Ga naar inhoud

Shell V-Power


klaaz

Aanbevolen berichten

  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Volgens mij is het is een commerciele stunt van Shell.

Omdat Ferrari het goed doet in de formule 1, denken ze dit ook aan de gewone consument te verkopen.. :rolleyes:

Volgens mij is het gewoon Pura (wat ze aan de straatstenen niet kwijtkunnen). Rood postertje, rood logootje, beetje F1 imagootje en blonde dames aan de pomp en hopla, daar ga je :D

Ik zou liever 100 RON benzine zien komen B)

Link naar reactie
Volgens mij is het is een commerciele stunt van Shell.

Omdat Ferrari het goed doet in de formule 1, denken ze dit ook aan de gewone consument te verkopen.. :rolleyes:

Volgens mij is het gewoon Pura (wat ze aan de straatstenen niet kwijtkunnen). Rood postertje, rood logootje, beetje F1 imagootje en blonde dames aan de pomp en hopla, daar ga je :D

Ik zou liever 100 RON benzine zien komen B)

Klopt niet helemaal, heb er laatst een artikeltje over gelezen in een van onze kritische autobladen, heb er ook al eens over geschreven in het Z3 club-forum,

Schijnt dat men (de snelle marketingjongens in de Zafira's) in ons huichelachtige geitenwollensokken 100km/h land bij Shell gekozen heeft voor V-power in een 97 oktaan variant(kijk maar eens naar de voorzichtige reklameboodschappen erover),

Ik tank hem in de M al een tijdje in Duitsland, daar is de V-power 100oktaan IMHO subjectief wel wat verschil te merken B) , ook in Duitse autobladen getest, sommige auto's wel en andere nauwelijks effect!

groetjes,

Pierre

Link naar reactie

Van de Shell website;

Is V Power in Nederland hetzelfde als in Duitsland?

Shell heeft uitgebreid marktonderzoek gedaan naar de behoefte van de klant in de diverse Europese landen. Daarnaast houdt Shell rekening met de verschillende rijomstandigheden in de diverse Europese landen en stemt de formulering van Shell V-Power daarop af. Shell V-power in Nederland is daarom specifiek ontwikkeld om aan de behoefte van de Nederlandse klant tegemoet te komen onder Nederlandse rijomstandigheden. In Nederland zorgt het vele start--stop (korte ritten) en het file-rijden voor het feit dat auto's gevoeliger zijn voor vorming van vervuiling op de inlaatkleppen. Dit is de reden dat gekozen is voor een specifieke reinigende eigenschap die er voor zorgt dat de motor schoner blijft.Het vele stoppen en optrekken in de Nederlandse markt vraagt bovendien om een brandstof die er voor zorgt dat de auto snel op het gaspedaal reageert als dat nodig is.

Shell V Power in Duitsland is specifiek afgestemd op de behoefte van de Duitse klanten en de rijomstandigheden in de Duitse markt.

In de praktijk betekent dit dat de twee producten een verschillende samenstelling hebben. 

en;
Is Shell V-Power geschikt voor alle voertuigen?

Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 of Shell Pura gebruiken. Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen probleemloos Shell V-Power tanken. Een beperkt aantal oudere auto's  heeft echter een minimale octaanbehoefte van 98. Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.

Blijft allemaal erg vaag :rolleyes:

Link naar reactie

Nog ff wat doorgezocht: als je het zwavelhalte verlaagt, verhoog je het octaangehalte. Leve de motor en rally fora van NL :D

Van Autoweek forum;

Hier even een reactie van een medewerker van Shell.

Zelf werk ik al jaren bij Shell en weet dus gelukkig iets meer dan jullie.

Vandaar dat ik ook even wat wil uitleggen.

Shell V-power is inderdaad wat duurder, 4,5 cent per liter.

Maar je moet wel een paar dingen goed begrijpen en onderscheiden.

Het is heel makkelijk om meteen te roepen dat het niet werkt,

als je het nooit zou hebben geprobeerd.

Shell V-power heeft 97 octaan. Op de pomp staat 95 octaan,

omdat Shell wettelijk gezien niet mag zeggen dat er 97 octaan in zit.

Vandaar dat er op de pomp maximaal 95 octaan staat.

Overigens zal de motor zich op 94 octaan automatisch afstellen.

Bij de meeste auto's, vrijwel alle, zal er te zien zijn dat de auto

een zogenaamde chip heeft, die merkt dat er minder octaan in zit.

Dit zal niet meteen gebeuren, maar dit gebeurd pas na enkele kilometers.

==== Een octaangehalte van 100 octaan is puur octaan ===

Hoe kan het dan gas 120 octaan heeft?

Benzine is niet maximaal 100 octaan.

Een octaan is gewoon een getal. 120 ontstekkingen per seconde

bijvoorbeeld. Een bougie gaat immers mega veel tekeer.

Sommige mensen zeggen inderdaad dat een witte pomp goedkoper is.

Maar in de benzine van de witte pomp zitten verschillende soorten benzines.

Witte pompen kopen namelijk benzines op die in tankwagens zitten,

waarvan de benzine "over blijft.", waar de tankwagens nergens meer mee

heen kunnen. Vandaar dat het bij de witte pomp komt.

De witte pomp heeft dus benzine van Texaco, Total, Shell etc. door elkaar.

Shell voegt bepaalde actieven toe aan de benzine, die de benzine

krachtiger maakt. Texaco etc. voegen allemaal verschillende actieven toe

aan de benzine. Vandaar dat de benzine dus beter is. Maar omdat de

benzine van de witte pomp inderdaad verschillende benzines heeft

hebben deze actieven minder nut. Je mengt ze namelijk met "iets slechtere"

actieven. Je zal dan ook merken dat je met de benzine van

de witte pomp soms verder rijd, dan de andere keer met de benzine van de

witte pomp. Ik zou zeggen probeer het maar eens.

Daarnaast moeten jullie goed begrijpen dat V-power ontwikkeld

is in samenwerking met Ferrari. Die gooit heus zijn goede

naam niet weg! Denk even na!

Verschillen Pura en V-power:

- Pura is niet zwavelvrij, minder krachtig omdat deze 95 octaan was.

- V power is zwavelvrij en voldoet aan de milieu-eisen van 2009.

Geen enkele tankorganisatie heeft zwavelvrije benzine. Heeft 97 octaan.

Alleen mag je dit niet zo noemen. Dus het heeft 95 octaan aan de pomp.

Pura is 4 jaar op de markt geweest.

Is een succes geweest. Maar Shell kennende geeft daar nooit

cijfers over vrij. Ze zijn er alleen tevreden over geweest.

Het marktaandeel was genoeg. Maar Shell wil zich kunnen onderscheiden

van de andere tankmaatschappijen, vandaar de zwavelvrije benzine.

Wat Shell als eerste in Nederland heeft. In 2009 zal alle

benzine en diesel in Europa volgens de Europese richtlijnen zwavelvrij

moeten zijn. Shell voldoet dus ruimschoots.

Wat er nog meer als een groot verschil is.

Shell V-power reinigt de auto, omdat er een reinigende werking in

zit. Wat er in zit, geeft Shell helaas niet prijs. Echter is het wettenschappelijk

bewezen dat het daadwerkelijk zo is. Ze hebben als test twee cilinders gebruikt.

Op de ene cilinder gebruikten ze V-power en de andere euro 95.

Bij de ene cilinder was na 20 uur gebruik, de cilinder nagenoeg schoon.

Bij euro 95 was er vrijwel niets veranderd. Ferarri heeft dit tevens getest.

Zwavelvrij = vuil, geen zwavel = geen vuil.

Stop er een reinigend middel in en de motor wordt schoner.

Was is het voordeel van een schone cilinder en daarnaast dus ook

schone kleppen? Er is meer ruimte! Meer ruimte in de cilinder,

is meer ruimte voor ontsteking en meer ontsteking is minder

toeren, minder toeren is minder brandstof-verbruik.

Waarom tank ik dan geen Superplus 98?

Omdat deze 1 cent duurder is en ook nog een niet de motor

reinigt, terwijl de andere V-power dat wel doet.

Je merkt inderdaad niet de eerste keer dat er veranderingen ontstaan.

Maar je merkt wel meteen dat bij >> een lege tank << en een volle

tank V-power de motor duidelijk beter reageerd bij het gas geven.

Waarom bij een volle? Omdat als je half V-power en half Euro 95 tankt, het effect half is.

Je merkt er minder van. Maar je kan ze gewoon mengen.

Dus uiteindelijk zal het effect meer zijn.

Kortom: Probeer het eens en oordeel later.

Het is niet zomaar een verkoopstunt, immers hangt Ferarri er ook met zijn

goede naam aan. Die goede naam gooien ze echt niet zomaar weg.

Je zal langzaamaan merken dat het werkt!

V Power is inderdaad zo goed als zwavelvrij en het komt neer op 97 zo'n beetje (Pierre, je bent goed op de hoogte) :rolleyes:

Link naar reactie

en tenslotte, uit de Autovisie;

Overigens heeft Shell V-POWER een octaangetal van 97, althans in Nederland , Desalniettemin staat er op de pomp RON 95. Dat is om verwarring te voorkomen meld een Shell-woordvoerder,

V-Power is namelijk ook heel erg geschikt voor wie nu Euro 95 tankt.

Link naar reactie

Woon tamelijk dicht bij de Duitse grens en tank met m'n 2.8 dus meestal in Duitsland. 2x V-Power genomen, 100 Oktan dus. Net als Pierre heb ik de indruk dat er enig effect merkbaar is. Met name het direct reageren op gasgeven lijkt wat verbeterd........... maar ach, suggestie doet een hoop.

Michiel.

Link naar reactie

Hoewel ik mijn auto nog maar een maandje heb is alles sowieso nog even wennen qua "gevoel".

Ik zal de komende 2 weken eens V-Power gaan tanken en mijn ervaringen delen.

Ik moet zeggen dat het verhaal uit Autoweek overtuigend overkomt en bevestigd wat ook op andere forums wordt gezegd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.