Ga naar inhoud

Controle van je kilometerstand


jdebest

Aanbevolen berichten

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Volgens mij ben je behoorlijk getild door de garage. 4 ton en nog wat, dan valt een Z3 echt wel uit elkaar ^_^ garage had daardoor wel een heel riante onderhandelingspositie....

Nummer wat je te zien krijgt is gewoon een code van de DME unit of zoiets. Volgens mij kun je bij de Z3 gewoon knoeien aan de Km stand zonder dat je het ziet. Ik heb wel eens gehoord dat wanneer de KM stand veranderd is, je een pixeltje te zien krijgt in het km-teller display.....maar of dit waar is :unsure:

bij de nieuwere BMW's wordt de KM stand opgeslagen in de sleutel.

Met betrekking tot dealers:

dealer "Voor welke auto is het onderdeel"?

ik "voor een Z3 1.8 uit '96, meneer"

dealer "Coupe of Roadster"? :muur:

Link naar reactie
Met betrekking tot dealers:

Nee dat verhaal van (was het nou Felix?)

Dat een wiellager versleten... dat ze het niet konden vinden en ze 'm dan maar vier nieuwe Michelins aansmeerden. :muur:

Yepp, hij is ervoor naar Detmar geweest later.

(Ook Felix is daarna op een 5 overgestapt :unsure: ) andere reden hoor............ ^_^

Link naar reactie
Met betrekking tot dealers:

Nee dat verhaal van (was het nou Felix?)

Dat een wiellager versleten... dat ze het niet konden vinden en ze 'm dan maar vier nieuwe Michelins aansmeerden. :unsure:

Geluiden zijn toch vaak moeilijk te localiseren, onze 525 lease bak die volgende maand aan een vriend wordt verkocht moest volgens mij rechts een nieuw wiellager krijgen, kreeg hem terug met twee nieuwe voorbanden het geluid is weg.

Ik bedoel maar, voor de verkoop heeft hij ook nog een huisselectie service beurt gehad .

Goede vrienden wil ik niet kwijt raken.

Link naar reactie
Met betrekking tot dealers:

Nee dat verhaal van (was het nou Felix?)

Dat een wiellager versleten... dat ze het niet konden vinden en ze 'm dan maar vier nieuwe Michelins aansmeerden. :muur:

Geluiden zijn toch vaak moeilijk te localiseren, onze 525 lease bak die volgende maand aan een vriend wordt verkocht moest volgens mij rechts een nieuw wiellager krijgen, kreeg hem terug met twee nieuwe voorbanden het geluid is weg.

Ik bedoel maar, voor de verkoop heeft hij ook nog een huisselectie service beurt gehad .

Goede vrienden wil ik niet kwijt raken.

Kan ik inkomen, maar je vermoeden dat een lager versleten zou zijn komt toch niet uit de lucht vallen? Zo een simpele oplossing als 2 bandjes vervangen :unsure:

Gezien sommige ervaringen met de Stealers, zou ik er niet erg veel vertrouwen in hebben en zeker weten waarom er geluid was, al helemaal omdat je de auto aan een vriend verkoopt..........

Link naar reactie

Bij het rijden op een asfalt weg hoorde ik aan de voorkant bijgeluiden, de dealer krikt de auto op en zet een balanceer apparaat tegen het wiel dat behoorlijk hard draait dan is een lager het beste te localiceren, trouwens ik heb een blindelings vertrouwen bij de dealer waar ik kom, zes Bmw s zijn er in onderhoud en nog nooit teleurgesteld.

Link naar reactie
Bij het rijden op een asfalt weg hoorde ik aan de voorkant bijgeluiden, de dealer krikt de auto op en zet een balanceer apparaat tegen het wiel dat behoorlijk hard draait dan is een lager het beste te localiceren, trouwens ik heb een blindelings vertrouwen bij de dealer waar ik kom, zes Bmw  s zijn er in onderhoud en nog nooit teleurgesteld.

@Aad:

ik begrijp dat je bij mij in de buurt woont en je had al eens je bedenkingen geuit bij Kalfsbeek (waar ik verder wel ok ervaring mee heb),als ik het me goed herinner, maarre bij wie zit jij dan?

