Ga naar inhoud

Je motor(ruimte) wassen


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

Ik zag laatst een discussie over het schoonnmaken van je motor en motorruimte:

Here is the engine washing procedure recommended by BMW:

Bring the engine to operating temperature, and switch the engine Off.

Cover or shield any component--such as the ignition distributor, multi-connectors, etc.--in the area to be cleaned with plastic sheeting.

Apply engine degreaser or general engine cleaning solvent to the dirty area, allowing it to soak for at least five minutes.

Spray warm water on the area to be cleaned, flushing the solvent and the contaminants.

Do not aim the water spray directly at components. Do not use the water spray any longer than necessary. Do not wash the entire engine compartment when only one  area requires degreasing, such as the front crankshaft radial seal, M20 oil filter replacement, etc.

Blow the cleaned area dry immediately with moderate-pressure compressed air.

Start the engine immediately and road test the vehicle to confirm satisfactory operation.

BMW says it will not honor warranty claims for components damaged by improper engine cleaning.

bron

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ChrisXL , DJLeonardo , sledgehammer : Ik doe het al 20 jaar zonder problemen

moderne motoren hebben hier echt geen last van (BMW's dus zeker niet)

Vroeger met alles behalve waterdichte delco's was dit inderdaad een probleem

Karcher : GEWOON DOEN, eventueel na het schoonmaken de motor laten draaien zodat alle waterresten weg zijn

Link naar reactie

Nah... vind het best zo, als ik mijn mototr schoon wil maken doe ik het gewoon op mijn ouderwetse manier. Duurt misschien een uurtje langer, so what?

Misschien blijkt over 10 jaar dat de hogedruk spuit niet goed was voor de bussen in je blok :lmao: Stel je voor!! Paniek alom :smart:

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
:unsure: hogedrukspuit B) water.

als het ff kan niet doen , gewoon busje wd40 en doekje werkt perfect :D

o ja imho ;)

Kennen jullie Dasty al?

Geweldig spul! Koop je in een spuitflesje bij de Wibra voor 2 euro en het reinigt en ontvet als de beste. Wel even met een vochtige doek nareinigen. Ook erg goed voor het schoonmaken van je velgen!

Hoewel mijn Z3 onder de kap nog erg netjes was toch even met een doekje erdoor geweest:

Z3_1_8_009.sized.jpg

Link naar reactie

De gele Dasty van de Wibra is inderdaad het beste wat je kunt hebben. Top spul!

Velgen hoef je nooit meer te schrobben, het loopt er gewoon vanaf, zonder dat het aggresief is. Zal er ook eens mee onder de kap aan de slag gaan inderdaad.

Link naar reactie

Ziet er echt goed uit, wil het binnenkort ook eens doen. Heb een fles Autoglym staan.

Ik dacht trouwens dat je met afspoelen juist wel je motor moet laten lopen, als je het maar even snel doet met een minuut of 2.

Omdat ie dan in staat is water af te voeren ofzo?

Link naar reactie
:groupwave: hogedrukspuit :birthday: water.

als het ff kan niet doen , gewoon busje wd40 en doekje werkt perfect :m:

o ja imho :)

Ruud, heb jij aandelen in WD40 ???? :schater:

Link naar reactie
Wij spuiten de motor gewoon op de wasplaats af met de hogedruk, wel met lopende motor en natuurlijk op afstand :) vervolgens spuiten we de motor in met motor make-up :birthday:

Mag je de kleur lippenstift nog kiezen? :groupwave:

Ga ik dan maar gauw eens doen nu het nog niet zo vies is.

Link naar reactie

Heb op de plastic delen wat Poorboys Trim Detailer gewreven. Dat spul haalt verweerd plastic op.

(zoals de deurkrukken zijn weer nieuw op de Z na dit middel)

Motorblok was niet echt vies of verweerd maar ziet er nu wel erg mooi uit :wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.