Ga naar inhoud

achteras


The Shrike
 Share

Aanbevolen berichten

Ik lees op een meerdere andere draadjes allerlei mensen die hun vooras iets "zweverig" vinden op de snelweg. Mijn vooras vind ik persoonlijk echter geen probleem, maar ik heb een coupe dus misschien ligt dit daaraan.

Wat mij wel opvalt en soms wat tegenvalt is dat de achteras bij een hobbelige weg soms echt stuitert en grip verliest als ik daar net gas geef. Voorheen was de verhouding gewicht pk nogal anders, maar mijn vorige BMW (5-er) had een geweldig onderstel die nooit ging hangen in de bocht, comfortabel was en tevens goed over soortgelijke hobbels ging. Dus dit valt me een beetje tegen.

Hebben jullie dit ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 10
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja :blink:

Vooral als je in een bocht zit waar een stuk wegdek slecht is, dan lijkt het net of die daar zijn grip achter verliest. Je voelt dan de achterkant even wegbreken.

Ik heb ook geen coupé, maar nu ik net andere banden heb is het misschien wel anders???

Zou die veerpootbrug ook de wegligging verbeteren t.o.v. de achterkant????

Link naar reactie
Delen op andere sites

neuh :huh:

Maar ik heb ook geen coupe....

en sinds de invoering van de veerpootbrug is het net een kart, wat mij behoorlijk goed bevalt B)

Scheelt dat nou echt merkbaar ? Wordt hij direkter ? Als ik met hoge snelheid een lange bocht neem twijfelt de QP tussen over en onderstuur. Toen ik op mijn QP spoorverbreders 20 mm op de achterwielen plaatste merkte ik dat hij een stuk minder gevoelig is geworden voor spoorvorming. Dus kan ik mij voorstellen dat er nog wel e.e.a. aan de wegligging verbeterd kan worden. Het uitbreken aan de achterkant verwijt ik de te harde Avons die ik er op heb liggen, mogelijk heb ik dit mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neuh :huh:

Maar ik heb ook geen coupe....

en sinds de invoering van de veerpootbrug is het net een kart, wat mij behoorlijk goed bevalt  B)

Scheelt dat nou echt merkbaar ? Wordt hij direkter ? Als ik met hoge snelheid een lange bocht neem twijfelt de QP tussen over en onderstuur. Toen ik op mijn QP spoorverbreders 20 mm op de achterwielen plaatste merkte ik dat hij een stuk minder gevoelig is geworden voor spoorvorming. Dus kan ik mij voorstellen dat er nog wel e.e.a. aan de wegligging verbeterd kan worden. Het uitbreken aan de achterkant verwijt ik de te harde Avons die ik er op heb liggen, mogelijk heb ik dit mis.

Ad als je op de meeting komt moet je mijn QPe maar eens proberen of het anders is/kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels