Ga naar inhoud

Controle van je kilometerstand


jdebest

Aanbevolen berichten

Ik heb tot mijn grote spijt ongeveer een maand geleden mijn zwarte Z3 ingeruild. Aanleiding was een discutabele kilometerstand. Ik heb mijn Z3 gekocht met NAP en een kilometerstand van 118000 km. Hij vertoonde in het begin nogal wat slijtage probleempjes waardoor ik begon te twijfelen aan de juistheid van de kilometerstand. Een bevriende garage gaf mij de volgende tip om de kilometerstand uit het geheugen van de auto uit te lezen. Tijdens het omdraaien van de contactsleutel de knop voor het resetten van de dagteller ingedrukt houden. Op dat moment wordt het geheugen uitgelezen (schijnt alleen te werken bij de Z3 en de 3 series). En ja hoor daar kwamen de totaal kilometerstand en de stand bij de laatste service resets voorbij. en wat bleek? De auto had inmiddels 495000 KM gereden (!!!!!). De auto heeft voor het moment van import gewoon iets van 50 tot 60 duizend kilometer per jaar gereden. Mijn fout is geweest dat ik niet naar de boekjes van voor de import heb gevraagd. Opgelicht dus !

Ik heb inmiddels een solide nette 520i automaat uit 2001 aangeschaft. Waar overigens alle service boekjes vanaf de aflevering bij zitten. Dat voelt toch wel een stuk zekerder.

Laat dit verhaal toch weer een waarschuwing zijn voor de oplichters in de autohandel..het is toch jammer dat dit soort zaken iedere keer weer bevestigen dat toch het grootste gedeelte zich bezighoudt met duistere praktijken.

Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

NOU JAA! Dat meenje toch niet?

Dan heeft ie het nog lang volgehouden zeg! Ik kan het bijna niet geloven ;)

Dan moet je toch ernstige slijtage hebben gehad aan bepaalde dingen die opvallen OF bepaalde dingen die vervangen zijn. De auto MOET hasst wel overgespoten zijn met zoveel kilometers (heeeel veel steenslag) Een overgespoten auto kunnen ze altijd zien.

Kan je dan misschien wat voorbeelden noemen van gebreken die je had?

Link naar reactie
NOU JAA! Dat meenje toch niet?

Dan heeft ie het nog lang volgehouden zeg! Ik kan het bijna niet geloven ;)

Dan moet je toch ernstige slijtage hebben gehad aan bepaalde dingen die opvallen OF bepaalde dingen die vervangen zijn. De auto MOET hasst wel overgespoten zijn met zoveel kilometers (heeeel veel steenslag) Een overgespoten auto kunnen ze altijd zien.

Kan je dan misschien wat voorbeelden noemen van gebreken die je had?

Katalysator was volledig vergaan. Motorkap was inderdaad een keertje overgespoten (overigens wel netjes gedaan). einddemper had zijn langste tijd gehad. Rubberafsluiting tussen de hardtop en het frame waren versleten. Airbag lampjes bleven branden. En iets waar ik pas achterkwam toen het kouder werd (strepen aan de binnenkant van het glas bij de kilometerstand) Dus strepen van het b.v. niet goed uitvegen van glasex ofzo...en dat aan de binnenkant..tja toen ging ik ernstig twijfelen.

Ik moet wel zeggen dat hij er voor de rest nog wel goed uitzag. Ik bedoel het leer was in goede staat (ondanks de hoge km stand). Ik was ook ontzettend verbaasd en vooral boos errug boos.

Link naar reactie
Ik heb tot mijn grote spijt ongeveer een maand geleden mijn zwarte Z3 ingeruild. Aanleiding was een discutabele kilometerstand. Ik heb mijn Z3 gekocht met NAP en een kilometerstand van 118000 km. Hij vertoonde in het begin nogal wat slijtage probleempjes waardoor ik begon te twijfelen aan de juistheid van de kilometerstand. Een bevriende garage gaf mij de volgende tip om de kilometerstand uit het geheugen van de auto uit te lezen. Tijdens het omdraaien van de contactsleutel de knop voor het resetten van de dagteller ingedrukt houden. Op dat moment wordt het geheugen uitgelezen (schijnt alleen te werken bij de Z3 en de 3 series). En ja hoor daar kwamen de totaal kilometerstand en de stand bij de laatste service resets voorbij. en wat bleek? De auto had inmiddels 495000 KM gereden (!!!!!). De auto heeft voor het moment van import gewoon iets van 50 tot 60 duizend kilometer per jaar gereden. Mijn fout is geweest dat ik niet naar de boekjes van voor de import heb gevraagd. Opgelicht dus !

Ik heb inmiddels een solide nette 520i automaat uit 2001 aangeschaft. Waar overigens alle service boekjes vanaf de aflevering bij zitten. Dat voelt toch wel een stuk zekerder.

Laat dit verhaal toch weer een waarschuwing zijn voor de oplichters in de autohandel..het is toch jammer dat dit soort zaken iedere keer weer bevestigen dat toch het grootste gedeelte zich bezighoudt met duistere praktijken.

;) Moet ik toch even op reageren, wanneer je deze handeling doet nl. knopje ingedrukt houden en dan contact aanzetten (eerste stand assesoirestand) komt er een testprogramma. dit zegt echter niets van de wekelijke km.stand. Dus allemaal proberen en iedereen is getilt :schater::schater::schater:

moraal van het verhaal : praatje uit fabeltjesland :D

Link naar reactie

Is idd wel erg discutabel ;) Alhoewel bijna 5 ton op de klok!!! Dat er ZzZ's zijn met zoveel op de teller (beetje onwaarschijnlijk, maar het altijd zou kunnen)!!! En dan maar een paar kleine dingen.

Begrijp me niet verkeerd, heel vervelend dat dit je getroffen heeft maar ik sta er van te kijken dat je dan zo weinig slijtage punten hebt gehad.

Ben je nu voorgoed genezen van de ZzZ, aangezien er een 520 voor in de plaats kwam, of wilde je sowieso groter??? Anders zou ik dit wel een vreemde keus vinden hoor :D :D

Link naar reactie
Ik heb net gekeken. Ik zou dan een km stand van 401.764 km hebben ;)

Ik heb het boekje WEL (vanaf begin in Duistland) en de ANWB keurmeester heeft me verzekerd dat de stand moet kloppen (destijds 64.000)

Dus ik denk ook dat je verkeerd geinformeerd bent.

:D Nou ja nu zakt mijn broek dus echt af...wat betekent deze stand dan wel?

Link naar reactie
Is idd wel erg discutabel ;) Alhoewel bijna 5 ton op de klok!!! Dat er ZzZ's zijn met zoveel op de teller (beetje onwaarschijnlijk, maar het altijd zou kunnen)!!! En dan maar een paar kleine dingen.

Begrijp me niet verkeerd, heel vervelend dat dit je getroffen heeft maar ik sta er van te kijken dat je dan zo weinig slijtage punten hebt gehad.

Ben je nu voorgoed genezen van de ZzZ, aangezien er een 520 voor in de plaats kwam, of wilde je sowieso groter??? Anders zou ik dit wel een vreemde keus vinden hoor :D :D

De Z heeft wel mijn hart gestolen en ik zal ongetwijfeld nog wel eens een andere aanschaffen, maar dan gelijk het echte werk een 3.0 of een M. Maar daar had ik nu de centen niet voor. Daarnaast had ik de Z als enige auto en ja hij is gewoon niet praktisch. Dus op het moment dat ik er weer centen voor heb dan komt er een Z bij. Ongetwijfeld !

Link naar reactie
Ik heb net gekeken. Ik zou dan een km stand van 401.764 km hebben ;)

Ik heb het boekje WEL (vanaf begin in Duistland) en de ANWB keurmeester heeft me verzekerd dat de stand moet kloppen (destijds 64.000)

Dus ik denk ook dat je verkeerd geinformeerd bent.

:D Nou ja nu zakt mijn broek dus echt af...wat betekent deze stand dan wel?

De stand die hij aangeeft hangt af van model/welke motor.

