Ga naar inhoud

Welke benzine is beter


Ivo

Aanbevolen berichten

Interessante test van Fifth Gear in de UK;

However, their independent tests were informative:

Golf GTI with standard petrol doing 172bhp, but 174 with 97ron BP Ultimate and 177bhp with 98ron Shell Optimax.

Impreza even more difference - 235bhp standard - 248bhp Ultimate and 249bhp Optimax.

Corresponding torque ft lbs - 232, 248 and 258.

de rest van de post op dat forum ging met name over wie van Tiff Nydel, Vicky of Jeremay Clarkson nu irritanter is :schater:

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

verschillen zijn klein, maar het maakt zeker toch uit . nu hebben ze het over meer vermogen en koppel maar wat dacht je van het verbruik.

minder kwaliteit benzine verbruik je meer van dan een betere soort.

goede benzine met hoger octaan getal geeft betere prestaties en lager verbruik door een betere verbranding.

nu nog een pomp waar je benzine kan tanken waar ;) nitro aan toegevoegd is, zal je dan vermogenswinst hebben :schater::schater::schater:

Link naar reactie
Ik heb nog wel een paar litertjes nitro staan van de speelgoed autootjes -_-

:m: gelijk mengen die handel ;)

zal ik het eens uitproberen???

Doe het eerst wel met die MR2 van mijn zoon :o:schater: Niks aan de hand als die ontploft ^_^

Ja met zijn oude motor bedoel je zeker ;)

Z'n nieuwe moet nog komen toch ?

Link naar reactie
Maar goed dat ik er over het algemeen V-Power in gooi ^_^

Shell V-Power: 1.388

Tango Euro 95: 1.249

Ik rijd zo'n 2500 km/per maand met een verbruik van 1/10. Dit scheelt me dus per maand 250x0.139 = 34,75

Ik heb V-Power ook maanden gereden, maar na die enorme stijging door Katrina ben ik wat bewuster gaan kijken en voor bijna 35 euro per maand minder rijd mijn wagen ook prima :m:

Link naar reactie
Maar goed dat ik er over het algemeen V-Power in gooi ^_^

Shell V-Power: 1.388

Tango Euro 95: 1.249

Ik rijd zo'n 2500 km/per maand met een verbruik van 1/10. Dit scheelt me dus per maand 250x0.139 = 34,75

Ik heb V-Power ook maanden gereden, maar na die enorme stijging door Katrina ben ik wat bewuster gaan kijken en voor bijna 35 euro per maand minder rijd mijn wagen ook prima -_-

Niet helemaal mee eens met dit rekensommetje, met v-power verbruik je minder per km :m:

Link naar reactie

Misschien is dat wel zo en zal het lager uitvallen, maar hoe je het ook went of keert, het is en blijft duurder en de enige die steevast beweert dat het beter, sneller en wat dan ook is en er het meeste profijt van heeft dat het wordt verkocht ipv Euro...is Shell. En als er 1 bedrijf is wat bij mij absoluut in minachting staat is het Shell.

Overigens gaat het met Ferrari F1 niet zo best...da's wel toevallig sinds de invoering van V-Power ^_^

Link naar reactie
Misschien is dat wel zo en zal het lager uitvallen, maar hoe je het ook went of keert, het is en blijft duurder en de enige die steevast beweert dat het beter, sneller en wat dan ook is en er het meeste profijt van heeft dat het wordt verkocht ipv Euro...is Shell. En als er 1 bedrijf is wat bij mij absoluut in minachting staat is het Shell.

Overigens gaat het met Ferrari F1 niet zo best...da's wel toevallig sinds de invoering van V-Power :m:

Daar zit wat in ^_^

Link naar reactie

WAS! Het was ook een klote tijd, zeker de eeste maand...maar nu 2 maanden verder is het gewoon een kick om te kunnen zeggen dat ik niet meer rook!

Scheelt zeker geld, en dat was 1 van de redenen...maar er zijn nog zoveel voordelen, heerlijk, geloof me, het is een nieuw begin!

Voel me net een goeroe ;)

Link naar reactie
Netjes, Ivo. Hou vol. Ik stopte ooit en jaar of 8, maar ben uiteindelijk weer gaan roken na een sigaartje op vakantie... :D

;) waar ken ik dat van rob....

Link naar reactie
WAS! Het was ook een klote tijd, zeker de eeste maand...maar nu 2 maanden verder is het gewoon een kick om te kunnen zeggen dat ik niet meer rook!

Scheelt zeker geld, en dat was 1 van de redenen...maar er zijn nog zoveel voordelen, heerlijk, geloof me, het is een nieuw begin!

Voel me net een goeroe ;)

Goed hoor, vasthouden dat gevoel :D

Link naar reactie

Da's toevallig. Ik ben juist aan het testen of ik verschil merk met 95 of 98.

Ik tankte altijd ron 95 (verschillende goedkope pompen) Maar vanwege het Nikasyl verhaal wilde ik toch wat "schonere" benzine uitproberen. Ben dus BP Ultimate gaan proberen, daarna Total excellium. Volgende keer ga ik V-Power tanken (maar dat is ron 95 volgens mij)

Ervaring: het lijkt alsof ik ietsjepietsje meer koppel tot m'n beschikking heb, maar ik vrees hier heel erg voor placebo effect. Over minder verbruik kan ik kort zijn: NIETS van gemerkt (en ik hou het goed bij) Sterker nog het lijkt wel alsof ik MEER verbruik. Misschien als je veel op de snelweg zit maar ik rij iedere dag in de stad (veel optrekken) en daar heeft het dus geen positieve invloed op.

Ik wil het een tijdje blijven proberen, dus ook van de zomer. Ik heb immers de hele zomer op ron 95 gereden.

Ik denk dat het echte voordeel van die hippe "optimale" benzine 'm meer in de toevoegingen zit. Maar ja, da's lastig te controleren.

Link naar reactie

Shell mijd ik als de pest ! Dat is die maatschappij die als marktleider de prijs steeds opdrijft. De andere maatschappijen vinden het prima en volgen zwijgend. Waar blijft de gezonde concurrentie ? Die ontstaat pas weer als Shell zijn omzet instort want dan gaan ze de volgers beconcurreren. DUS GEEN OMZET MEER NAAR SHELL BRENGEN.

Link naar reactie
Shell mijd ik als de pest ! Dat is die maatschappij die als marktleider de prijs steeds opdrijft. De andere maatschappijen vinden het prima en volgen zwijgend. Waar blijft de gezonde concurrentie ? Die ontstaat pas weer als Shell zijn omzet instort want dan gaan ze de volgers beconcurreren. DUS GEEN OMZET MEER NAAR SHELL BRENGEN.

ewinglogotran2.gif

:huh:

Link naar reactie
Shell mijd ik als de pest ! Dat is die maatschappij die als marktleider de prijs steeds opdrijft. De andere maatschappijen vinden het prima en volgen zwijgend. Waar blijft de gezonde concurrentie ? Die ontstaat pas weer als Shell zijn omzet instort want dan gaan ze de volgers beconcurreren. DUS GEEN OMZET MEER NAAR SHELL BRENGEN.

ewinglogotran2.gif

:huh:

Alsof je JR nu wel geld wil geven ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.