Ga naar inhoud

Passagiersairbag


z3coupe

Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe ik de passagiersairbag uit kan zetten? Dit geldt ook voor de zijairbag van de passagierszijde. Dit is wenselijk als ik onze dochter in de maxi cosi in mijn coupe mee wil nemen.

Kan het handeltje dan ook weer makkelijk aangezet worden?

Is het uberhaupt toegestaan om een kleine passagier in een tweezitter mee te nemen?

Jullie merken...... ik probeer alles om de Z te behouden....... ^_^ .

Hij is zoooooo..... leuk! ;)

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik heb kortgeleden mijn passagiers airbag laten uitschakelen om dezelfde reden. Mijn garage (niet BMW) heeft de boel afgekoppeld en een weerstandje geplaatst zodat de bestuurders airbag blijft functioneren en er niet continue een waarschuwingslampje blijft branden. Het is dus helaas niet een kwestie van een knopje omzetten.

Link naar reactie

Ik heb hiervoor aardig wat informatie ingewonnen, maar verschillende verhalen te horen gekregen. Het is blijkbaar een zaak van wat je wilt bereiken of hoe veilig je het wil maken.

De officiele lezing van de dealer, vergezeld met een TIS uitdraai: ze deactiveren de airbag en dan moet er nieuwe software in de ECU gezet worden. Bovendien, en dat wordt redelijk vaak vergeten moeten er andere gordels gemonteerd worden aan de passagierskant.

Van de weerstandstruuk heb ik ook wel gehoord. Airbag klapt dan niet uit, maar ik kan moeilijk inschatten hoe veilig je dan precies zit.

Meestal is dit maar voor een aantal maanden en dan mogen ze al weer 'vooruit' kijken in een kinderstoeltje. Een tipje voor het plaatsen van de maxicosi: leg er een handdoek onder, anders druk je putten in je stoel...

Link naar reactie

Ik heb destijds mijn auto gekocht met een uitgeschakelde airbag. De vorige eigenaar had deze laten deactiveren i.v.m. zijn zoontje. De vorige eigenaar had een brief van de dealer waar in stond dat de dealer en de bmw organisatie geen enkele verantwoording nam door schade of letsel op wat voor wijze dan ook.

Voor het terug activeren van de airbag moet een afspraak gemaakt worden bij de dealer welke dan de voertuiggegevens dient te faxen naar BMW Nederland. Hierop krijgt de dealer een code toegezonden, welke 1 dag geldig is. Middels deze code kan de airbag terug worden geactiveerd. De mijne is dus inmiddels weer geactiveerd. Mijn dochter zit inmiddels niet meer in een Maxi-Cosy.

Mogelijk dat Dylotic hier meer inlichtingen kan geven omdat hij deze code's mogelijk met zijn Modic III systeem kan uitlezen.

Mij is niets bekend van veranderingen aan het gordelsysteem. Verder dient de airbag enkel uitgeschakeld te worden wanneer een Maxi Cosy wordt gebruikt, dit in verband met zitten tegengesteld aan de rijrichting. En het advies om altijd een badhanddoek te gebruikenkun je het beste ter harte nemen. Ik ben zelf nog steeds op zoek naar een goed passend kinderstoeltje wat geen beschadigingen aan de stoel veroorzaakt.

En houden natuurlijk die Z3.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.