Ga naar inhoud

Dak vergrendelt zich niet volledig bij openen?


GVfB

Aanbevolen berichten

Dit is wel de meest voorkomende fout bij een Z4: bij het openen van het dak vergrendelt deze zich niet. Vaak merk je het zelf niet, maar als je het proefondervindelijk moet vaststellen (als je dat aan 200 km/u eraf vliegt bijvoorbeeld) is het geen lachertje. Als het dak open is, probeer even om het "op te heffen" vanaf het midden van de beide rolbeugels. Als het lukt, is het dak niet vergrendeld. :D

Er is een officieel Service Bulletin voor, maar garandeerd geen succes:

http://www.bmwtis.net/tsb/bulletins/bullet...mp/B540302g.htm

Persoonlijk ken ik iemand bij BMW Duitsland die het probleem onderzoekt. Het komt er eigenlijk op neer dat het een "ontwerpfout" is in het dakmechanisme van de Z4.

Groeten,

GVfB

Link naar reactie
  • 9 maanden later...
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wanneer een dak dat naar beneden is niet vergrendeld kan toch weinig gebeuren?

Een Z3 zonder electrisch dak vergrendeld ook niet, of zie ik iets over het hoofd?

André

Andre,

het slot op het dakmechanisme van de Z4 is er niet voor de gein :lol:

Ik zou niet graag hebben dat er een windvlaag onder de dak schiet en de boel eraf vleigt, bijvoorbeeld op de autosnelweg.

Link naar reactie

Uiteraard maar dan blijft het toch vreemd dat de Z3 zonder electrische kap dit niet heeft maar dat zal dan aan de constructie van de carroserie kunnen liggen misschien dat het bij de Z4 wel nodig is en de Z3 niet.

André

Link naar reactie

Totdat ik de truuk van GV had toegepast, grendelde mijn dak nooit.

Ik heb met 150 mph over de Duitse autobahn heen gereden en het dak heeft zich nooit verplaatst.

Maar nu zit hij in ieder geval weer vast - en rammelt dan nu dus ook :D

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Bij de z3 word het dak zo opgevouwen dat de binnenhemel boven op ligt, daarom moet er daarna nog een hoes over om hem af te dekken.

Bij de z4 vouwt het dak zich zo op dat de bovenkant ook boven blijft waardoor je ook geen hoes meer hoeft te gebruiken.

Nou heb je dus kans dat bij de z4 het dak opgetilt word omdat er wind onder kan komen, vandaar die vergrendeling. Dat is bij de z3 dus niet nodig. :(

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.