Ga naar inhoud

Te Koop Bridgestone Potenza's


Jos

Aanbevolen berichten

TE KOOP

2 hagelnieuwe banden Bridgestone Potenza RE 050 245/40/17 91ZR

voor € 140/ stuk

Blijken niet op mijn 10J velgen te passen :D ;) :blink:

Ik moet nu naar Dunlops, deze blijken wel te passen. Ik kan ook niet naar 255 toe omdat de ABS dan niet goed werkt.

Binnen een straal van 70 km gratis geleverd.

Link naar reactie
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Raar, 245 op 10J kan normaliter nog net, heb zelfs al iemand zien rijden met 235/40/17 :D Ikzelf rijd deze maat op een 9,5J velg maar wel idd met een Dunlop maar deze werken alleen nog smaller dan de Bridgestones.

Dat met die ABS is alweer een ander vreemd verhaal, weet wel dat je voor en achter niet te veel verschil mag hebben in afrolomvang, welke maat rijd je aan de voorkant :blink: 225/45/17 of zo.

Link naar reactie

volgens mij zou ik eens een andere bandenboer op gaan zoeken.

Lijkt me heel stug dat 245 niet past op 10J want 10*25,6=256 scheelt dus (maar) 11mm en moet toch makkelijk gaan, lijkt me. Bij mijn m velgen van 9J zitten er ook 245 ers op en dat gaat makkelijk.

ABS = flauwekul, verschil in afrolomtrek is veel te klein om problemen te geven, sterker nog, volgens mij rijdt Ivo achter met 255/40/17 op z'n M-coupe, en die maat is zeker wel verkrijgbaar, al is ie minder gangbaar, dat wel

Link naar reactie
Marc, wat ABS betreft heeft ie wel gelijk meer dan 1,5% tussen voor en achteras mag niet, dan is er ABS uitvalgevaar 

Klopt, pierre van die 1,5%. Maar: ervan uitgaande dat ie 225/45/17 er voor op heeft liggen, dan komt 255/40/17 qua afrolomtrek zelfs dichter erbij in de buurt dan 245/40/17! waarschijnlijk wordt je Z met 255 wel wat onderstuurt, maar dat terzijde :blink:

heb nog even uitgerekend en die max. 1,5% betekend een max. diameterverschil van 9,57mm bij 225/45/17 vóór. Dat haal je nooit....kom aan een verschil van slechts 1,5 mm bij 255 en 6,5mm bij 245!

ergo 255 moet kunnen! :D

Link naar reactie

uhm, ok gaan we:

17*25,6 = 435,2 + (0,45*225)*2 = 637,7mm dit is dus de diameter van het voorwiel hier 1,5% van = 9,57mm dit mag dus de maximale afwijking zijn voor het achterwiel ten opzichte van het voorwiel.

nou: 435,2 + (0,40*255)*2 = 639,2mm

639,2 - 637,7 = 1,5mm < 9,57mm :blink:

Is toch geen rocketscience? :blink:

Link naar reactie
Marc, wat ABS betreft heeft ie wel gelijk meer dan 1,5% tussen voor en achteras mag niet, dan is er ABS uitvalgevaar 

Klopt, pierre van die 1,5%. Maar: ervan uitgaande dat ie 225/45/17 er voor op heeft liggen, dan komt 255/40/17 qua afrolomtrek zelfs dichter erbij in de buurt dan 245/40/17! waarschijnlijk wordt je Z met 255 wel wat onderstuurt, maar dat terzijde :blink:

heb nog even uitgerekend en die max. 1,5% betekend een max. diameterverschil van 9,57mm bij 225/45/17 vóór. Dat haal je nooit....kom aan een verschil van slechts 1,5 mm bij 255 en 6,5mm bij 245!

ergo 255 moet kunnen! :huh:

255/40/17 kan natuurlijk wel, ik was echter uitgegaan van wat ze Jos wijsgemaakt hadden irt de grootte 255/35/17, deze is definitief meer dan 1,5% irt 225/45/17 aan de voorkant ;)

Link naar reactie
Ik kan ook niet naar 255 toe omdat de ABS dan niet goed werkt.

:schater:

Ik weet niet wie je deze leugens verteld, maar deze afwijking is minder dan normale slijtage in mm, dus waar hebben we het over :blink:

Link naar reactie
FF goed lezen Ivo, dat had betrekking op de 255/35/17 ;)

dan is het nog (bijna) onzin, want een nieuwe 235/40 band is qua afrolmaat groter dan een bijna afgesleten 245/40.

Maar een afgesleten 235 is natuurlijk wel erg onderaan de grens ^_^

Afijn, in de winter rijdt ik vroljk met 215/45 vooraan en 255/40 achteraan :)

Link naar reactie

Dan zou je in D grote problemen met de verzekering krijgen ^_^

Je moet geen versleten banden vergelijken met banden met vol profiel.

De norm voor ABS afwijkingen die dan kunnen optreden is nu eenmaal 1,5% verschil tussen voor- en achteras :)

Daar ga jij dus in de winter ook overheen, maar wil je niet bang maken, wie heeft nou ABS nodig :schater::schater:

Link naar reactie
Afijn, in de winter rijdt ik vroljk met 215/45 vooraan en 255/40 achteraan

Da's idd wel een érg groot verschil. Wil niet meteen zeggen dat je ABS gaat flippen, volgens mij heeft zo'n systeem best een brede tolerantie. Maar buiten dat ga je wel bij elke bocht rechtdoor, lijkt me ^_^

Link naar reactie
Afijn, in de winter rijdt ik vroljk met 215/45 vooraan en 255/40 achteraan

Da's idd wel een érg groot verschil. Wil niet meteen zeggen dat je ABS gaat flippen, volgens mij heeft zo'n systeem best een brede tolerantie. Maar buiten dat ga je wel bij elke bocht rechtdoor, lijkt me :)

dat valt allemaal wel mee hoor, die paar centimeter verschil. En in de winter (op winterbanden) rijdt men alsch het goed isch nu eenmaal niet maximaal ^_^

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.