Ga naar inhoud

remklauwen


Gast Gast_sander

Aanbevolen berichten

Gast Gast_sander

Aangezien Brembo er de komende jaren toch niet van komt denk ik wil ik toch iets aan mijn remklauwen doen.

Ikzelf zit te denken om ze lakwart ( sommige porsches ) te maken of titanium zilver ( jaguar )

zeker niet rood.

sugesties ????????????????????

en moeten ze dan volledig gedemonteerd worden en kan ik dat zelf

sander

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Zwart oogt ook erg mooi, en het ziet er natuurlijk verzorgt uit.

Het is aan te raden de remklauw te verwijderen, simpelweg door de twee torx (inbus?) aan de achterzijde los te draaien. Op die manier kun je de blokjes verwijderen en de boel grondig schoon maken.

Vind de naaf zelf ook geslaagd, maakt het toch wel af.

Link naar reactie
Ik kan mijn topic niet meer vinden. :D

Maar anyway, hier een foto na mijn upgrade. Met een setje van Motip behandeld. Hamerite schijnt ook goed te werken. Ga voor zwart of zilver is mijn raad.

calipers4um.jpg

Heb je de boel echt zo strak geschilderd (gespoten) of heb je alles geraakt en toen een keer flink geremd? :blink:

Link naar reactie

Dat wil ik mijn remblokjes niet aandoen. :D

Het randje bovenop de schijf was later gezien onnodig geweest. Het slijt er binnen enkele dagen af. De naaf kun je heel goed doen met een kwastje. Het geverfde gedeelte heeft een ruwe structuur dus je weet precies tot hoever je moet gaan. Gaat het toch mis kun je het gemakkelijk met een doekje van de schijf afnemen.

Link naar reactie
Gast Gast_sander
Zwart oogt ook erg mooi, en het ziet er natuurlijk verzorgt uit.

Het is aan te raden de remklauw te verwijderen, simpelweg door de twee torx (inbus?) aan de achterzijde los te draaien. Op die manier kun je de blokjes verwijderen en de boel grondig schoon maken.

Vind de naaf zelf ook geslaagd, maakt het toch wel af.

Als je beide torx losdraait heb je dan als het ware de hele remklauw in je handen

zit je niet met de remdruk olie dan

en hoe moet je eerst de remklauw schoonmaken ?

sander

Link naar reactie

Schoonmaken kan je doen met een spuitbus remmenreiniger, laat geen resten achter, is niet vet en droogt schoon op.

Wel ff een opvangbak onder de remmerij zetten anders loopt alle vuiligheid op straat :rolleyes:

Dus eerst ff de vuiligheid wegspuiten dan met een staalborstel de boel ontroesten en dan weer schoonspuiten en dan verven. :rolleyes:

Link naar reactie
Schoonmaken kan je doen met een spuitbus remmenreiniger, laat geen resten achter, is niet vet en droogt schoon op.

Wel ff een opvangbak onder de remmerij zetten anders loopt alle vuiligheid op straat :rolleyes:

Dus eerst ff de vuiligheid wegspuiten dan met een staalborstel de boel ontroesten en dan weer schoonspuiten en dan verven. :rolleyes:

kwast of spuitbus ?

en ik heb dus niks te maken met de remolie

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.