Ga naar inhoud

Turbo of Supercharger


ChrisXL

Aanbevolen berichten

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb je nog nooit nagedacht over een groter inlaatkanaal van de M52(?) motor? Op het Engelse forum zijn ze der laaiend over.

Is dit het inlaatspruitstuk van Schrick ?

Op welk forum is dit, heb je evt. een link voor mij ?

Ik heb hier ook al eens naar gekeken, ben benieuwd wat zo'n spruitstuk voor effect heeft op het vermogen.

Link naar reactie
Heb je nog nooit nagedacht over een groter inlaatkanaal van de M52(?) motor? Op het Engelse forum zijn ze der laaiend over.

Is dit het inlaatspruitstuk van Schrick ?

Op welk forum is dit, heb je evt. een link voor mij ?

Ik heb hier ook al eens naar gekeken, ben benieuwd wat zo'n spruitstuk voor effect heeft op het vermogen.

Nee dit gaat om een inlaat spruitstuk van een 325, met enige aanpassingen past die op de 2.8

Dit spruitstuk heeft een grotere capaciteit dan het bestaande spruitstuk op onze 2.8-en (die zijn namelijk kunstmatig geknepen om niet teveel vermogen te hebben t.o.v. de 3.0) Naar het schijnt is dit een ± 20 pk winst.

www.zroadster.net

Link naar reactie

Nee dit gaat om een inlaat spruitstuk van een 325, met enige aanpassingen past die op de 2.8

Dit spruitstuk heeft een grotere capaciteit dan het bestaande spruitstuk op onze 2.8-en (die zijn namelijk kunstmatig geknepen om niet teveel vermogen te hebben t.o.v. de 3.0)

Link naar reactie
Dit spruitstuk heeft een grotere capaciteit dan het bestaande spruitstuk op onze 2.8-en (die zijn namelijk kunstmatig geknepen om niet teveel vermogen te hebben t.o.v. de 3.0) Naar het schijnt is dit een ± 20 pk winst.

ik snap deze niet. De 3.0 is pas 5 jaar later op de markt gekomen. Denk je dat ze hem daarom knijpen???

Ik geloof wel dat er nog behoorlijk wat potentieel in de 2.8 zit. Als je de relatieve vermogen van de 2.0 liter 6pack (150pk) ziet, dan kan dat wel hoger.

Wat me wel is opgevallen en ik ook niet begrijp is dat BMW handelaren regelmatig een oudere 528 met hetzelfde aantal KM voor meer geld te koop aanbieden als een 530. Heb me altijd afgevraagt waarom????

p.s. ik zou overigens graag een 3.0 hebben gehad, dus het is geen kinnesinne

p.p.s. ik vind nu ff geen voorbeeld op het web

Link naar reactie

Ik heb een beetje gezocht op Engelse forums, als ik het goed heb gaat de mod. met het inlaatspruitstuk alleen op voor een M52 motor (en geen M52TU) dwz van voor sept. 98. Inlaatspruitstuk van een M52TU ziet er ook anders uit (www.realoem.com).

Klopt dat ??

Link naar reactie

Ja is anders! :blink:

Hier worden leuke plannen gesmeed, Chris lees erg veel goede dingen over de ASA, die ook door infinitas wordt gebruikt, zou daar eens mee beginnen :blink:

De meeste tuners gebruiken de kompressor nu ipv de turbo zal dus wel een reden hebben, oa. vanwege de kosten :m:

Link naar reactie

Is bij jou iets bekend over die RSE superchargers???

Ik zoek me rot maar heb er niet veel over kunnen lezen op de verschillende fora.

Leuke plannen........ ja de winter komt in aantocht. Je moet toch iets leuks doen om uit te kijken als de Roadster weer echt naar buiten mag. :blink:

Link naar reactie
Is bij jou iets bekend over die RSE superchargers???

Ik zoek me rot maar heb er niet veel over kunnen lezen op de verschillende fora.