DJL heeft stand van 401.764 ( :schater::schater::schater: ook getilt)

De mijne heeft ook 401.764 :D

En als chris kijkt zal hij ook verbaast zijn want die geeft ook 401.764 aan :schater::schater:

Wij hebben dan ook allemaal de 2.8

Link naar reactie
De Z heeft wel mijn hart gestolen en ik zal ongetwijfeld nog wel eens een andere aanschaffen, maar dan gelijk het echte werk een 3.0 of een M.

Je had toch een 2.8? Ik snap dat je een ;) zou willen. Maar zoveel verschil zit er niet tussen de 2.8 en de 3.0 toch?

nee nee ik had een 1.9 , zo ik voel me trouwens wel dom nu hoor. Ik heb me dus ook weer iets wijs laten maken. Dit heeft ook invloed gehad op de inruilprijs die ik gekregen heb op die 5 serie........ik heb mijn Z ingeruild voor 10.000 inclusief hardtop...

Link naar reactie
De Z heeft wel mijn hart gestolen en ik zal ongetwijfeld nog wel eens een andere aanschaffen, maar dan gelijk het echte werk een 3.0 of een M.

Je had toch een 2.8? Ik snap dat je een ;) zou willen. Maar zoveel verschil zit er niet tussen de 2.8 en de 3.0 toch?

nee nee ik had een 1.9 , zo ik voel me trouwens wel dom nu hoor. Ik heb me dus ook weer iets wijs laten maken. Dit heeft ook invloed gehad op de inruilprijs die ik gekregen heb op die 5 serie........ik heb mijn Z ingeruild voor 10.000 inclusief hardtop...

Heb je dit truukje dan niet gedaan bij de 5 serie die je nu hebt ?

Ik zou het even doen en dan verhaal halen waar je hem gekocht hebt en wat geld terug eisen :D :D

Link naar reactie
De Z heeft wel mijn hart gestolen en ik zal ongetwijfeld nog wel eens een andere aanschaffen, maar dan gelijk het echte werk een 3.0 of een M.

Je had toch een 2.8? Ik snap dat je een ;) zou willen. Maar zoveel verschil zit er niet tussen de 2.8 en de 3.0 toch?

nee nee ik had een 1.9 , zo ik voel me trouwens wel dom nu hoor. Ik heb me dus ook weer iets wijs laten maken. Dit heeft ook invloed gehad op de inruilprijs die ik gekregen heb op die 5 serie........ik heb mijn Z ingeruild voor 10.000 inclusief hardtop...

Heb je dit truukje dan niet gedaan bij de 5 serie die je nu hebt ?

Ik zou het even doen en dan verhaal halen waar je hem gekocht hebt en wat geld terug eisen :D :D

schijnt alleen te werken bij de 3-serie en de Z. De 5 heeft alle onderhoudsboekjes vanaf de aflevering erbij. Ik heb zelf ook wat voor onderzoek gedaan bij de BMW zelf. De auto was daar bekend en in onderhoud geweest. Dus zij konden mij haarfijn uitleggen wat er met de auto was gebeurd. Nooit schade gehad en geen grote reparaties gehad. Dus de auto die ze mij verkocht hebben is wel een goede. Terugkijken heeft toch geen zin meer, geld teruggeven doen die gasten echt niet aan!

Link naar reactie
De Z heeft wel mijn hart gestolen en ik zal ongetwijfeld nog wel eens een andere aanschaffen, maar dan gelijk het echte werk een 3.0 of een M.

Je had toch een 2.8? Ik snap dat je een :D zou willen. Maar zoveel verschil zit er niet tussen de 2.8 en de 3.0 toch?

nee nee ik had een 1.9 , zo ik voel me trouwens wel dom nu hoor. Ik heb me dus ook weer iets wijs laten maken. Dit heeft ook invloed gehad op de inruilprijs die ik gekregen heb op die 5 serie........ik heb mijn Z ingeruild voor 10.000 inclusief hardtop...

Heb je dit truukje dan niet gedaan bij de 5 serie die je nu hebt ?

Ik zou het even doen en dan verhaal halen waar je hem gekocht hebt en wat geld terug eisen ;) ;)

Minstens.......... bevriende garage zei je?????? ;)

Wil niet weten als je dan bij een "onbevriende" garage komt :D

Bom erop...........

