Ga naar inhoud

rolbeugels


mark

Aanbevolen berichten

De Z3 is de eerste roadster die een rolbeugel in het voorruitframe verwerkt heeft,dus waarom monteren zoveel Z3 rijders lijnverpestende beugels achter de stoelen?

De kans dat je daadwerkelijk over de kop gaat is met een lage sportwagen als de Z3 miniem.

Die rolbeugels verpesten mijns insziens de mooie gestrekte lijn als je open rijdt;alleen pop-up bars vind ik acceptabel want die zijn er alleen als je ze nodig hebt[6serie cabrio,Merc.SL,etc.].

Ook bij de Z4 zijn ze me een doorn in het oog-en dat zijn dan ook nog van die grote vierkante stukken plastic;maar vrijwillig monteren begrijp ik dus niet!

En daarbij zitten ze ook nog 'ns in de weg als je met gesloten kap je achterruitje wil reinigen én het bagagebakje wordt gehalveerd;kortom:graag pro-argumenten. :fez:

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

smaak mark. sommige mensen vinden die dingen (al dan niet in chroom) mooi. daarbij komt dat je met je hoofd dichter bij de beugels zit dan bij de voorruit. zeker als je lang bent een goed argument. als je b.v. een opstaande berm invliegt kan alles over de kop....

Link naar reactie

ik vind een setje ACS chromen beugels wel fraai. :birthday:

Verder lijkt me die voorruit nooit zoveel bescherming geven dat die dikke beugels :party:

Maar ach, een QP is toch handiger :banaan:

Link naar reactie
Maar ach, een QP is toch handiger :banaan:

als je een handige wagen wilt kan je toch beter een renault scenic dan een z3qp kopen ivo :party:

:birthday:

Link naar reactie

Zoals Napoje al gezegd heeft, het heeft allemaal met smaak te maken.

In enkele gevallen heeft de rolbeugels zelfs geen toegevoegde veiligheids waarde, maar alleen maar is een optische verfraaiing voor de eigenaar.

Persoonlijk zie ik liever de ZzZ met beugels (en dan nog het liefste met de geknikte ACS of zelfs ACS style)... Is net zoiets als kleuren, zo zie je maar zoveel ZzZ's zoveel smaken. :birthday:

ik vind een setje ACS chromen beugels wel fraai.

Is ook zo.. de mooiste accessoires vind je op een R :party:

Link naar reactie

Ik vind juist dat de rolbeugels supergaaf staan op een Roadster.

Ik vind dan wel dat het de juiste beugels moeten Zijn, Zoals de originele of inderdaad de AC-SchnitZers. Als het maar boven de stoelen uitsteekt.

Het is een van de dingen die ik mis op jouwn Z Mark, maar ieder Zijn smaak, inderdaad.

Het poetsen van het achterruitje aan de binnenkant is inderdaad :blink:

Hier hadden Ze best een yogacursus bij mogen geven:

Stap 1: Leg uw linker been in uw nek.

" 2: Neem uw linker arm en klem hem om de rechter voet...etc. :D

Ik leg altijd een dik kussen op de stoel, dan kan ik met mijn iele knietjes hierop steunen Zonder dat ik dan van die kuiltjes in de stoelen achterlaat.

Verder pak ik een stuk buis wat ik op de stofZuigerslang plak, hiermee kom je hier en daar beter bij het vuil. ;)

Eerst achterruitje poetsen en dan pas stofZuigen.....

Link naar reactie

Ik luister liever naar het zware uitlaatgeluid;in een roadster vind ik een dure muziekinstallatie overbodig;ook door het windgeruis vervormt het geluid toch al.

Overigens vind ik het 't fraaist als bij een roadster helemaal niets boven de taillelijn uitsteekt zoals bij een Pagode 280SL uit de sixties;géén hoofdsteunen,windschot of beugels!

Zo'n SL zou voor mij eventueel wel een optie zijn[maar ik weet niet hoe dat rijdt;tot nu toe valt alles tegen omdat ik de Z3 gewoon ben].

Als je die pure vormgeving ziet,kan ik me niet voorstellen dat je daar beugels op zou monteren,bij de Z3 vind ik sommige type rolbeugels wel acceptabel,maar niet die naarvorenwijzende:neusoppervlak helt naar achteren,voorruit helt naar achteren,stoelen/hoofdsteunen hellen naar achteren en dan beugels monteren die de andere kant op hellen;voor mij is dat optisch vloekend-ik zou ze indien gemonteerd bij aankoop direct verwijderen.

Maar smaken verschillen gelukkig anders zouden alle Z3's hetzelfde zijn:dat is ook maar saai. ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.