Ga naar inhoud

Querlenklager


Ad Leijtens

Aanbevolen berichten

De lagers zitten al voorgemonteerd op de draagarm, dus het is alleen een kwestie van het querlenkerlager inpersen.

Ik heb een grote bankschroef en een momentsleutel dus het zou moeten lukken.

Waarschijnlijk wel even opnieuw laten uitlijnen na de montage denk ik?

Nog een tip, het oude querlenklager demonteren dmv. de ring van het lager door te zagen (na eerst de stand van het lager gemarkeerd te hebben).

De zaag haal je van de zaagbeugel af, je steekt het zaagblad door het lager en de zaag weer monteren en zagen maar.

Het is echt wel handig om VORK te hebben in wigvorm om de oude draagarm los te slaan van het chassis.

vork.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De lagers zitten al voorgemonteerd op de draagarm, dus het is alleen een kwestie van het querlenkerlager inpersen.

Ik heb een grote bankschroef en een momentsleutel dus het zou moeten lukken.

Waarschijnlijk wel even opnieuw laten uitlijnen na de montage denk ik?

Nog een tip, het oude querlenklager demonteren dmv. de ring van het lager door te zagen (na eerst de stand van het lager gemarkeerd te hebben).

De zaag haal je van de zaagbeugel af, je steekt het zaagblad door het lager en de zaag weer monteren en zagen maar.

Het is echt wel handig om VORK te hebben in wigvorm om de oude draagarm los te slaan van het chassis.

vork.jpg

Bedankt voor de foto Huub, van de mooie vork, maar het is meer het type vleesvork dus met twee punten. :schater::schater:

Link naar reactie
W Ad wil. :D

G13.jpg

Dure smaak hoor die Huub, met zijn Japanse messenset :D

Wilde beginnen over Kai messen,maar daar ben ik nog niet aanbegonnen wel aan global :D

Link naar reactie
Ik zou €200,- voor de draagarmen rekenen, en voor montage weet je wat je bij de dealer kwijt bent.  ;)

kijk eens op Ebay, een setje nieuwe draagarmen voor € 76.00 ex verzendkosten :rolleyes:

http://cgi.ebay.de/2X-Querlenker-BMW-3er-E...3QQcmdZViewItem

Link naar reactie
Ik zou €200,- voor de draagarmen rekenen, en voor montage weet je wat je bij de dealer kwijt bent.  :D

kijk eens op Ebay, een setje nieuwe draagarmen voor € 76.00 ex verzendkosten ;)

http://cgi.ebay.de/2X-Querlenker-BMW-3er-E...3QQcmdZViewItem

100% positief (2 of 14k negatief) :rolleyes:

Indrukwekkende seller :D

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Kan iemand mij vertellen hoe ik moer nummer 11 los krijg?

1472cv.png

(aan de stuurkant dus)

Ik kan er met veel moeite net een steeksleutel op krijgen, maar ik heb niet genoeg ruimte om een slag te maken.

Moet ik soms eerst wat meer onderdelen verwijderen?

De andere kant heb ik al vervangen, daar kon ik vrij makkelijk bij

Link naar reactie
Kan iemand mij vertellen hoe ik moer nummer 11 los krijg?

1472cv.png

(aan de stuurkant dus)

Ik kan er met veel moeite net een steeksleutel op krijgen, maar ik heb niet genoeg ruimte om een slag te maken.

Moet ik soms eerst wat meer onderdelen verwijderen?

De andere kant heb ik al vervangen, daar kon ik vrij makkelijk bij

Gewoon met een steek/ring sleutel 22 <_<

Link naar reactie

De moer draai ik met een dopsleutel met knie gewricht en verlengstukken vanaf

de bovenzijde los, en met een koperen staaf van een meter lengte geef ik een tik om het geheel te lossen.

Weet niet of er bij de zescilinder ook genoeg ruimte is.

Link naar reactie

Gewoon met een steek/ring sleutel 22  :angry:

Ja, maar dat is dus net het probleem. Ik krijg de sleutel er al met veel moeite op, laat staan dat ik ook nog ruimte heb om te draaien.

Ik heb er al diverse gedaan en het is niet echt makkelijk aan de linkse kant, maar het gaat wel. (even doorzetten ) (moed beleidt en trouw;) <_< :D

Link naar reactie
De moer draai ik met een dopsleutel met knie gewricht en verlengstukken vanaf

de bovenzijde los, en met een koperen staaf van een meter lengte geef ik een tik om het geheel te lossen.

Weet niet of er bij de zescilinder ook genoeg ruimte is.

Nee dus, ik denk dat daar het probleem zit.

Er lopen ook een aantal leidingen, o.a. van de remmen en de airco.

Vlak boven de moer zit een zwart tankje, kon zo snel niet zien waarvoor het is.

Dus van bovenaf gaat in ieder geval niet.

Link naar reactie

Zwart tankje lijkt reservoir voor stuurbekrachtiging? Denk het wel iig, kun je iets losmaken zodat je er beter bijkan.

Ik heb het iig met een steeksleutel gedaan, daarna met een stang losgetikt van bovenuit, zoals Aad. als je niet van bovenuit kan, kun je toch ook een vork gebruiken, aangezien het niet erg is als je de oude fusee beschadigd.....

Link naar reactie
Zwart tankje lijkt reservoir voor stuurbekrachtiging? Denk het wel iig, kun je iets losmaken zodat je er beter bijkan.

Zou heel goed kunnen, ik zal komend weekend eens kijken of ik er dan wat beter bij kan. Bedankt voor de tip.

Aan de rechterkant zat de boel niet zo heel erg vast. klein tikje met de hamer en de boel kwam los.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.