Ga naar inhoud

Supersrint of Eisenmann?


DJLeonardo
 Share

Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Het valt mij op dat de pijpjes bij Supersprint kleiner lijken te zijn. Dat is iets wat mij wel aanspreekt. Maar het geluid is het belangrijkst. Ik wil hoedanook geen "schorre geit" zoals d'r hier zo veel rondrijden :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ga je niet eens langs bij EPS (http://www.uitlaten.com/main.html)

Daar kan je demping en eindstukken kiezen, stukken mooier dan IJzerman :lol:

Omdat die lui geen verstand van tuning hebben.... Het zijn uitlaat boeren, meer iets voor CRX rijders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ga je niet eens langs bij EPS (http://www.uitlaten.com/main.html)

Daar kan je demping en eindstukken kiezen, stukken mooier dan IJzerman :lol:

Omdat die lui geen verstand van tuning hebben.... Het zijn uitlaat boeren, meer iets voor CRX rijders

jij wou toch je kat weghalen... lees eerst ff hieronder voor je als een crx-je gaat klinken...

Katalysator; wat voor rol speelt deze qua geluid?

In het algemeen durven we te stellen dat een kat het geluid diep en donker maakt.

Consequentie bij verwijderen van een kat is dan ook haast altijd meer geluid (vaak 25 tot 30% meer!) en vooral een veel scherpere klank achter uit de uitlaatpijp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Napoje, jij had toch laatst zo'n post gemaakt met allemaal geluidsfragmenten?

Die waren niet erg natuurgetrouw...

Enne... dat van die kat gaat niet door hoor, maar dat had ik al ergens gemeld volgens mij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Napoje, jij had toch laatst zo'n post gemaakt met allemaal geluidsfragmenten?

Deze dus. Waarvan alleen nog maar de remus werkt. :schater:

Snap ook niet hoe ze in godsnaam zo'n brakke kwaliteit op hun site durven te zetten. Je probeert toch iets te verkopen dat mooi moet klinken. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

een plaatje zeg meer dan veel woorden...

138-supersprint19_a.jpg123-supersprint28_b.jpg20030726_20.jpg

en geluid natuurlijk

Die op de linker :( heeft nog niet gereden, want anders was de Heckschuerze wel ganselijk versmolten :lol: , ja.......

Michiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn niet geheel van RVS Michiel, worden dus ook bij lange na niet zo warm. :lol:

Daar heb jij zo te zien een punt. Dan nog blijft de bewegingsruimte te klein, lijkt me.

Michiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me op dat op die foto's de uitlaatpijpen eruit steken en bovendien veel te groot zijn voor de uitsparing. Dat kan dus niet vind ik, het mag er een beetje uitsteken maar zeker niet veel, en ruimte moet er gewoon altijd zijn anders is het helemaal geen porem (amateurwerk).

Op fotos van hamann uitlaten zag dit er soms goed, maar soms ook niet goed uit. Geen idee of het hier om verschillende modellen gaat. Het beste zou zijn als je eerst kan zien hoe het eruit ziet voor je het koopt, want veel betalen en dan nog zwak resultaat wil je niet.

Verder vraag ik me ook af of die sport look (pijpen naar boven gericht) wel zo goed past op de Z, ook hier is eerst zien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals reeds gezegd kan er maar één oordelen. Ik heb ze beide gereden op de ;) .

Conclusie vooraf: Geschmacksache ;)

1) Eisenmann (Sound versie) als het echt superdonker moet zijn, bij de ///M bij lage toerentallen begon hij zelfs soms te dreunen (oordopjes :D ) als ie echt warm was.

2) Supersprint levert meer vermogen, sound niet zo donker maar wel meer racy dan de Eisenmann.

Afwerking van beide varianten is heel goed, houd je meer van omgerolde pijpen dan is Supersprint mooier, vind je enkelvoudige pijpen mooier dan moet je bij Eisenmann zijn.

Supersprint is er ook in de DTM look maar dat is meer iets voor golfjes IMHO, Eisenmann heeft weer meer soundvarianten en is er in meer buisdiktes.

Kortom voor iedereen wat. Wil je nog meer keuze dan moet je een bij G-power kijken daar kun je werkelijk alle mogelijke eindpijpvarianten kopen. :notworthy:

Een tip, blijf van de gangbare pijpen zoals Sebring en remus af, deze leveren pas sound als ze rot zijn :blush:

Ook die pijp/uitlaatfabrikanten die zelf wat knutselen is niks, deze hebben nul, niks research dus veelal vermogensverlies :chick:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tip, blijf van de gangbare pijpen zoals Sebring en remus af, deze leveren pas sound als ze rot zijn :notworthy:

Ook die pijp/uitlaatfabrikanten die zelf wat knutselen is niks, deze hebben nul, niks research dus veelal vermogensverlies :chick:

Da's lekker voor Z3tje. Die heeft er net een Remus op gezet. :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tip, blijf van de gangbare pijpen zoals Sebring en remus af, deze leveren pas sound als ze rot zijn ^_^

Ook die pijp/uitlaatfabrikanten die zelf wat knutselen is niks, deze hebben nul, niks research dus veelal vermogensverlies :angry:

Da's lekker voor Z3tje. Die heeft er net een Remus op gezet. B)

de waarheid is niet altijd zoet, Rob :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst lezen dan kopen B) Maar zoals ik juist lees heeft ie hem half voor niks gekregen :blush:

Dan duurt het dus maar een half jaar voor de sound goed is? ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Ivodl klonk hij prima dus zal dat bij Z3tje niet veel anders zijn. ^_^

Ivodl had 'm niet nieuw gekocht, misschien dat dat scheelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

is bastuck eigenlijk nog wat? ken niemand die dat heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels