Ga naar inhoud

Bandenkeus


crusader

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Zou graag jullie mening horen inzake bandenmaat en merk. (vast al een keer de revue gepasseerd)

Zelf nijg ik naar Michelin pilot sport. Hun advies luidt (ook BMW advies)

225/45ZR17 voor

245/40ZR17 achter

Zijn er ervaringen met de spoorgevoeligheid?

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wij hebben de Continental Sport Contact in exact dezelfde maten onder één van onze ZzZ, totaal niet spoorgevoelig, lekkere slijtvaste band (met ChristineXS haar rijstijl dan). Ik rijd er ook vaak genoeg mee hoor (ook 180+ :banaan: )

Denken bij vernieuwing aan de Goodyear Eagle F1, hoor goeie dingen over deze band, heb er alleen geen ervaring mee.

Napoje heeft deze geloof ik (ook in dezelfde maat).

Link naar reactie
Hallo allemaal,

Zou graag jullie mening horen inzake bandenmaat en merk. (vast al een keer de revue gepasseerd)

Zelf nijg ik naar Michelin pilot sport. Hun advies luidt (ook BMW advies)

225/45ZR17 voor

245/40ZR17 achter

Zijn er ervaringen met de spoorgevoeligheid?

Ik heb deze maat in michelin pilot sport eronder en bevalt prima, maar dat mag wel ook gezien de prijs.

weinig last van spoorgevoeligheid.

alternatief zoals chris al aangaf Goodyear Eagle F1. :banaan:

Link naar reactie
Wij hebben de Continental Sport Contact in exact dezelfde maten onder één van onze ZzZ, totaal niet spoorgevoelig, lekkere slijtvaste band (met ChristineXS haar rijstijl dan). Ik rijd er ook vaak genoeg mee hoor (ook 180+ :blush: )

Denken bij vernieuwing aan de Goodyear Eagle F1, hoor goeie dingen over deze band, heb er alleen geen ervaring mee.

Napoje heeft deze geloof ik (ook in dezelfde maat).

waar ik werk chris is ALTIJD spoorvorming. geen slechtere wegen dan in zaanstad :m: zeker niet als alle wegen "in bewerking" zijn. Vraagt je wel eens af waar die gemeente mee bezig is <_<

Link naar reactie
Gast Gast_sander
Wij hebben de Continental Sport Contact in exact dezelfde maten onder één van onze ZzZ, totaal niet spoorgevoelig, lekkere slijtvaste band (met ChristineXS haar rijstijl dan). Ik rijd er ook vaak genoeg mee hoor (ook 180+ :blush: )

Denken bij vernieuwing aan de Goodyear Eagle F1, hoor goeie dingen over deze band, heb er alleen geen ervaring mee.

Napoje heeft deze geloof ik (ook in dezelfde maat).

waar ik werk chris is ALTIJD spoorvorming. geen slechtere wegen dan in zaanstad :m: zeker niet als alle wegen "in bewerking" zijn. Vraagt je wel eens af waar die gemeente mee bezig is <_<

altijd conti sportcontact gehad ( 225 245 altijd goed )

daarna vredestein ulrtac ( zeer fijne band iets meer geluid )

nu sinds paar maanden bridgestone potenza poleposition S-03 ( heel erg stil weinig spoorvorming ondanks de maat 235/35/19 265/30/19 )

slijtage : met achtjes draaien slijten ze allemaal, snel rubber is nu eenmaal geen hard rubber

sander

Link naar reactie
Wij hebben de Continental Sport Contact in exact dezelfde maten onder één van onze ZzZ, totaal niet spoorgevoelig, lekkere slijtvaste band (met ChristineXS haar rijstijl dan). Ik rijd er ook vaak genoeg mee hoor (ook 180+ :blush: )

Denken bij vernieuwing aan de Goodyear Eagle F1, hoor goeie dingen over deze band, heb er alleen geen ervaring mee.

