Ga naar inhoud

Audio upgrade


libro

Aanbevolen berichten

  • Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi forummers,ik weet dat ik een typefoutje had.

Jehnert had de juiste spelling moeten zijn.Ik had last van tijdelijke leesblindheid en dikke vingers zal ik maar zeggen.

succes met montage,

groet wouter

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Tobiastoeter is al in Brabant vandaag 

Ik dacht al ik hoor niks, nou dan zien we z'n audio morgen wel  B)

We zullen het vast wel horen :lol::lol:

Dat klopt,weet niet wat ze hebben gedaan maar de airco werkt niet meer en de blower ook niet meer, waarschijnlijk wel een stekker losgetrokken GVD ;) mogge eerst maar weer ff kijken :)

Link naar reactie
Tobiastoeter is al in Brabant vandaag 

Ik dacht al ik hoor niks, nou dan zien we z'n audio morgen wel  B)

We zullen het vast wel horen :lol::lol:

Dat klopt,weet niet wat ze hebben gedaan maar de airco werkt niet meer en de blower ook niet meer, waarschijnlijk wel een stekker losgetrokken GVD ;) mogge eerst maar weer ff kijken :)

:rant: het is ook altijd wat he B)

hoe zit je nu eigelijk on line ? laptoppie mee ? ;)

Link naar reactie

In 1e instantie was ik niet zo tevreden over het basgeluid, maar die pielen bij ron de Vries waren dus vergeten on de versterker op "full-pass"te zetten, het klinkt nu WAANZINNIG, geen sub meer nodig, je broekspijpen trillen uit elkaar van de bas en geen vervorming of iets dergelijks :rolleyes:

Was een dure aanschaf maar het geld waard, voor mij dan :D

Volgende keer mogen jullie bij mij in de auto even gek worden. :muur:

dscf00013yy.jpg

De originele leerkleur is niet te verkrijgen en moet daaron de zwarte panelen zelf nog omkleuren ;)

Link naar reactie
wel een beetje opletten: het uitschakelen van de high pass filter (80hz) heeft voor een midbass driver na een tijdje desastreuze gevolgen...

In de beschrijving van de versterker staat dat deze stand is aanbevolen bij gebruik van een normaal speakersysteem waarbij alle tonen gehoord moeten worden, ik heb dus niet geknoeid alleen de gebruiksaanwijzing van de versterker goed gelezen en heb ook niet met de scheidingsfilter geknoeid dus voor mij geen probleem :o

Link naar reactie

Als Jehnert in hun soundboards nog steeds de MB Quart drivers gebruikt, dan hebben deze een bruikbaar frequentiebereik van 68 tot 4000 hz(-3dB). Alle frequenties onder de 68hz zullen zeer minimaal hoorbaar zijn, maar belasten het spreekspoel van de driver enorm. Met als gevolg dat de spiders veel sneller verslijten met als ultiem gevolg dat de ophanging van de driver verslapt en dus de driver snel versleten is.

Je hebt idd 100% gelijk dat dit verschil goed hoorbaar is... maar als je het gaas van het doorboard verwijderd en je speelt een nummer met flink wat lage frequenties full range, dan moet je eens kijken hoe ver de conus van de woofers uitslaat. Op een gegeven moment bereik je een kritisch punt waar de tegendruk geleverd door het interne volume van de klankkast te laag wordt en de woofers té ver uitslaan met extreme slijtage tot gevolg.

Het is niet negatief bedoeld hoor, het is maar een raad die ik wil meegeven.

Edit: als ik een installatie doe, dan wordt het filter op de versterker voor de composet of midbass driver steeds op high pass geschakeld... ik zou natuurlijk voor full range op de versterker kunnen gaan: klant meer tevreden wegens meer bass, en ik meer tevreden omdat de klant na enkele maanden toch nieuwe speakers nodig heeft... alleen blijft niet iedereen tevreden zo :schater:

Link naar reactie

GVfb heeft gelijk met zijn "foolproof" instelling. Ik zou het echter zelf niet willen. Ik denk dat je het ook een beetje aan de mensen zelf moet overlaten. Het is een beetje als een BMW met een CRX vergelijken. Kunnen allebei behoorlijk hard, het hangt alleen van de berijder af of ie op de weg blijft. En slechte berijder zal er eerder met een CRX af gaan dan met een BMW.

Oke de vergelijking gaat niet helemaal op, denk ik, maar het is je eigen verantwoordelijkheid hoe hard je speelt. Ik heb hier in de studio een paar speakers staan die heel accuraat zijn, ze geven ook het laag vrij precies weer, met als gevolg dat je ze idd wel eerder overbelast ALS je ze te hard zet. Dus: niet te hard zetten! (het is zo simpel :( )

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.