Ga naar inhoud

Met softtop door de wasstraat


RobC

Aanbevolen berichten

  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

het kan wel, alles kan, maar het is beter om het niet te doen, ik zou het in iedergeval nooit doen. zelfs voor iedere auto ben ik niet kapot van een wasstraat, de laklaag wordt toch dof en over de krassen maar niet te spreken .

Gewoon de Z met de hand wassen is tie toch zeker waardt :unsure:

Link naar reactie

kleine investering voor je Z: Kärcher

1672220.jpg

1421790.jpg

Ik heb er een met borstel bij en een druk van 100 bar. Precies genoeg, uitkijken dat je de goede (zachte) spuitkop gebruikt anders blaas je de lak eraf. De harde spuitkop is goed om velgen mee te doen, hoewel ik die altijd met de hand doe. Het ding heeft nog geen 90 euro gekost. IDEAAL :wub:

oja, er zit ook een shampoo slangetje aan wat je in een emmertje met sop hangt, handig :)

Link naar reactie
kleine investering voor je Z: Kärcher

1672220.jpg

1421790.jpg

Ik heb er een met borstel bij en een druk van 100 bar. Precies genoeg, uitkijken dat je de goede (zachte) spuitkop gebruikt anders blaas je de lak eraf. De harde spuitkop is goed om velgen mee te doen, hoewel ik die altijd met de hand doe. Het ding heeft nog geen 90 euro gekost. IDEAAL :wub:

oja, er zit ook een shampoo slangetje aan wat je in een emmertje met sop hangt, handig :)

Inderdaad niet verkeerd, zeker als je de onderkant en de wielkasten goed wil doen. ;)

Link naar reactie
kleine investering voor je Z: Kärcher

1672220.jpg

1421790.jpg

Ik heb er een met borstel bij en een druk van 100 bar. Precies genoeg

:) Precies genoeg, doe je dit op je softtop spuit je er dwars doorheen :schater::schater::schater::schater:

Als je niet te dichtbij gaat is het met de zachte kop geen enkel probleem. Ik heb met m'n stomme kop m'n kap zelfs juist iets beschadigd met te hard boenen!

Enne, ik heb 'm gewassen met lauwwarm water (langzaam ietsje de temperatuur opvoeren tijdens de 1e keer afspuiten) Dan met afwasmiddel of neutrale allesreiniger in het emmertje en hand-warm water uit de borstel (35graden, schat ik) D'r zat een soort teervlek op m'n achterbumper (die ik er eerst met koud water niet af kreeg) en die was meteen weg. prima :wub: En hij droogt lekker snel...

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Na het rijden door de pekel is het wel beter om eerst het beestje met koud water grondig af te spoelen voor je met warm water gaat poetsen.

Warm water geeft een heftige chemische reactie aan het Zout, Zeggen Ze.....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.