Ga naar inhoud

Verlagen


martijn

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het argument wat ze gebruiken tegen verlaging is de mogelijke vonkenregen als je over een verkeersdrempel schuurt en als er dan een benzinedamp onder de auto hangt .....;is 't ooit een keer voorgekomen dat een auto op die manier in de brand vloog?

BTW:ik heb 2 jr rondgereden met een bilstein verlaagd onderstel[veren+dempers] maar het constant aanlopen of zelfs vastlopen op verkeersdrempels deed me besluiten M-veren te laten monteren;met behoud van de bilstein dempers geeft dit een enorme vooruitgang op het gebied van dagelijks gebruiksgemak;ik hoef nooit meer om te rijden omdat een drempel te hoog is:wat een luxe!

M-veren geven precies genoeg verlaging om wel de voordelen en niet de nadelen te hoeven ervaren.

Link naar reactie

Zijn de meningen over verdeeld, ikzelf ben helemaal niet zo kapot van het zg. M onderstel.

Tobiastoeter is misschien wat objectiever, hij heeft immers ook een M onderstel en heeft ook in mijn auto gereden.

Wat betreft vastlopen op drempels, tja is wel een kwestie van opletten, maar ik vind het best meevallen. Aanlopen??? Is meer een kwestie van verkeerde afstellen of veel te veel verlagen. In beide gevallen dus niet goed.

Schaf je een goede schroefset aan en wordt het er correct onder gezet en afgesteld, heb je van aanlopen totaal geen probleem.

Ha! vonkenregen van over drempels rijden?? Ja dat zal het ergument wel zijn van de heren geleerden :blink: vergeef me de uitdrukking, maar ik vind dat een hoop B..sh.t. Wie rijdt er nou zo hard over drempels dat er vonken vanaf komen??

Link naar reactie

Nou ik heb ook een :blink: onderstel en heb ook in jouw auto gereden Chris. Ik vind het verschil eigenlijk het best alsvolgt te omschrijven. Het :drank: onderstel is een heerlijk sportief onderstel voor dagelijks gebruik. Het is comfortabel en strak tegelijk. Als je echter een weekend rijder bent kan ik me voorstellen dat je een nog stijver onderstel wil, omdat het comfort dan minder belangrijk wordt. Heel af en toe wil ik wel eens een stukje blazen en dan is het :drank: onderstel wel wat TE soepel afgesteld. Ik kwam laatst een heuveltje in de weg tegen (waarvan ik was vergeten dat ie er zat) Iedereen gaat daar met 60/70 overheen zonder centje pijn. Alleen nu waren we een beetje aan het dollen en met 140 kwam ik bijna los. Bij het neerkomen hoorde ik :"ggggroek"

Meteen gestopt om te kijken maar niks kunnen ontdekken. Ik denk dat dit met die Eibach set echter niet was gebeurd.

Aan de andere kant zou ik in Amsterdam wel knettergek worden van zo'n stijf onderstel, met al die bobbeltjes in het toch niet al te beste wegdek. Een van de redenen waarom ik destijds van een (oude) 911 heb afgezien....

Link naar reactie

Vind het allemaal wel meevallen, bij ons heb je ook hobbeltjes en drempels, totaal geen last mee gehad met de auto van Chris.

Ik vind dat ons :m: onderstel zefs een beetje soepeltjes, die van Chris kleeft aan de weg en helt ook niet over in de boch, dat vind ik een voordeel, en hij is zelfs comfortabel te noemen, en erg strak, ik vond het i.i.g. heerlijk rijden. :huh:

Link naar reactie

Ik denk dat het met mijn bilstein dempers te maken heeft[ik heb ook nog nwe.M dempers liggen],maar de mijne helt niet of nauwelijks over in bochten en hij was inderdaad extreem verlaagd voorheen:tussen velg en spatbord zat geen ruimte meer maar daardoor oogde de 16'' velgen wel groter;sinds de M veren stoorde de 16'' me ineens omdat ze kleiner leken.

In Arnhem en vooral Didam was echt niet te rijden met dat nu oude onderstel;altijd stapvoets schuin over de drempels en vaak een schurend geluid:niet te doen eigenlijk,nee,ik ben nu zeer tevreden met dit ''compromis''.

Link naar reactie

mark - heb je de veren die je nu hebt ook gemonteerd gehad met andere dan de Bilstein dempers?

Ik overwoog namelijk ook Bilsteins te nemen, maar de fabrikant waarschuwde mij dat door de sterke druk die op de dempers staat, de auto ongeveer een centimeter omhoog zou "geperst" worden...?

Een Italiaanse Z4 rijder heeft dit verhaal bevestigd. Zou ik wel een beetje willen vermijden... Iemand ervaring met KW Variant2 schroefstel of verstelbare gele Koni's?

Link naar reactie

De bilstein dempers die er nu onder zitten hoorden bij de extreme verlagingsset dus ik denk eerder dat de M veren naar beneden worden getrokken dan omhoog geduwd;ik had een complete Mset liggen,maar volgens ekris[bMWdealer] konden de hogere M veren best gecombineerd worden met de kortere bilstein dempers en ze hebben gelijk gehad want het blijkt een prima combi en zoals je op de foto's kan zien in de members gallery[Z3 2.8 met 18 M] staat 'ie zeker niet te hoog op z'n pootjes.

:D

Link naar reactie

Ik ben toch ook maar overstag.

Ik heb een Eibach setje gekocht 30 mm (prokit)

Ik ben daar nu excl verzendkosten €141.90 voor kwijt.

Eind oktober komen ze eronder. :lmao: :lmao:

Gelukkig woon ik niet in belgië. Zouden ze daar niet tijdelijk iets tussen de veren kunnen zetten? Zodat ie net de benodigde mm's hoger staat.

Link naar reactie
Ik ben toch ook maar overstag.

Ik heb een Eibach setje gekocht 30 mm (prokit)

Ik ben daar nu excl verzendkosten €141.90 voor kwijt.

Eind oktober komen ze eronder. :lmao: ;)

Dan zul je eind oktober op zoek gaan spacers, denk ik zo te weten... :lmao:

Link naar reactie
Ivo - schroefveren zijn wel toegelaten in B, vroeger moest je ze "borgen" met een borgschroef of dergelijke... Nu is dat niet meer nodig!! Je krijgt een groene kaart met opmerking "borging niet reglementair"...

bedankt voor de correctie :lmao:

Link naar reactie

Vandaar dat ik zeer erg KW Variante 2's aan het overwegen ben: Heeft een Belgisch validatierapport EN draai ik voor de keuring toch gewoon omhoog.

Heb dit weekend nogmaals onder m'n auto gelegen, balkje gemaakt van 80 cm breed en 9 cm hoog en erover gereden (ik dus IN de wagen)... Nog ruimte zat! Ongeveer 2 mm over :blink: Dus voor de keuring zou dit geen probleem mogen zijn!

Alleen zou ik wel stuggere dempers willen en als ik mijn Hartge veren behoudt en ik plaats regelbare Koni schokdempers, dan kan ik beter enkele (honderden) euro's bijleggen voor KW Variante 2 die ook regelbare schokdempers heeft...

Véél lager kan ie in elk geval niet meer, want dan geraak ik mijn garage niet meer in!

Zal er nog eens een nachtje moeten over slapen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.