Napoje heeft deze geloof ik (ook in dezelfde maat).

waar ik werk chris is ALTIJD spoorvorming. geen slechtere wegen dan in zaanstad :m: zeker niet als alle wegen "in bewerking" zijn. Vraagt je wel eens af waar die gemeente mee bezig is <_<

Tja........... het is nu éénmaal niet anders daar......... ik woon er dan ook niet meer ;)

Hoe bevallen de F1's op de "normale" weg???

Link naar reactie

Ik heb Michelin Pilot Sports 2. Maar ik vind ze veel te duur voor hun prestatie. Ze maken wel wat geluid en met regen zijn ze niet fantastisch. Met droog weer wel, totaal geen wheelspin whatsoever, en zeer strakke wegligging. Ik heb idd wel in testen gezien dat de Goodyear in de regen iets beter presteert en goedkoper is, dus die ga ik de volgende keer proberen. Ik vind de Michelins behoorlijk spoorgevoelig, maar wat dat betreft heb ik nog geen vergelijkings materiaal.

Link naar reactie
Hoe bevallen de F1's op de "normale" weg???

goed.

had hiervoor michelins (en daarvoor pirelli op de standaardwielen) en ik vind de grip voor mijn gevoel niet afgenomen. Daarbij vind ik ze bij nat weer veel beter. Wielgeruis heb ik geen last van maar ja, wie een roadster rijd moet niet mauwe over geruis ivb met kap. En een groot voordeel ze slijten merkbaar veel minder hard. Spoorvorming is ongeveer hetzelfde als bij die michelins. En naar mij gevoel minder dan de pirelli's die toch maar 205 breed waren tov 225 voor nu.

Link naar reactie
Hai,

ik reed GY F1 Eagle, had een zeer goedkoop adres in Rijkswijk / Den Haag. Betaalde voor de 245ZR17 achter ongeveer EUR 179 per band.

prima ervaringen mee en slijtvast.

Felix

ik € 150 per band incl verwijderingsbijdrage montage enz. Met nieuw dotnr. Ivo weet zelfs een nog goedkoper adres in zeeland.

Link naar reactie
Hai,

ik reed GY F1 Eagle, had een zeer goedkoop adres in Rijkswijk / Den Haag. Betaalde voor de 245ZR17 achter ongeveer EUR 179 per band.

prima ervaringen mee en slijtvast.

Felix

Goedkoper via autobandenmarkt.nl :blink:

ja maar dan zitten ze er nog niet op he. komt nog eens €15 per band bij meestal.

Link naar reactie

Ik zie het al, zoveel zzzzz-rijders, zoveel meningen. Denk dat het ook iets van doen heeft met de rijstijl die men hanteerd. Prijs kan me niks schelen, gaat mij om de beste rij eigenschappen. In ieder geval dank voor het meedenken.

Link naar reactie

Ik blijf het roepen, de Hankooks zijn ook erg goed, heb ze op beide roadster's, zelfs op de :blink: super grip en houdt je nog geld in je beurs voor andere leuke dingen -_- En ja als geld je niks kan schelen gewoon Michelin PS2 kopen is noch immer das mass der dinge -_-

Link naar reactie

Bandjes,

Ik ben erg tevreden met m'n fulda carat extremo.

Voor: 225/40-18

Achter:255/35-18, prijs per 4 banden 600,- euro's. niet duur dacht ik zo.

Afgelopen Zaterdag de achterbanden na 20.000 km vervangen. Voorbanden nog 5 mm.

Voorheen Dunlop sp9000 gereden, die vond ik nog fijner.

Groeten uit het brabantse land,

Maarten :blink:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Guest was ikke,

Blijf niet ingelogd staan hier op het werk... :blink:

ff cookies accepteren, weet je nog :blink:

nee ivo... ga jij nou maar je windows lappen. bij een mac hoeft dat niet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.