Leuke plannen........ ja de winter komt in aantocht. Je moet toch iets leuks doen om uit te kijken als de Roadster weer echt naar buiten mag. :blink:

Nee, nog niks over gelezen, weet wel dat de ASA door veel duitse Tuners worden gebruikt maar dan met vette prijsopslag :m:

Ook ff bedenken welke je neemt zijn verschillende varianten met verschillende vermogens en ook weer verschillende prijzen :blink:

Reken bij de sterkere versies op een langer Diff anders trek je echt de stoeptegels los en bereik je niet je optimale verhouding Top en Trekkracht B)

Link naar reactie
Zullen die QP-boys vast nooit snappen :blink:

Ikke in ieder geval wel, baal nu al weer van de komende winter, ben met stoute plannen voor de Z1 bezig, ombouw op Schnitzer Z1 met 18 inch rennsportvelgen en vijfgats ombouw en grotere remmen, de 2.7 met ca 200pk ligt er al in :m:

Echt waardeverhogend voor de liefhebber omdat ie zo als totaalombouw door Schnitzer is geleverd alleen dan met 17 inch rennsport :blink:

Link naar reactie
Klopt, dat is ook iets waar ik al naar aan het zoeken ben.

Wil natuurlijk niet elke 5000 km aan nieuwe achterbanden!!! :blink:

Heb ik een goed adresje voor, kosten met 25% sperr ca 300 euro elke gewenste overbrenging, denk dat je dan 3.25 of 3.15 moet hebben :blink:

Ook uitkijken naar eentje uit een schade ///M is mogelijk, deze hebben 3.15 met 25% sperr :m: Heb je meteen het mooie deksel met koeling.

Link naar reactie
Zullen die QP-boys vast nooit snappen :blink:

Ikke in ieder geval wel, baal nu al weer van de komende winter, ben met stoute plannen voor de Z1 bezig, ombouw op Schnitzer Z1 met 18 inch rennsportvelgen en vijfgats ombouw en grotere remmen, de 2.7 met ca 200pk ligt er al in B)

Echt waardeverhogend voor de liefhebber omdat ie zo als totaalombouw door Schnitzer is geleverd alleen dan met 17 inch rennsport :blink:

Ah.. je hebt de Schnitzer conversie er op los gelaten?

Is toch ongeveer hetzelfde als de Hartge conversie of de Alpina RLE?

Gebaseerd op de 528 nokkenas?

Ben er niet erg in thuis, maar vind dit wel heel interresant!!!! :m:

Link naar reactie

Ja de basis is altijd gelijk bij de 2.7: of Schnitzer, Hartge of Alpina, ze gebruiken de krukas met een langere slag van de 2.7 eta of van de diesel, daardoor krijg je een langere slag en 2.7 liter. Voor wat betreft de nokkenas en de kop heeft iedere tuner zo zijn eigen setup. Dus met een 2.8 nokkenas heeft dat weinig te doen, die past AFAIK niet in de M20 kop. :blink:

Link naar reactie

Ik hink een beetje op twee gedachten :

Enerzijds wil ik, uitgezonderd van enkele modificaties die reeds gedaan zijn, de wagen zo origineel mogelijk houden. Je kan op de gewone wegen zo al niet veel uitrichten met een hoop pk's.

Anderzijds heb ik ook al gedacht dat er meer moet zijn in die 2.8 motor van BMW. Men kon vroeger (begin jaren '80) reeds 235 pk halen uit een 323i 6-cyl. in Gr. 2 configuratie. Ik heb dan ook al aan chiptuning gedacht en via Tuning Heinz in Aalst (Belgie) werd ik ook reeds gewezen op de SK kompressor mogelijkheid.

Zeker als je af en toe op een circuit gaat rijden, zijn wat extra pk's altijd welkom.

Maar de financiele kwestie houdt me d'r voorlopig vanaf :huh:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.