Ga naar inhoud

REMSCHIJVEN


bmw.z3

Aanbevolen berichten

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Blijft jammer dat de kit van braspenning nog te duur is €2000 maar dat is nog goedkoop invergelijk met de Brembo kits :muur:

Misschien een prijs opgaaf in groepsbestelling €1000 is dan wel aantrekkelijk :unsure: (niet serieus bedoeld)

Je hoeft helemaal niet voor zo'n kit te gaan hoor.

Ik doe:

Brembo geperforeerde schijven voor: 259 euro

4x Sparco RVS remslangen (voor en achter): 82 euro

Ferodo DS 2500 voor: ongeveer 150 euro

remtangen, hoofdremcylinder e.d. blijven dus standaard

Maar volgens mij is het grote verschil bij zo'n brake kit dat er vooral grotere remtangen bijzitten maar ik geloof dat je dan nog meer dingen moet vervangen.

Link naar reactie

Heb je contact met biesheuvel gehad??Heb ik een tijdje geleden gehad over een alternatief wat jij beschrijft maar dan ook voor achter.

Maar ik vind de looks van de grote schijven en rode pistons zo gaaf. :unsure:

Link naar reactie
Heb je nu alles al gemonteerds DJL? Ik kan mij voorstellen dat het zaakje nog eerst even ingeremd moet worden, maar merk jij er al wat van?

Helaas had Detmar het te laat beteld dus het is nog niet binnen. Uiteindelijk besloten om toch voor de geperforeerde schijven te gaan en die moeten nog besteld worden. Het zal dus wel vrijdag worden ofzo.

ondertussen rij ik vrolijk rond in een.....

Susuki Alto :muur::schater: wat een verschil :unsure: eh..remmen? nee die zitten d'r volgens mij niet op, of toch? wacht...ja...ik voel wat.....nee inderdaad d'r zitten toch remmen op! ^_^

Link naar reactie

"inremmen"

While the vehicle is stationary, pump brakes to ensure a firm pedal.

Drive the vehicle cautiously to test fit and function.

The brakes should be smooth, with no vibrations, judder, etc.

Drive the vehicle to a remote area and perform at least 30 brake applications of 3-second duration. Use light/medium deceleration with varying starting speeds. Leave at least ½ mile between each brake application.

The purpose of this procedure is to gradually increase the temperature in the components without inducing thermal shock, and to mate the brake pad and disc friction surfaces.

After the repeated stops, drive the vehicle for several miles with little or no braking in order to adequately cool the components.

After the above process is completed, the system is ready for normal use.

When the system achieves elevated brake temperatures for the first time, a slight increase in pedal travel and pedal effort may occur. After this first "fade" and proper cooling, the system will maintain its optimum performance at all temperatures.

meer over remmen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.