Ga naar inhoud

wie heeft een origineel alarm in zijn Z3


pierrez101

Aanbevolen berichten

Ik schijn een alarm te hebben, staat op de uitdraai af fabriek en heb ik dus ook bpm over moeten betalen, nu brandt er heel zachtjes een lichtje in de middenconcole (naast de knoppen van de airco en zo).

Maar voor de rest doet hij niets, niet afgaan, niet knipperen enz. B)

Wat zijn jullie ervaringen hiermee????

Ga volgende week voor een oliebeurt naar de dealer, eens naar laten kijken??

Pierre

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Volgends mij hebben ze bij mij ook origineel alarm achteraf ingebouwd

maar dit hoort niet lampje hoort te knipperen als je de auto geheel

afsluit! Het kan wel zo zijn dat er ergends iets niet geheel dicht is of

een schakelaartje defect op een van de deuren,kleppen,etc

Link naar reactie

Ik heb ook het orgineel bmw alarm er in zitten. Wanneer ik de auto afluit dan knipperen mijn lichten 1 keer op, en wanneer ik hem weer open dan knippert er niks. En het lampje in het middenconsole knippert eerst langzaam en na 30 sec begint hij sneller te knipperen ten teken dat het alarm is geactiveerd.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vrijdag voor de kleine beurt geweest, alarm zit er in doet het echter niet, kostte 40 euro om te analyseren dat de basismodule ad 280 euro defect is, kleine tegenvaller :lmao:

Beurt viel gelukkig mee, met remvloeistof verversen ca 200 euro betaald B)

Daarbij nog het keder van mijn dak laten plakken (Z3 kwaaltje) voor 60 euro en een rammelgeluidje bij het raam weg laten halen.

Was deze jongen weer over de 300 euro kwijt.

Nu kan hij er wel weer hopelijk een paar jaartjes tegen (met ca 5000 km per jaar)

Wel goede service, huurauto gratis, 316i compact met slechts 2000km op de klok!

Ben je daarna blij dat je weer in de M kunt stappen :(

Link naar reactie

Laatst heb ik me ook weg laten brengen, ik vond het redelijk belachelijk

namelijk zo veel geld :lmao:

En die laatste beurt viel ook al niet mee

412 euro, voor een zgn. olie inspectie nieuwe A.P.K., alarmkeuring o ja en natuurlijk

nieuwe ruitewissers B) en er was helemaal nix mis met die auto van me.

Dus ik begrijp het allemaal niet zo goed meer, ik lees hier de hele tijd vele lagere

bedragen, volgens mij word ik aan allerlei kanten genaaid :(

Ik bedoel...had ik al verteld wat ik aan verzekering betaal....

260 euro per maand...........................................................

Link naar reactie

260?!?! Ik ben 24 jaar, 5 jaar schadevrij en heb mijn Z3 uit 96 voor iets meer dan 100 euro per maand all risk verzekerd met een eigen risico van 100 euro geloof ik. Dit is zelfs inclusief inzittenden.

Ik zit geloof ik bij Nationale Nederlanden. Weet het niet precies omdat alles via tussenpersoon loopt.

Link naar reactie

Ook ik heb een eigen risico, zelfs nog wat meer als bij jou

Maar volgens de verzekeringmaatschappij ben ik pas twee

jaar schadevrij en dat terwijl ik al veel langer schadevrij rond rij

Maar ja heb in het verleden twee lullige aanrijdingen gehad en

het duurt nogal lang eer je dan weer korting krijgt.... :lmao:

Plus de cataloguswaarde van een MCoupé ligt wat hoger......

Maar it still sucks :(

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Heb nu een origineel alarm dat werkt, bleek een storing in de deurkontakten te zijn, na vele uren zoeken door de dealer, nieuwe module bestellen, was het niet en weer uitbouwen hebben ze het eindelijk gevonden. Kosten in totaal ca 250 euro. Heeft hij me nog gematst door maar de helft van de uren te tellen en had ik weer twee dagen een gratis huurauto.

Echter gelukkig wel goedkoper dan een klasse drie achteraf inbouwen met weer zo´n aparte sleutel of kastje voor de afstandbediening :smart:

Lees veel over problemen met de deurkontakten of het moterkapkontakt, doe er je voordeel mee!!

groet,

Pierre

Link naar reactie

Nog even over die beurten.

Ik doe nu al iets van 4 jaar een soort onderzoekje met een vrienden groep. Een paar auto's brengen we iedere keer naar een andere dealer en enkele brengen we meerdere keren naar dezelfde dealer. 9 van de 10 keer ben je de eerste keer bij een dealer voor je gevoel goedkoop uit. Maar als je er voor een tweede of derde keer terug komt valt het altijd tegen.

Tevens blijkt dat je je auto ook nooit voor een beurt moet brengen bij dezelfde garage als waar je de auto brengt voor reparaties die onder de garantie vallen. Er hebben zich al situaties voorgedaan dat reparaties die in het verleden zijn uitgevoerd en vielen onder de garantie gewoon later op de rekening terug kwamen. ;) Dom van die garage natuurlijk, maar nu stond het tenminste nog op de rekening. Wat als het er niet op staat?!!! :smart:

Doe er je voordeel mee!

Link naar reactie

Ja, vertrouw die jongens ook voor geen meter, probeer er altijd bij te zijn en loop altijd ff naar de monteur toe als hij aan de auto werkt, hoewel ze dat natuurlijk niet graag zien :smart:. en natuurlijk altijd vooraf een prijsindicatie vragen!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.