Ga naar inhoud

Turbo of Supercharger


ChrisXL

Aanbevolen berichten

Maar inderdaad: ik snap dat tunen niet zo, als originalo, that is  :hamer:

Vandaar je Eisenmann natuurlijk......... ;)

daar heb je een punt Chris. Verder heb ik ooit eens mijn vorige auto (Alfa) laten chippen en een uitlaat op gezet ... maar verder :huh:

Maar vele duizenden euro's uitgeven, twerijl er een origineel model bestaat wat nóg meer biedt -_-

Link naar reactie
  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Sommigen willen nu eenmaal niet het predikaat "éénheidsworst" opgespeld krijgen.

Dat is nu het hele eieren eten met tuning. Door de combinatie van uitgevoerde werkzaamheden heb je een relatief unieke auto.

Natuurlijk is er altijd wel de uitvoering te krijgen die standaard meer accessoires, pk's etc heeft. Je moet dat maar net in je budget gehad hebben. Vaak is after market tuning een kwestie van upgraden daar waar je wilt als je beurs het weer toelaat.

Link naar reactie

Maar inderdaad: ik snap dat tunen niet zo, als originalo, that is  -_-

Vandaar je Eisenmann natuurlijk......... -_-

daar heb je een punt Chris. Verder heb ik ooit eens mijn vorige auto (Alfa) laten chippen en een uitlaat op gezet ... maar verder :blush:

Maar vele duizenden euro's uitgeven, twerijl er een origineel model bestaat wat nóg meer biedt ^_^

hoeveel sneller zou die van jou nog moeten dan :o

Link naar reactie

dat bedoel ik, van mij hoeft het vaak niet sneller dan waar ik voor kies als ik een auto koop.

Wat details kan, maar echte ingrepen in de motor e.d. vind ik te ver gaan. Dan kun je IMHO beter een andere auto kopen :blush:

Link naar reactie
Met de koppelingstop upgrade (ook al niet originalo), hééél snel. Zeker met optrekken :schater:  :schater:  :schater:

ach ja, je kunt je voorstellen dat ik me daar niet zo druk om maak. Dat ik niet kan rijden wist ik al lang ^_^

Ik kan verder alleen maar glimlachen als ik iedereen :blush: spiegels en kieuwen zie bieden, spuiten, & installeren :schater:

Link naar reactie

Daarbij is tunen een goede ''tussenoplossing'' want het gat tussen een 2.8/193pk en een M/325pk is wel erg groot;met de komst van de 3liter/231pk is dat enigszins opgelost,maar BMW had wat mij betreft nog een tussenmodel mogen uitbrengen met 250á260pk.

Ik verwacht dan ook dat de Z4 3.0 het nwe. blok krijgt met 265pk,net als de 130i.

De kg/pk verhouding is dan ideaal ,waarschijnlijk komt die nieuwe motor er in zodra de Z4 gefacelift wordt[naar verwachting heel binnenkort-plaatjes beloven een nog mooiere lijn].

Voor een kg/pk verhouding van 6kg per pk heb je bij een Z3 meer dan 230pk nodig ,dus voor wie een M teveel van het goede is,is tunen een uitstekende optie.

Link naar reactie
Misschien eens iets om met meerdere te doen. Is op zich een vrij simpele upgrade die iedereen zelf wel zou moeten kunnen doen ;)

"de grote 2..8 tuning dag" B)

Ja, dat vind ik ook wel een goed idee. Zoiets lijkt me een veiligere oplossing dan een supercharger/compressor

Wat mark ook zegt:

het voordeel van een turbo is dat het geen vermogen wegneemt, een compressor doet dit wel, net zoals een dynamo enz.

Dus als je omgebouwde auto net zo veel vermogen moet leveren (bij normaal rijden, wat je over het algemeen doet) moet er dus eigenlijk al HARDER gebrand worden als eerst (om de compressor aan te sturen) m.a.w. je motor slijt al harder dan voorheen. Als je dan ook nog eens gaat blazen gaat ie natuurlijk nog eerder stuk. Ook zal je veel meer onderhoud nodig hebben. Niet echt een optie voor dagelijks gebruik lijkt me, Het mooie zou zijn als je dat ding kon loskoppelen als je 'm niet wil gebruiken. en aan koppelen als je wil racen (net als een koppeling maar dan anders :unsure:)

Link naar reactie
Ach.......... ik ben niet van plan mijn auto nog een 150000 km te houden hoor......... jij wel?

Ben op dit moment druk in gesprek met een leverantier van gereviseerde inlaat spruitstukken.

Eh...liefst wel eigenlijk ja... B)

Maareh hou me op de hoogte, lijkt me leuk :unsure: ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.