Ga naar inhoud

Remschijven


bmw.z3

Aanbevolen berichten

Vraagje ;

Op ETK zie je een 6é gat in de schijfremmen

Is de schijf na het demonteren van de wielen , remblokken , remcilinders en de inbus M8X14 in dit 6é gat volledig los

Zijn deze de moeitje waard in kombinatie met Green Stuff Brake Pads (en nieuwe remolie)

e35_greenstuff.jpg

Kan de remdruk komende van de servo gemeten worden bij de BMW-dealer ?

Ik heb nl. ook het gevoel dat deze niet voldoende meehelpt .

Ik rij automaat & moet volgens mij te hard duwen om hem tegen te houden bv. aan stoplichten.

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Meestal klemmen de schijven als ze lang op de naaf zitten.

Inderdaad als je de imbusbout verwijdert is alles los, alleen moet je dus in vele gevallen de schijf van de naaf afslaan.

Remolie wordt in principe om de 2 jaar ververst.

De bekrachtiging is op lekkage te kontroleren, door eerst een paar maal op het rempedaal te trappen, ingetrapt houden en motor starten het rempedaal moet nu langzaam naar beneden gaan zakken.

Remvoering, ik haal origineel heb ik goede ervaringen mee, heb 90000 km gereden met een 525i aut. en niet zachtjes, lampje ging toen branden normaal kan je dan nog 10000 km rijden als je de schijven ook vervangd

Link naar reactie

@bmw.Z3, vind je geperforeerde schijven niet sportiever uitstralen?

Ik heb ooit eens een artikel geleZen over groene remblokjes die niet Zoveel remstof veroorZaakte, ik weet niet of het om deZe ging.

Dit Zou ik eens navragen. Blijven de wielen langer schoon.

Link naar reactie

Zijn deze de moeitje waard in kombinatie met Green Stuff Brake Pads

Ik heb geen ervaring met "green stuff brake pads " .

ik zou dan toch voor originele gaan want die werken gewoon goed.

heb je de remblokken die er nu inzitten al bekeken ? misschien zijn die zover versleten dat ze tegen de aanslag van de veer zitten ? deze zit er om te voorkomen dat je staal op staal gaat remmen. als dit het geval is is het ook gelijk verklaard waarom je harder op je pedaal moet trappen. ;)

Link naar reactie

Lees ff wat ik over remblokken/schijven heb gepost. Greenstuff zou ik niet doen. Ze piepen. Neem Ferodo racing 2000 (normale blokken) of 2500, de laatste hebben een hogere friktie coefficient. Als je schijven neemt. Kan je gerust normale schijven nemen. Maar investeer dan wel in RVS leidinkjes. B.v. die van Sparco te koop bij Biesheuvel. Werkt als een beer.

Als je dan nog niet genoeg hebt kan je gaan voor de geperforeerde schijven die remstof, gassen (die vrijkomen bij friktie) en vloeistoffen af te voeren. Voor de extra koeling hoef je het niet te doen bij normaal gebruik. Neem geen gegroefde schijven want daar heb je andere blokken bij nodig en die moeten weer eerst opwarmen dus die zijn ongeschikt voor straat gebruik.

Link naar reactie

Ik heb gewoon originele nieuwe remblokken gestoken & de remolie vervangen

De remblokken waren wel voor 75% versleten en toch een hemelsbreed verschil .

Het was dus naar alle waarschijnlijkheid de remolie die te vochtig was.

De Z remt nu zoals het hoort.

Bedankt voor alle reacties

Danny

Link naar reactie
Ik heb gewoon originele nieuwe remblokken gestoken & de remolie vervangen

De remblokken waren wel voor 75% versleten en toch een hemelsbreed verschil .

Het was dus naar alle waarschijnlijkheid de remolie die te vochtig was.

De Z remt nu zoals het hoort.

Bedankt voor alle reacties

Danny

:blush: is toch weer fijn te horen dat alles weer goed werkt :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.