Ga naar inhoud

Voor u gelezen...


RobC

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

.Klopt. Vorige donderdag bij BMW Dealer in Hasselt geweest en er stond een zwarte M Coupé in zeer bedenkelijke staat.

Ik geloof dat bmw m-optic me er ook al eens over sprak.

Gast vraagt nu blijkbaar ongelooflijk veel voor het wrak en het ding blijft dus staan...

Bij mij in de buurt vond een 21 -jarige het nodig om met zijn zuurverdiende centjes (vakantiejobs, kelner in de weekends) van een Skoda Fabia diesel over te schakelen naar een Z3 1.9. Hij was er dan ook bijzonder trots op dat we "dezelfde" auto hadden. Hadden inderdaad, want hij heeft em 3 weken geleden tegen een boom geplakt. Eerste regenbuien, en opeens was ie weg, natuurlijk...

Hij kijkt nu uit naar iets gematigder, zijn vader wil trouwens niet meer dat ie zich nog met "sportkarren" inlaat :rolleyes:

Link naar reactie
Bij mij in de buurt vond een 21 -jarige het nodig om met zijn zuurverdiende centjes (vakantiejobs, kelner in de weekends) van een Skoda Fabia diesel over te schakelen naar een Z3 1.9. Hij was er dan ook bijzonder trots op dat we "dezelfde" auto hadden. Hadden inderdaad, want hij heeft em 3 weken geleden tegen een boom geplakt. Eerste regenbuien, en opeens was ie weg, natuurlijk...

Hij kijkt nu uit naar iets gematigder, zijn vader wil trouwens niet meer dat ie zich nog met "sportkarren" inlaat ;)

Ben ook nog maar net 22 geworden en ik rij toch ook met een Z3 1.9

Geloof me niet iedereen van de jongen gasten is zoals die idioot die jij vermeld.

Ben gestart met een E30 318i, overgeschakeld naar een jonger model E30 316i dan een E36 318tds Compact waar ik 2 jaar en een half mee rond gebold heb.

Ok, als je dan plots weer in een benzine stapt doet dit wel raar. Maar geloof me, je moet echt een vijs kwijt zijn om met je zuurverdiende centen te gaan sollen en dan nog eens het risico te nemen dat je zo een prachtwagen op de schroothoop zou laten belanden. Daarom is dat in mijn opzicht echt een idiote, onverantwoorde kerel.

Link naar reactie

Ik ben wel ietwat ouder dan 21, maar dit is mijn eerste auto met achterwiel aandrijving.

Ik heb tot nu toe niet al te veel verschil gemerkt met een voorwielaandrijving, maar waar moet je bij glad en nat weer op letten met zo'n achterwiel aandrijving?

Hoe gedraagt hij zich?

:rolleyes:

Link naar reactie
Ik ben wel ietwat ouder dan 21, maar dit is mijn eerste auto met achterwiel aandrijving.

Ik heb tot nu toe niet al te veel verschil gemerkt met een voorwielaandrijving, maar waar moet je bij glad en nat weer op letten met zo'n achterwiel aandrijving?

Hoe gedraagt hij zich?

<_<

:fez: typisch iets voor de achterwielaangedreven wagen is dat je niet te veel gas moet geven in een bocht bij nat of glad wegdek, het gevolg kan zijn dat de wagen achter uitbreekt.

gewoon een keer uitproberen op een afgelegen weg en kijken wat er gebeurd, leer je je auto kennen. :rolleyes:

Link naar reactie
Ik ben wel ietwat ouder dan 21, maar dit is mijn eerste auto met achterwiel aandrijving.

Ik heb tot nu toe niet al te veel verschil gemerkt met een voorwielaandrijving, maar waar moet je bij glad en nat weer op letten met zo'n achterwiel aandrijving?

Hoe gedraagt hij zich?

:rolleyes:

Kijk hier eens. Is wel erg algemeen, met veel links, maar 't geeft zeker een goede indruk van wat voor- en achterwielaandrijving technisch inhoudt.

Inderdaad is er verschil in wat de auto doet bij bijvoorbeeld (te) snel genomen bochten, of bij gladheid. Maar da's weer een heel ander verhaal, over onder- en overstuur.

http://home.wanadoo.nl/s_smit/techniek2/ht...meset-links.htm

Bij het zoeken kwam ik dit nog tegen. Ik heb het niet verzonnen, hoor! <_<http://www.automobiliste.nl/index.php?opti...id=21&Itemid=75

Link naar reactie
Bij het zoeken kwam ik dit nog tegen. Ik heb het niet verzonnen, hoor! ^_^ http://www.automobiliste.nl/index.php?opti...id=21&Itemid=75

:schater::schater:

Goed dat ik onderstaande nu weet :D

Cabriolet

Een sportieve auto met een open te klappen of helemaal te verwijderen dak. Een heerlijke auto om op een warme dag mee rond te rijden. Nadeel is dat ze niet erg veilig zijn. Voor dagelijks gebruik is het geen praktische auto. De verzekeringspremie is hoger dan voor een "gewone"auto.

Link naar reactie
Cabriolet

Een sportieve auto met een open te klappen of helemaal te verwijderen dak. Een heerlijke auto om op een warme dag mee rond te rijden. Nadeel is dat ze niet erg veilig zijn. Voor dagelijks gebruik is het geen praktische auto. De verzekeringspremie is hoger dan voor een "gewone"auto.

Niet praktisch? Ik kom overal waar ik moet zijn én blijf droog ^_^

Niet praktisch? Hij past óók op een parkeerplaats van AH :sleepy:

Niet veilig? Ik heb een alarm B)

@ Anja, afgelopen winter mijn Z3 gekocht.

De eerste sneeuwbui .... altijd voorwielaandrijving gereden ... wow, da's even anders! Spannend!!!!!! Zweethanden!

Toen ik weer thuiskwam moesten de buren mijn Z3 terugduwen onder de carpoort. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer achteruit gereden op het ijs Dat is weer een voordeel van een achterwielaandrijving: het schept een band tussen de buren! :D

Link naar reactie
@ Anja, afgelopen winter mijn Z3 gekocht.

De eerste sneeuwbui ....

Gelijk een gescheurd ruitje B) ............zie vorige threads :schater::schater:

Altijd handig zo'n Roadster...............

maar dat maakt het juist zo leuk tov de standaard koekblikjes :muur:

Link naar reactie

@ Anja, afgelopen winter mijn Z3 gekocht.

De eerste sneeuwbui ....

Gelijk een gescheurd ruitje B) ............zie vorige threads :schater::schater:

Altijd handig zo'n Roadster...............

maar dat maakt het juist zo leuk tov de standaard koekblikjes B)

Over het ruitje maak ik me niet echt zorgen ;-)

Ik heb een jaar of 3 een Fiat bootjes gehad. (Voorwiel aangedreven roadster) Geen enkel probleem met het ruitje. Enige nadeel vond ik, dat je het plastic achterruitje niet kunt cq. mag krabben.

Tegenwoordig heb ik een garage, dus nu moet dat ruitje toch helemaal geen probleem zijn.

Als ik jullie zo hoor, gaat het, als het glad is, hier nog spannend worden.

Smalle oprit, smal straatje, veel auto's .... :muur:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.