Ga naar inhoud

Audio upgrade


libro

Aanbevolen berichten

Bedankt, op naar de shop! :blink:

Reken maar op een honderdje of 3.

JL AUDIO 300/2 € 699,- 150 Watt RMS per kanaal

DLS Ultimate A3 € 729,- 100 Watt RMS per kanaal (DUAL MONOBLOCK)

Precision Power DCX500.2 € 499,- 125 Watt per kanaal

Directed DA500/2 € 239,- 125 Watt RMS per kanaal

Dit zijn versterkers die mij aangeraden werden door www.rondevries.nl

Link naar reactie
  • Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ben absoluut geen kenner van Z3, maar voor verschillende Z4 heb ik al wel een "audio" upgrade gedaan...

staar je niet blind op het aantal speakers of de "grootte" van de dingen.

Een GOEDE composet gevoed door een voldoende krachtige kwaliteitsversterker kan wonderen doen.

De VW Golf IV van Brax-Helix doet in Duitsland al enkele jaartjes zeer succesvol mee in de SoundQuality classe en heeft slechts 1 tweeweg composetje aan boord en 1 versterker. Een Brax-Helix handgemaakt composetje komt wel rond de 2500€ :blink:

Ikzelf heb verschillende setups uitgeprobeerd voor Z4 en de conclusie is:

Focal 165KP 2 weg composet vooraan en achteraan 2 x 16cm midbass Morel Elate 6. Enige minder goede aan mijn setup is dat de versterkers (2x Helix MKA20-II) wat te weinig jus leveren.

Ik raad aan: voor soundquality: Focal ; voor wat harder: Boston PRO

hier fotootjes : http://www.digitalediensten.nl/z3forum//in...?showtopic=2397

Link naar reactie
Ben absoluut geen kenner van Z3, maar voor verschillende Z4 heb ik al wel een "audio" upgrade gedaan...

staar je niet blind op het aantal speakers of de "grootte" van de dingen.

Een GOEDE composet gevoed door een voldoende krachtige kwaliteitsversterker kan wonderen doen.

De VW Golf IV van Brax-Helix doet in Duitsland al enkele jaartjes zeer succesvol mee in de SoundQuality classe en heeft slechts 1 tweeweg composetje aan boord en 1 versterker. Een Brax-Helix handgemaakt composetje komt wel rond de 2500€ :D

Ikzelf heb verschillende setups uitgeprobeerd voor Z4 en de conclusie is:

Focal 165KP 2 weg composet vooraan en achteraan 2 x 16cm midbass Morel Elate 6. Enige minder goede aan mijn setup is dat de versterkers (2x Helix MKA20-II) wat te weinig jus leveren.

Ik raad aan: voor soundquality: Focal ; voor wat harder: Boston PRO

hier fotootjes : http://www.digitalediensten.nl/z3forum//in...?showtopic=2397

Precies zoals ik erover denk, maar tweedehands is goedkoper

Ik heb bv ooit eens een Audison 6.420 op de kop getikt voor zo'n 400 euro.

Mijn composetje is op dit moment nog van dynaudio en scanspeak.

Het geheel is dan actief aangestuurd door de 6 kanaals Audison op 2 kanalen na.

De 2 overgebleven kanalen gaan straks m'n JL subje weer aansturen, maar zoals GVfB al zegt. Een goede composet is het belangrijkste.

Link naar reactie

Ik heb in m'n vorige auto heel wat uitgeprobeerd, maar nooit echt tevreden geweest.

Nu dus gelijk het betere spul aangeschaft en ...................... toch weer verder proberen :)

De dynaudio mid-laag units moeten ook plaatsmaken voor een paar scanspeak units.

Voor de rest mag ik niet klagen. :D

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Zal vragen of ze de foto`s voor me maken, ik mag er niet bij zijn vanwege problemen met voorgaande klanten wegens beschadiging, vermissing van spullen e.d.

Alles is afgeschermd voor de klant, vindt `t wel overdreven, maar ja :huh:

Link naar reactie

Natuurlijk het liefst in het weekend, maar ik ga nog wel ff proberen bij Ron de Vries of ik er op zaterdag bij mag zijn anders zoekt ie het maar uit.

Desnoods doe ik alles zelf, kan ik ook wel, laat het alleen doen uit tijdgebrek :blush:

Link naar reactie
Natuurlijk het liefst in het weekend, maar ik ga nog wel ff proberen bij Ron de Vries of ik er op zaterdag bij mag zijn anders zoekt ie het maar uit.

Desnoods doe ik alles zelf, kan ik ook wel, laat het alleen doen uit tijdgebrek :blush:

Anders kun je altijd bij Weijtec in Zaandam kijken? Jongens hebben ook een hele goeie naam en reputatie. ^_^

Link naar reactie
Ja, wil eerst mijn eigen versterker van 150 watt per kanaal proberen voordat ik een nieuwe aanschaf :)

hey Forummers,

Ik zou voor inbouw Jehenrt panelen gewoon maar zelf aan de slag gaan!Twee dagen je auto inleveren is beetje te!!

Kweet niet hoever je bent maar good luck! Ik heb zelf de F1 set ingebouwd in een goeie lange avond.(met een maatje die er wel handig in is)En Qua versterker een Zware pakken heb zelf een Hifonics Zeus 7500,300 cont 500watt max op advies Jehnert inbouw duitsland.Anders gaan je speakers eraan.

greets wouter

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.