Link naar reactie

grappig, ik heb slechts 1 ervaring met numansdorp. Vorig jaar hadden ze tegelijk met Dordrecht een zilveren z3 coupe 2.8 te koop. Dus ik ben daar op dezelfde dag gaan kijken/proefrit maken. Die in Numansdorp zag er iets slechter op papier uit, want hij was 6 maanden ouder (net nog 1999) en had 25000 km meer gelopen. De vraagprijs was identiek. ik was dus wel benieuwd wat ik moest bijleggen bij beiden. Tijdens de ritjes waren er niet veel verschillen, de numansdorp versie had alleen jammer genoeg glimmende kieuwen, een M op de achterkant en wat kleine deukjes. Ik dacht dus een betere deal in Numansdorp te kunnen krijgen, echter ... ik moest 3500 meer bijleggen op mijn 5-er en ze wilden dat ik zelf de nieuwe kieuwen ging betalen, dan zouden zij de deukjes weghalen. Dat was dus een kort gesprek.

De andere kant van het verhaal kan zijn dat ze vooral verdiensten hebben op verkoop en daardoor het onderhoud minder als melkkoe zien. Kalfsbeek is heel scherp in de verkoopprijzen, maar doet misschien wel ruim met het onderhoud.

p.s. ik werk op de kalfjeslaan, vroeger als student in de nigeriastraat gewoond, maar woon nu in de binnenstad.

Link naar reactie
p.s. ik werk op de kalfjeslaan, vroeger als student in de nigeriastraat gewoond, maar woon nu in de binnenstad.

Dat is niet ver van de bogotalaan.

Een gebruikte auto is daar niet goedkoop maar de service is top.

Ik heb jouw z nooit gezien maar voor een type 2000 vind ik de aankoopprijs niet slecht.

Heb me er nooit zo in verdiept, werden er in 2000 nog 2.8 coupe geleverd?

In de prijslijst die ik heb van sept 2000 staat alleen de 3.0i coupe

Link naar reactie

Ik had een beetje gelogen in mijn omschrijving, zag ik toen ik nog eens ging kijken op mijn papieren. De mijne is uit april 2000 en niet juni. Ach, de km-stand is eigenlijk nu ook nog geen 63000.

Volgens de autoweek database zou vanaf juni 2000 de 3.0 te koop zijn. Ik wist dat hij 1 van de laatste 2.8 QP moet zijn geweest, maar misschien heb ik wel de allerlaatste 2.8 ooit in NL geleverd :-).

Hij is bij BMW amsterdam geleverd en de man voor mij heeft hem ingeruild voor een 120d!!! (misschien ook wel een baby op komst).

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 4 jaren later...
in de categorie: 'leuk topic uit de oude doos' wilde ik jullie dit topic niet besparen... wat een verhaal :schater:

(wel even vanaf de eerste posten lezen :P:thumbup: )

Sorry dat ik het zeg maar....DAMNNNNNNNNNNN .... ik zeg verder maar niets :schater:

Link naar reactie

Ach, in de categorie "je te pletter schrikken" zag ik een dag na ophalen van de ZZZZ het APK keuringsrapport. Een mooie uitgeprint exemplaar met daarop een lijst aan ´Binnenkort te verwachten gebreken...´ (WTF!!)

code ac1: Er is een band aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2.5 mm (dat klopte overigens, maar banden zouden vernieuwd worden)

code ac2: Er is een schokdemper aanwezig die lekkage vertoond

code ac3: Er is roestschade aanwezig (grootte van 1,5 t/m 2,5 E of meer dan 15% dikteafname

code ac4: Eris een stuur- of fuseekogel met slijtagespeling kleiner of gelijk aan 1mm

code ac5: Zichtbare machanische delen van het remsysteem vertonen verregaande slijtage

code ac6: Het airbag of gordelspansysteem fungeert niet naar behoren

Na dit gelezen te hebben, 3 hartkloppingen verder en een waas voor mijn ogen de dealer gebeld met de vraag hier aan de hand was. Ahum... sorry... Ik heb niet goed gekeken.... de vakjes zijn inderdaad niet aangevinkt :thumbup: . Gelukkig kon hij erom lachen, ik uiteindelijk ook :thumbup: .

Zo zie je maar weer... een verkeerde diagnose is zo gesteld. Gelukkig heb ik de mijne niet direct verkocht en ingeruild voor een 5-serie.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.