Ga naar inhoud

Antiroest behandeling


ADOPAT

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben sinds september de trotse bezitter van een Z3 2.8 en lees vaak de onderwerpen op het forum.

Ik probeer tzt wat foto,s te plaatsen maar heb nu alvast een vraag.

De Z3 is uit 1997 en ik vraag me af of het zinvol is een dinitrol antiroest behandeling te geven. Hoop op goed advies.

Groeten Patrick

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo,

Ik ben sinds september de trotse bezitter van een Z3 2.8 en lees vaak de onderwerpen op het forum.

Ik probeer tzt wat foto,s te plaatsen maar heb nu alvast een vraag.

De Z3 is uit 1997 en ik vraag me af of het zinvol is een dinitrol antiroest behandeling te geven. Hoop op goed advies.

Groeten Patrick

Zinnige vraag, ben ik ook zeer benieuwd naar. Hebben we het AFAIK hier nog niet over gehad. Van fabriekswege zal er wel iets gebeurd zijn (verzinkt, neem ik aan), maar wil dat zeggen dat je hier nooit meer naar hoeft om te kijken?

Link naar reactie

Is niet echt nodig, onderkant body staat in een coating.

en onder laklaag zit een zinkbehandeling.

En met tectylbehandeling gaan de afwateringsgaatjes dichtzitten.

Auto goed schoonhouden en met veel lauw water afspoelen na het wassen en daarna even droogrijden en afzemen :D

Link naar reactie
Hallo,

Ik ben sinds september de trotse bezitter van een Z3 2.8 en lees vaak de onderwerpen op het forum.

Ik probeer tzt wat foto,s te plaatsen maar heb nu alvast een vraag.

De Z3 is uit 1997 en ik vraag me af of het zinvol is een dinitrol antiroest behandeling te geven. Hoop op goed advies.

Groeten Patrick

Het is geen DS of italiaanse exoot.... :D

Link naar reactie

Dinitrol behandeling is niet echt nodig, belangrijk is je auto op bepaalde punten

(deuren, lekkage en bladeren verwijderen) kritisch te bekijken.

Zeker met een M onderstel of verlaagd, op de brug werk ik de carrosseriebodem soms bij, dan heb ik wat geraakt en is de coating verdwenen.

De grijze (verzinkte) carrosserie komt dan te voorschijn, die ik dan weer behandel voor de volgende aanvaring. :D

Link naar reactie

bij mij staat het nog op mijn tedoen lijstje.

het is zeker zinvol om dit te doen er wordt steeds agressievere strooizout gebruikt,

vooral als deze roze of rood is {extra toevoegingen}.

bij de meeste auto`s wordt er nauwelijks getectileerd.

voor het behoud OP LANGE TERMIJN is dit echt raadzaam

in lucht zit vocht en na lange tijd gaat dit condeseren in de holle ruimtes en dan heb je dus roest van binnenuit.

volgens een tectyleer bedrijf waar wij mee samen werken hoeft een zzz aan de onderkant niet percee behandeld te worden maarde binnenzijde raadde hij toch aan om te doen kosten ongeveer 180e

hoop dat je hier iets aan hebt.

Link naar reactie

Als ik een tectyleer bedrijf zou hebben zou ik ook tegen iedereen zeggen tectyleren die auto.

Als het gebeurt moet je het doen wanneer de auto nieuw is, bij een oudere auto

is het weggegooid geld. Je stopt het corrosie proces in de holle ruimtes niet meer.

Veel auto s zijn in de holle ruimtes voorzien van een waslaag, of dit bij de Z is weet niet, mijn vorige opels in ieder geval wel (22 jaar geleden)

Toen mijn Z3 4 jaar oud was heb ik de 4 plastic binnenschermen er afgehaald om te kijken voor eventuele roest, het zand verwijdert en geen spatje roest te zien.

De wielkasten van de Z zijn zeer goed geconserveerd.

Link naar reactie
Volgende tourrit ga ik niet achter Chris rijden hoor!

^_^ Zal niet meevallen om chris voor te blijven :schater::schater::schater:

Als je dan over de Afsluitdijk gaat ben je in ieder geval je condens in de holle ruimtes kwijt, Chris gaat daar langzaam opstijgen. :schater::schater::schater:

Link naar reactie
Volgende tourrit ga ik niet achter Chris rijden hoor!

^_^ Zal niet meevallen om chris voor te blijven :schater::schater::schater:

Als je dan over de Afsluitdijk gaat ben je in ieder geval je condens in de holle ruimtes kwijt, Chris gaat daar langzaam opstijgen. :schater::schater::schater:

Met mijn gewicht???? :schater::schater:

Idd........ je holle ruimtes zijn wel goed droog geblazen na zo'n rit ;)

Link naar reactie

Hey aad

a] ik heb helemaal geen tectyleerbedrijf

b] het klopt dat de onderzijde goed beschermd is.ontken ik ook niet

c] een tectyl behandeling is voor de onderzijde en een ml-coating voor debinnenzijde.deze is op petroleumbasis en deze laat het vocht eruit maar er niet inkomen en vormt na uitdroging een afgesloten laag.

d]zit er volgens mij geen zinklaag op het metaal affabriek alleen diversen primer lagen

e]ook OPEL`S roesten

DJ leonardo. Volgens mij hebben al dit soort bedrijven zo`n camera om te kunnen controleren of ze als goed geraakt hebben

De groeten marcoz3

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.