Link naar reactie
Dit heeft ook invloed gehad op de inruilprijs die ik gekregen heb op die 5 serie........ik heb mijn Z ingeruild voor 10.000 inclusief hardtop...

Nou, dan heeft de betreffende koper geweten dat het onzin was want 10.000 euro voor een 1.9 met 4 ton op de klok is een beetje veel dacht ik zo.....

Ik denk dat 10.000 voor inruilen van een 1.9 nog niet eens zo'n ontzettend abnormale prijs is hoor. alleen jammer van je HT. Die had je wel apart kwijt gekunt denk ik. Maar ja, je hebt er een mooie auto voor terug toch?

Link naar reactie
De Z heeft wel mijn hart gestolen en ik zal ongetwijfeld nog wel eens een andere aanschaffen, maar dan gelijk het echte werk een 3.0 of een M.

Je had toch een 2.8? Ik snap dat je een :D zou willen. Maar zoveel verschil zit er niet tussen de 2.8 en de 3.0 toch?

nee nee ik had een 1.9 , zo ik voel me trouwens wel dom nu hoor. Ik heb me dus ook weer iets wijs laten maken. Dit heeft ook invloed gehad op de inruilprijs die ik gekregen heb op die 5 serie........ik heb mijn Z ingeruild voor 10.000 inclusief hardtop...

Heb je dit truukje dan niet gedaan bij de 5 serie die je nu hebt ?

Ik zou het even doen en dan verhaal halen waar je hem gekocht hebt en wat geld terug eisen ;) ;)

Minstens.......... bevriende garage zei je?????? ;)

Wil niet weten als je dan bij een "onbevriende" garage komt :D

Bom erop...........

tja...bevriend...nu niet meer dus...! Maar ja ik neem dit weer mee als leermoment. Voortaan alleen nog maar auto's van de dealer of met een historie waar echt geen speld tussen te krijgen is.

Link naar reactie
Dit heeft ook invloed gehad op de inruilprijs die ik gekregen heb op die 5 serie........ik heb mijn Z ingeruild voor 10.000 inclusief hardtop...

Nou, dan heeft de betreffende koper geweten dat het onzin was want 10.000 euro voor een 1.9 met 4 ton op de klok is een beetje veel dacht ik zo.....

Ik denk dat 10.000 voor inruilen van een 1.9 nog niet eens zo'n ontzettend abnormale prijs is hoor. alleen jammer van je HT. Die had je wel apart kwijt gekunt denk ik. Maar ja, je hebt er een mooie auto voor terug toch?

Nee precies, achteraf gezien valt het best wel mee. Ik heb er helaas wel een nasmaakje aan overgehouden. En eigenlijk nu wel spijt dat ik waarschijn toch wel een aardige Z3 heb ingeruild.....ik blijf voorlopig nog wel even op het forum rondhangen..of ben ik nu ook gelijk verbannen uit het Z3 forum? :-)

;)

Link naar reactie

Tuurlijk niet............... we richten wel een 5-serie hoekje voor jullie op :D

Kan je daar samen met Felix wachten tot er ooit weer een ZzZ terugkomt.

Heel zuur dit, ik begrijp dat als je dit eerder had geweten dat de ZzZ er iets langer had geweest ;)

Link naar reactie

Heb het net nagevraagd bij de dealer.

Zij zeggen dat de stand die je te zien krijgt als je de handeling (dagteller, contact om draaien) doet, het zelfde zou moeten zijn als de stand die je normaal ziet.

Dat betekent dat als er gesjoemeld zou zijn met de km stand, dit NIET op deze manier te zien zou zijn.......

Snappen jullie het nog?? ;)

Link naar reactie
Heb het net nagevraagd bij de dealer.

Zij zeggen dat de stand die je te zien krijgt als je de handeling (dagteller, contact om draaien) doet, het zelfde zou moeten zijn als de stand die je normaal ziet.

Dat betekent dat als er gesjoemeld zou zijn met de km stand, dit NIET op deze manier te zien zou zijn.......

Snappen jullie het nog?? :D

Weet de Stealer wel waar hij het over heeft??

Dat viel me in het verleden ook al vaak genoeg op, dat ze daar ook een hoop onzin uit kunnen kramen (al helemaal bij Van de Plas) ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.