Ga naar inhoud

15 Volt


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

Ik heb laatst Led's gekocht op internet voor m'n Sidelights. D'r zijn d'r al 2 stuk. Ik heb nieuwe gekregen maar ik ben bang dat die ook weer stuk gaan. De verkoper zegt dat het kan zijn dat onze Z op 15 volt draait. Iemand het verlossende antwoord?

Meneer van Dale wachtop antwoord..... :huh:

Link naar reactie
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hebben die ledjes een ingebouwde weerstand? Zoniet, zeker een weerstand tussen solderen. De output met draaiende motor is of 14,8V of 13,8V. Weet ik niet meer zeker. Heb het voor mijn Angel-Eyes ook na getrokken.

Even citeren:

------------------------------------------------------------------------

Weerstand of niet??:

- U zal misschien denken : "Ik heb 4 led's van 3Volt die ik op 12Volt wil aansluiten".Dan doe ik dat toch gewoon zonder weerstand en zet ik ze allemaal in serie!

- Helaas,zo simpel is het niet :huh: Een weerstand neemt namelijk 2 taken op zich:

1- Hij beperkt de stroom.

2- Hij verwerkt de overschot aan voltage.

In het geval van hierboven doet hij dus het eerste.Je leds zullen wel branden zonder weerstand op 12Volt,maar dit zal helaas niet lang duren (enkele uren/dagen continu).

------------------------------------------------------------

Link naar reactie

De volgende vraag, welk weerstandje heb ik dan nodig? De ledjes draaien op 12 Volt neem ik aan? Dan hoef je alleen nog maar te weten hoeveel stroom ze opnemen. (hoeveel mA)

Als je dat even aan de desbetreffende firma vraagt, ga ik morgen nog eens de precieze spanning meten op de stadlichtjes. Kan ik je zo zeggen welk weerstandje je moet hebben. :huh:

Link naar reactie

Kortom: een weerstand ertussen? En zoja, welke en hoeveel? En waar moet ie tussen? Gewoon aan de plus? ( de bruine denk ik?)

Ik heb een iets meer pasklare oplossing nodig vrees ik.... :huh:

oh ik was iets te snel.. (of jij Sledge :) )

ik zal 'm een mailtje sturen

aangepast door DJLeonardo
Link naar reactie
De volgende vraag, welk weerstandje heb ik dan nodig? De ledjes draaien op 12 Volt neem ik aan? Dan hoef je alleen nog maar te weten hoeveel stroom ze opnemen. (hoeveel mA)

Als je dat even aan de desbetreffende firma vraagt, ga ik morgen nog eens de precieze spanning meten op de stadlichtjes. Kan ik je zo zeggen welk weerstandje je moet hebben. :)

ik denk 3900ohm :huh:

Link naar reactie
:fez:  u = i x r

:huh: Jij kent hem ook nog..

:schater: ja alleen zal je hem zo moeten zetten r = u : i :)

het zijn gewoon klote ledjes, de normale led's ( alarm ) kunnen makelijk een piekspanninkje van 15 / 16 volt hebben. :D

Klopt... is gewoon een kwestie van goed zoeken, dan hoef je niet moeilijk te doen met weerstanden er tussen zetten etc. Er is namelijk keus zat op de markt.

Link naar reactie
:fez:  u = i x r

:huh: Jij kent hem ook nog..

:schater: ja alleen zal je hem zo moeten zetten r = u : i :)

het zijn gewoon klote ledjes, de normale led's ( alarm ) kunnen makelijk een piekspanninkje van 15 / 16 volt hebben. :D

Klopt... is gewoon een kwestie van goed zoeken, dan hoef je niet moeilijk te doen met weerstanden er tussen zetten etc. Er is namelijk keus zat op de markt.

:fez: dus eindconclusie niet rommelen met weerstandjes maar gewoon zoeken naar degelijke led's :lmao:

Link naar reactie

kreeg laats de nieuwste catalogus van Conrad, staan ook een heleboel led's lampjes in voor de auto in, inclusief de (naar mijn idee afschuwelijke) blauwe feestledjes

rob

Link naar reactie

Als de leds een autofitting hebben vind ik het wel erg slecht dat er geen weerstand binnenin zit. Op het moment dat je een led array zelf erop gaat bouwen inderdaad goed kijken hoe die zijn gezet en wat voor weerstand er nog bij moet. Het mooiste is nog om het even door te meten terwijl hij in de auto brand. Dan weet je wat voor stroom er echt loopt en wat je moet kwijtraken dmv je weerstand.

Link naar reactie

Klopt, meeste auto's hebben een constante laadspanning van tussen de 13.8 en 15 V... dus altijd meer dan 12 V ????

Mag max 13.8 Volt zijn , volgens mij is er een probleem met de alternator (stroomregelaar)

Link naar reactie

LEDs branden altijd door als er geen weerstand tussenzit. Er loopt gewoon teveel stroom doorheen.

Heb je ultrabright LEDs of "gewone"? Die verbruiken resp. ongeveer 30 en 10 mA.

Dus ff een weerstandje van 333 tot 1 K Ohm ertussen (in serie) en het werkt (weerstand heeft dan spanningsval van 10V, rest is voor de LED). Ultrabrights zullen met een 1K weerstand wat te zwak branden, maar die keuze is wel het veiligst als je niet weet welke LEDje hebt :)

-_-

1159.jpg

Link naar reactie

Kijk, daar hebben we wat aan! Thanks guys :) Zit alleen nog even met een manier om d'r een weerstandje tussen te krijgen.

Doorrzoeken tot je een zogenaamd "goed ledje" vind is een beetje lastig he :lmao:

Ik heb tenminste nog nooit een sticker op een product gezien waarop vermeld werd: "dit produkt is niet zo goed, zoek nog maar ff verder" -_-

Link naar reactie
Kijk, daar hebben we wat aan! Thanks guys :lmao:  Zit alleen nog even met een manier om d'r een weerstandje tussen te krijgen.

Doorrzoeken tot je een zogenaamd "goed ledje" vind is een beetje lastig he  :huh:

Ik heb tenminste nog nooit een sticker op een product gezien waarop vermeld werd: "dit produkt is niet zo goed, zoek nog maar ff verder"  -_-

WIL JE IN DE BESTAANDE BEDRADING GAAN KNOEIEN :)

IMOH GEEN GOEDE OPLOSSING.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.