Ga naar inhoud

Waar op letten bij koop Z3.


Gast Gast_Simca1999

Aanbevolen berichten

Gast Gast_Simca1999

Dag ZzZ liefhebbers/kenners,

Dan toch nog weer wat vragen mbt aankoop.

We hebben een kandidaat 1.9 (140 Pk) versie (met Airco, :lmao: ) import uit Duitsland op het oog. Lijkt me vermogen zat om van te genieten en scheelt toch wel aanzienlijk in de variabele kosten.

Nu zit daar geen NAP bij, maar hebben onze oosterburen ook iets dergelijks? Hoe kan ik de kilometerhistorie nagaan?

Mbt keuring, kan je alleen laten keuren bij ANWB/Dekra of ook laten keuren/beoordelen bij een BMW dealer?

Zijn er zaken waar je extra op moet letten, betergezegd zijn er "zwakke" punten bij de Z3. Of zeg ik nu iets fout :m:

Hoe kan je de softtop beoordelen?

Nog adressen mbt verzekering die aantrekkelijk zijn?

Er zitten bij deze Z geen stoere (originele) rolbeugels die ik er later wel graag op wil zetten, worden deze nog wel eens ergens 2e hands aangeboden?

Groet en alvast bedankt,

Simon en Cara

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dag ZzZ liefhebbers/kenners,

Dan toch nog weer wat vragen mbt aankoop.

We hebben een kandidaat 1.9 (140 Pk) versie (met Airco, :lmao: ) import uit Duitsland op het oog. Lijkt me vermogen zat om van te genieten en scheelt toch wel aanzienlijk in de variabele kosten.

Nu zit daar geen NAP bij, maar hebben onze oosterburen ook iets dergelijks? Hoe kan ik de kilometerhistorie nagaan?

Mbt keuring, kan je alleen laten keuren bij ANWB/Dekra of ook laten keuren/beoordelen bij een BMW dealer?

Zijn er zaken waar je extra op moet letten, betergezegd zijn er "zwakke" punten bij de Z3. Of zeg ik nu iets fout :m:

Hoe kan je de softtop beoordelen?

Nog adressen mbt verzekering die aantrekkelijk zijn?

Er zitten bij deze Z geen stoere (originele) rolbeugels die ik er later wel graag op wil zetten, worden deze nog wel eens ergens 2e hands aangeboden?

Groet en alvast bedankt,

Simon en Cara

Hoelang is de auto al in nederland dan staat hij in nap als het meer als 1 jaar is.

staat hij nog op duits kenteken service intervallen in onderhoudsboekje.stempels duitse bmw dealer gewoon bellen en history van onderhoud opvragen.

kijk of er geen slechte plekjes in de softtop zit aan de buitenkant en kijk overdag aan de binnekant of er geen plekjes zijn die wat licht doorlaten, achterruitje niet beschadigd is. olielekage bij distributiedeksel, fusseekogels voor, is de auto droog kijk goed onder de vloermatten en in de kofferbak naast de accu. maak een proefrit en let goed op dat de auto niet naar een kant trekt, verder zijn de ztjes prima auto's, vraag ook naar de duitse brief staat alles in al heeft de auto ooit wat meegemaakt.

Auto kan je gewoon bij de dealer of autobedrijf laten nazien.

1.9 is lekker vlot met z'n 140 pk maar het blijft een 4 cil. maak ook eens een proefrit met een 6 cil. voordat je later misschien spijt krijgt. :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.