Ga naar inhoud

hydraulische spanner voor distibutieketting

lanso

Aanbevolen berichten

Ik las dat het voorkomt dat bij de M43 1.8 motor de motor bij een start een schurend geluid maakt omdat de hydraulische spanner van de distributieketting niet goed onder spanning blijft.

Vervangen van de spanner blijkt dan een goede oplossing. Montage schijnt lastig te zijn.

Heeft een van jullie hier van gehoord ofwel ervaring mee.

Ik moet zeggen dat ook mijn M43 motor licht geluid maakt bij een koude start.

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik las dat het voorkomt dat bij de M43 1.8 motor de motor bij een start een schurend geluid maakt omdat de hydraulische spanner van de distributieketting niet goed onder spanning blijft.

Vervangen van de spanner blijkt dan een goede oplossing. Montage schijnt lastig te zijn.

Heeft een van jullie hier van gehoord ofwel ervaring mee.

Ik moet zeggen dat ook mijn M43 motor licht geluid maakt bij een koude start.

Staat de olie goed op pijl ?

hoelang geleden olie ververst ?

oliefilter ?

juiste motorolie ?

Nu met het wat koudere weer is de olie wat dikker, gebruik Castrol GTX Magnatec 10W-40 en gelijk oliefilter vernieuwen :D

Link naar reactie

ja alles op juiste niveau. Dit doet de auto ook in de zomer. Ik heb een collega met een 3181 met dezelfde motor die het ook iets heeft. Ik las dat dit vaak te maken heeft met genoemde kettingspanner. Ik maak me verder geen zorgen maar ben alleen benieuwd of hier ervaringen mee zijn?

Link naar reactie
  • 4 weken later...

ik heb ook 1.8 en deze maakt geluid als in ni de kopelling induw dus als ik deze induw is het geluid weg ieman idee wat dit aou kunnen zijn?

koppeling versleten of zo alhoewel in 1ste versnelling de kopeling laat schieten de wagen stilvalt ( schijnd een truk te zijn om te zien of deze is versleten)

graag jullie idee erover

grz rudi

Link naar reactie
ik heb ook 1.8 en deze maakt geluid als in ni de kopelling induw dus als ik deze induw is het geluid weg ieman idee wat dit aou kunnen zijn?

koppeling versleten of zo alhoewel in 1ste versnelling de kopeling laat schieten de wagen stilvalt ( schijnd een truk te zijn om te zien of deze is versleten)

graag jullie idee erover

grz rudi

je hoort je druklager ^_^

het testen of de kopp.plaat niet slipt, handrem erop 2e versn beetje gasgeven en koppeling snel loslaten. slaat de motor af, is de koppeling goed. niet te vaak doen anders brandt je hem eruit.

je kan het ook onder het rijden doen door bij +/- 40 km/h in 3e versn. koppeling intrappen plank gas en koppeling snel op te laten komen, merk je hierbij enige vorm van slippen, is de kopp.plaat versleten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in