voor je.

Link naar reactie

4X 225/55R16 CONTI PREMIUM C 95V  € 740,- INCL MONTAGE BALLANCEREN AFVOER (Offerte van Profile). Iemand suggesties, ideeën, alternatieven, whatever?

rallye 440 225/55 ZR15 88V Zomerbanden

15 inch banden gaan niet passen, Chris :party:

Link naar reactie
En als je er toch voor kiest om alléén maar op zomerbanden te rijden en nu dus 4 nieuwe banden aan moet schaffen, is het dan een fair deal om de volgende te nemen?

4X 225/55R16 CONTI PREMIUM C 95V  € 740,- INCL MONTAGE BALLANCEREN AFVOER (Offerte van Profile). Iemand suggesties, ideeën, alternatieven, whatever?

Cora,

Bel zeker deze mensen eens eerst op (zeg dat je via Ivo van het Z3 Forum bent gekomen);

Riedam

0113-567750

Vele forummers gingen je voor ;)

In mijn ervaring (en die van anderen) is hij altijd goedkoper en veel deskundiger :D

Verder kan ik uit ervaring vertellen dat een Conti Premium een goede band is (voor veel kilometers normaal dagelijks gebruik), maar dat een Pirelli P7 ook zeker zo goed is, en waarschijnlijk veel goedkoper :party:

Geen ervaring, maar ook voordeliger zijn bijv. de Dunlops SP Sport 9000 of SP Sport 01.

Succes ;)

Link naar reactie

4X 225/55R16 CONTI PREMIUM C 95V  € 740,- INCL MONTAGE BALLANCEREN AFVOER (Offerte van Profile). Iemand suggesties, ideeën, alternatieven, whatever?

rallye 440 225/55 ZR15 88V Zomerbanden

15 inch banden gaan niet passen, Chris ;)

Klopt verkeerd gekeken.

Exact dezelfde maat banden als je aangeboden hebt gekregen nu.

SportContact 225/50 ZR16 92W mit Felgenrippe Zomerbanden

Test-beoordeling:

TyreTest

In het geval dat op de foto een bepaald type velg is afgebeeld, is deze afbeelding uitsluitend ter illustratie.CSC.jpg

De ContiSportContact is Continental's band uit de Z-catagorie van hoge kwaliteit, wat mag blijken uit zowel de retrofitting toepassingen en toegekende OE vervanging.

De voornaamste ontwerpcriteria waren, Een opvallende verschijningsvorm, sportieve handling en een ruime veiligheidsmarge voor zowel natte als droge oppervlakken.

Licht uitlopende, tredevormige blokken op de buitenschouder om uniforme trilling te voorkomen en lawaai te verminderen, dit met behoud van optreden bij nat weer.

Een 2mm diepe circumferential groeve op de buitenschouder verlaagt de temperatuur van de band met wel 10%, waardoor de levensduur toeneemt vanwege lagere slijtage.

Tenslotte een fijn gestructureerde binnenschouder met brede, open groeven om de uitdaging van een plotselinge waterhoos aan te kunnen.

Vier circumferentiale groeven in het centrum van het loopvlak zorgen voor een goede verwijdering van overtollig water en een brede centrale rib levert de stabiliteit, goede stuurprecisie en een stabiel rijgedrag op rechte koersen.

Prijs uit prijslijst*: EUR 202,00 !

EUR 118,70

En je kan het gewoon om de hoek laten doen :D

Ach er is zoveel keus.......... :party:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.