Ga naar inhoud

Powerflex


Peter

Aanbevolen berichten

  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Gast_Trackfun

Heb de voortrein volledig powerflex. Stuur scherper (geen onderstuur meer) en is stabieler bij het remmen, maar dit zijn assymetrische bussen en de voorste banden slijten nu ook assymetrische af. Afblijven dus is de raad. Gewoon een ander onderstel en dan kom je al een heel eind.

Link naar reactie
Neen, wel wordt vaker de ///M rubbers gebruikt en Schnitzer stalen schijven gemonteerd ipv de rubber versies ;)

Zijn de ;) rubbers harder dan de orig.? Welke rubbers praten we dan over ?

Schnitzer stalen schijven ???

Ter verduidelijking : ik wil volgend jaar een paar circuitdagen meedoen met mijn 2.8 QPE en wil deze winter gebruiken om de wegligging ed. te verbeteren maar omdat ik er ook woon/werkverkeer mee doe, wil ik niet gelijk aan verlagen beginnen...

Ik zit te denken aan :

* remleidingen Goodridge

* Zimmerman remschijven voor

* andere dempers (Koni ?)

* Powerflex (wordt dus afgeraden...)

* ?????

Link naar reactie

Peter,

Ik heb een 2.8 Qpe van 1999 en gebruik em ook wel eens voor circuitdagen op Zolder. Oorspronkelijk was de wagen uitgerust met een set Schnitzer verlagingsveren met de originele schokdempers. Rijgedrag op circuit was prima, op de gewone weg vaak te hard (vooral mijn vrouw vond het niet leuk) en ook te laag voor de diverse drempels in Belgie.

Eind vorig jaar werd ie afgekeurd wegens die verlaagde veren en heb ik er de originele terug ondergezet. Andere veranderingen toen : Zimmermann schijven vooraan in combinatie met Ferodo remblokken en Mobil 1 Dot4 remolie.

Onlangs op circuit stelde ik vast dat de wagen nu meer overhelt en minder strak stuuurt, ondanks de Wiechers alu veerpootbrug. Voor mij is het duidelijk, ofwel terug verlaagde veren eronder ofwel ophouden met rondjes rijden op Zolder.

Grtz.

Link naar reactie
Peter,

Ik heb een 2.8 Qpe van 1999 en gebruik em ook wel eens voor circuitdagen op Zolder. Oorspronkelijk was de wagen uitgerust met een set Schnitzer verlagingsveren met de originele schokdempers. Rijgedrag op circuit was prima, op de gewone weg vaak te hard (vooral mijn vrouw vond het niet leuk) en ook te laag voor de diverse drempels in Belgie.

Eind vorig jaar werd ie afgekeurd wegens die verlaagde veren en heb ik er de originele terug ondergezet. Andere veranderingen toen : Zimmermann schijven vooraan in combinatie met Ferodo remblokken en Mobil 1 Dot4 remolie.

Onlangs op circuit stelde ik vast dat de wagen nu meer overhelt en minder strak stuuurt, ondanks de Wiechers alu veerpootbrug. Voor mij is het duidelijk, ofwel terug verlaagde veren eronder ofwel ophouden met rondjes rijden op Zolder.

Grtz.

Navigator,

verlagen zie ik in eerste instantie niet zitten ivm drempels ed. (worden er steeds meer). Waar ik ook al eens aan gedacht heb zijn dikkere anti-roll bars in combinatie met evt. Koni schokdempers. Op andere forums lees ik wel dat je dan problemen kunt krijgen met het scheuren van de bodemplaat achterin bij de bevestigingspunten van de anti-roll bars. Wat is jouw mening hierover ?

Bij welke organisatie rij je op Zolder ?

Link naar reactie

Ja de ///M rubbers zijn harder, ik bedoel de rubbers aan de voorkant voor de ophanging. ;)

Voor de Schnitzer scheiben hieronder een stuk Duitse tekst:

Die Schnitzerscheiben werden zwischen Hinterachslager (Tonnenlager) und der Karosserie eingebaut. Durch die Scheiben werden die Hinterachslager "vorkomprimiert" und einen bischen in ihrer Bewegungsfreiheit eingeschränkt.

Das Ergebnis ist, dass sich das Federverhalten der Hinterachse, speziell beim Ãœberfahren einseitiger Fahrbahnunebenheiten (Gullideckel etc.) deutlich verbessert, und auch das "Nachlaufen" bei Spurrillen auf der Fahrbahn wird reduziert.

