Ga naar inhoud

Autoverleden


HansB

Aanbevolen berichten

  • Reacties 190
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

OK, dan is dat misverstand ook weer uit de wereld. Lijkt ook wel erg veel op elkaar "Mroadster" en "M-roadster"

Goed geregeld Thomas :notok:

Link naar reactie
OK, dan is dat misverstand ook weer uit de wereld. Lijkt ook wel erg veel op elkaar "Mroadster" en "M-roadster"

Ik weet nu al dat ik dat niet uitelkaar ga houden ! :D :D

Kunnen jullie niet een naams verandering afspreken !!! B)

Leon ? :thumbup:

Thomas ? :nono:

Link naar reactie
Zeker niet toen ik de diverse tests had gelezen waaruit de :) roadster niet slechter voor de dag kwam dan de 993, de boxster S en de Corvette :D

Vriend van me heeft een 993 en na een korte rit door de polder moet ik zeggen: wegligging is echt beter dan de ;) De auto voelt allemaal wat strakker aan, ook al was hij van 1996 en mijn :m: uit 1999 -_-

Jajajaja, allemaal redenenen om te verlagen enzo, maar de Porker was ook nog originalo (op uitlaat na) :P

Link naar reactie
Ik was toen ik me aangemeld had al verrast dat die naam überhaupt nog niet bestond. Maar misschien is het makkelijker als ik zo'n foto-tje bij mijn naam zet. Moet ik alleen even puzellen hoe dat moet.

Aa, daar kom je wel uit hoor Thomas, of uhe Leon, nee Thomas toch !? :P

confused7nt.jpg

Link naar reactie
Vriend van me heeft een 993 en na een korte rit door de polder moet ik zeggen: wegligging is echt beter dan de :) De auto voelt allemaal wat strakker aan, ook al was hij van 1996 en mijn ;) uit 1999 :m:

Jajajaja, allemaal redenenen om te verlagen enzo, maar de Porker was ook nog originalo (op uitlaat na) :P

Ja Ivo geld moet ergens in zitten, maar geloof me nu het originele onderstel is echt heel erg slecht, merkte ik eerst niet zo toen ik van origineel naar H&R overstapte maar toen ik nu weer met origineel moest rijden wist ik pas wat ik miste -_- :D

De reden waarom de 993 verloor in de test was op pure prestatie, prijs en het feit dat het een cabrio is en geen roadster, je zit in de Porsche vrij rechtop, niet sportief en je merkt dat het een omgebouwde auto is en niet zelfstandig als cabrio ontwikkeld :muur:

Link naar reactie

Is het ook niet een beetje appels met peren vergelijken? :mellow:

Ik heb wel eens in een 964 proefgereden. En blangrijke reden om het niet te doen was dat het echt een plank op de weg is. Als je zo'n flink stijf onderstel onder de ;) hangt heb je waarschijnlijk dezelfde wegligging toch? Misschien zelfs wel beter daar de achterin geplaatste motor van de 911 toch altijd voor een giftige kont zal blijven zorgen.

Stel nou dat je bij een :D een "big brake" kit, een "antiroll" kit, domstrebe voor en achter, en een strakke schroefset monteert. Heb je dan niet de zelfde strakke wegligging als een 911? En zit je nog altijd onder de prijs van een 911.

Wat ik wel gek vind is dat een 911/996) coupe met meer inhoud, minder pk en koppel levert. Hij is even zwaar maar is wel sneller op de 100 (5,0) Het is pas met de Z4 :wave: dat die waarde geevenaard wordt (met meer vermogen)

Link naar reactie
Wat ik wel gek vind is dat een 911/996) coupe met meer inhoud, minder pk en koppel levert.

het :mellow: mysterie ... daar kan Pierre nog nog wel wat over vertellen ;)

Link naar reactie
Wat ik wel gek vind is dat een 911/996) coupe met meer inhoud, minder pk en koppel levert. Hij is even zwaar maar is wel sneller op de 100 (5,0) Het is pas met de Z4 :m: dat die waarde geevenaard wordt (met meer vermogen)

Volgens de carbase is een 996 coupé 5.2 seconden 0-100

EDIT: terwijl de 996 cabrio 5,4 sec is

Link naar reactie

De 993 heeft is niet stugger dan de M, Op de snelweg rijdt de Porsche gewoon een stuk beter.

Op een bochtige weg tot zo'n 150 km per uur is de BMW meer fun.

Dicht of open maakt echt geen verschil qua wegligging......!!!

Anders rij maar eens een keer mee.......

Groet, :thumbup:

Leon

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ook even mijn lijstje:

'94-'98: Opel Corsa 1.2, groen, bj 1984

'98-'01: Peugeot 106 Ralley 1.6, zwart, bj 1996

'01-'04: VW Golf Highline TDI 85kw, donkerblauw, bj 2001 (lease)

'04-heden: Subaru WRX 2.0 Turbo, zwart, bj 2004 (lease)

13-06-2006-heden: :m: roadster, Estoril blauw, bj (24-01-)2002

'05-heden: VW Golf 1.6 FSI, donkergrijs, bj 2004 (vriendin)

Link naar reactie
Volgens de carbase is een 996 coupé 5.2 seconden 0-100

EDIT: terwijl de 996 cabrio 5,4 sec is

Zojuist weer wat tijdschriftjes gekocht van de S54, staat een vergelijkingstest in met de 996 320 pk van de tweede serie, die heeft echt meer draaimoment dan de BMW. Porsche is marginaal (gemiddeld 0,2 seconden) sneller, hoewel iets zwaarder en iets minder vermogen. 0-100 in 5.0 seconden voor de Porsche.

De winst op kale (tussen) acceleratiecijfers Komt volgens de testers voor een groot deel door de 6-bak van de Porsche en dat hij door die motor achterin zijn vermogen gewoon erg goed kwijt kan :D

Verder is de 993 langzamer dan de :lol: 's maar wel de eerste 911 die komfort met sportiviteit combineert, die oudere versies zijn echt vullingkrakers :lol:

Tevens is de 993 veel vergevingsgezinder dan de oudere types.

PS wil graag eens een stukje meerijden in een 993 nog niet mogen meemaken :m:

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Ok, even een oud draadje uit het stof halen;

Ik heb nog niet zo'n groot autoverleden (ben nog maar 21), maar hier komt ie;

Renault Megane (1998) 1.6 hatchback dec 2003-april 2004

Opel Vectra (1998) 2.0 DTi sedan (Diamond) april 2004-nov 2006

En dan nu de Zzz (1996) 1.8 roadster nov 2006-nog heel lang hopelijk :cooltext:

Link naar reactie

mijn lijstje

golf 3 tdi wit bwj 1995 in bezit 1997/1998 :mellow:

audi A4 tdi avant zilver bwj 1997 in bezit 1998/99 kut auto -_-

golf 3 cabrio rood bwj 1997 in bezit 99 :angry:

bmw 320D exe M pakket ziver niew 06/2000 tot 07/2000 gekrenkt ego auto totall loss hoofdpijn..

bmw 320D exe touring zilver niew 08/2000 tot heden wereld bak niet stuk te krijgen :nono:

mercedes ml 320 zilver bwj 2000 in bezit 06/2002? na 2 weken verkocht geen lekkere auto :(

kever cabrio wit bwj 1972 in bezit 99/2002 geen meter mee gereden vond ik zonde spijt van verkoop -_-

honda s800 rood coupe bwj 1967 niewstaat in bezit sinds 2000 tot heden :D

z3 roadster 99 rood in bezit sinds 2004 tot heden

e30 cabrio 318i 1991 in bezit sinds 2005 tot heden mag pas over 10 jaar buiten spelen is dan weer leuk :thumbup:

z3 M coupe s54 wit bwj 06/2002 in bezit sinds 09/2006 mag nooit meer weg :schater:

Link naar reactie
zo puk, jij draait je hand niet om voor een auto meer of minder zie ik, erg leuk als dat kan, leuke verzameling :thumbup:

thx ik heb ruimte om ze binnen te zetten anders zou ik er niet aan beginnen ik mis alleen nog steeds die natte jongens droom...jawel een oude orginele 911....zoals het spreekwoord zegt zoek en gij zult vinden.. :mellow:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.