Hoop dat je het kunt volgen.

Trouwens zimmermann brengen niet veel lees ik veel verschillende reacties over, van goed tot slecht, beter voor het echte werk gaan, Brembo of AP ;)

Link naar reactie

De verlaging die ik heb laten uitvoeren met een complete Eibach Pro set heeft tot gevolg gehad, totaal geen onderstuur,(tenzij ik de fout inga ;) ) Zeer strak de bochten in kunnen sturen (mede door veerpootbrug) en toch niet te stug voor de openbare weg. Het bochten gedrag heb ik tijdens het BCE treffen in Luxemburg op de Goodyear testbaan kunnen uitproberen ( een citcuit haalt toch meer uit je auto dan "racen" op de openbare weg ;) ).

M.i. één van de betere investeringen geweest....

Link naar reactie
Heb de voortrein volledig powerflex. Stuur scherper (geen onderstuur meer) en is stabieler bij het remmen, maar dit zijn assymetrische bussen en de voorste banden slijten nu ook assymetrische af. Afblijven dus is de raad. Gewoon een ander onderstel en dan kom je al een heel eind.

Ik heb op de site van Powerflex zitten kijken en daar geeft men 2 types aan : "concentric" en "eccentric" voor een Z3. Betekent dit dan dat er assymm. bussen en ook gewone bussen zijn of .....????

Link naar reactie

Van: ATD [atd.int@freeler.nl]

Verzonden: maandag 5 september 2005 19:12

Aan: Berkum van, Tony

Onderwerp: Re: Remwerk BMW Z3

Beste Tony,

In antwoord op je vraag.

Wij kunnen leveren gebalanceerde geperforeerde remschijven en daarnaast conversion kits bestaande uit 2 gedeelde remschijven met lichtmetalen hart in de maten varierend van 320 t/m 410 mm, 2 lichtmetalen remtangen met 4 - 6 - 8 en 12 zuigersystemen, brackets, RVS remslangen en sportremblokken.

Deze sets zijn leverbaar in Brembo en WP.

Geperforeerde remschijven

Z3 voorzijde

286 x12 657376 RL netto E 58.74

Z3 achterzijde

272 x 10 657823 RL netto E 66.07

Z 3 voorzijde

286 x 22 657377 RL netto E 63.69

Z 3 voorzijde

300 x 28 65882 RL netto E 68.95

Z 3 M 3.2 voorzijde links en rechts

315 x 28 657710 links netto E 82.11

315 x 28 657711 rechts netto E 82.11

Z3 M3.2 achterzijde links en rechts

312 x 20 657916 links netto E 78.21

312 x 20 657917 rechts netto E 78.21

Conversion kits Brembo

Z3/Z4 voorzijde

320 x 28 1 delige schijf

4 zuigersysteem netto per set E 1595.-

Z3/Z4 voorzijde

320 x 28 2 delige schijf

4 zuigersysteem netto per set E 2395,-

Z3/Z4 voorzijde

355 x 32 2 delige schijf

4 zuigersystem netto per set E 2995.-

Z3/Z4 voorzijde

380 x 32 2 delige schijf

4 zuigersysteem netto per set E 3295,-

M coupe voorzijde

332 x 32 2 delige schijf

4 zuigersysteem netto per set E 2795.-

M coupe voorzijde

355 x 32 2 delige schijf

4 zuigersysteem netto per set E 2995,-

MCoupe voorzijde

328 x 28 2 delige schijf

4 zuigersysteem netto per set E 2395,-

WP Conversion kits

Z3 voorzijde

360 x 30 2 delige schijf

6 zuigersysteem netto per set E 1995.-

Z3 voorzijde

336 x 30 2 delige schijf

6 zuigersysteem netto per set E 1680.-

Z 3 achterzijde

336 x 30 2 delige schijf

4 zuigersysteem netto per set E 1490,-

Z 3 voorzijde

336 x 30 2 delige schijf

8 zuigersysteem netto per set E 2492.-

Prijzen ex btw en verzendkosten.

Leveringen in diverse kleuren remtangen.

Hopende u een indruk te hebben gegeven, verblijven wij met vriendelijke groet.

Ton

ATD International bv

Misschien hebben jullie hier wat aan ^_^

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.