Ga naar inhoud

ABS-lampje


z3coupe

Aanbevolen berichten

Beste Z3-rijders, B)

Zojuist is tijdens het rijden plotseling het ABS-lampje in mijn cockpit gaan branden. Tevens brandt nu ook het ASC-lampje. Deze krijg ik niet meer uit ook.

Ook na een herstart blijven de lampjes branden.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

De volgorde was als volgt:

Tijden het rijden ABS-lampje aan

Motor opnieuw gestart

Lampje bleef branden.

Tijdens het draaien van de motor ASC uitgeschakeld.

Nu blijven beide lampjes branden en krijg ik ze niet meer uit.

Even naar de dealer rijden?

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik weet niet of dit ook geld voor de z3, maar in mijn 5-er was uiteindelijk de sensor in de stoel van de bijrijder (om te kijken of er iemand zat) kapot toen het airbag lampje aan ging/bleef. (dit schijnt vaak bij de E39 te gebeuren)

Wat ik dus wil zeggen is dat je het waarschijnlijk alleen te weten komt door de BC uit te laten lezen en een betere/duidelijker code met de reden krijgt.

DVG The Shrike

Link naar reactie
ik weet niet of dit ook geld voor de z3, maar in mijn 5-er was uiteindelijk de sensor in de stoel van de bijrijder (om te kijken of er iemand zat) kapot toen het airbag lampje aan ging/bleef. (dit schijnt vaak bij de E39 te gebeuren)

Wat ik dus wil zeggen is dat je het waarschijnlijk alleen te weten komt door de BC uit te laten lezen en een betere/duidelijker code met de reden krijgt.

DVG The Shrike

Ook een keer gehad bij de E39. Zat echter niet in de stoel.

Toen ik aan mijn dealer vertelde dat zowel mijn ABS-lampje brande als ook mijn lampje van de tractioncontrol (en mijn navigatiesysteem een enorme afwijking had...) wisten ze daar gelijk dat het (ik meen) mijn rechter achterwielsensor was. Die was namelijk zowel voor de ABS-sensor als voor de tractioncontrol (en de navigatie). Ik vermoed dus dat jij het zelfde probleem hebt......

Je kan dit trouwens zelf controleren door de ABS-stekker bij het wiel los te maken en er een multimeter op aan te sluiten. Als je aan het wiel draait geeft dit een klein stroompje af wat meetbaar is. Slaat de meter niet uit is de desbetreffende sensor defect.

Link naar reactie

Na 4 uur in de garage op het werk te hebben gestaan, blijkt nadat ik de QP start dat beide lampjes nog steeds branden..... na ongeveer 5 seconden gaan ze allebei weer uit.

Probleem lijkt te zijn opgelost. Toch nog maar even langs de dealer voor controle.

Bedankt voor het mee-denken in ieder geval. :huh:

Link naar reactie
Je kan dit trouwens zelf controleren door de ABS-stekker bij het wiel los te maken en er een multimeter op aan te sluiten. Als je aan het wiel draait geeft dit een klein stroompje af wat meetbaar is. Slaat de meter niet uit is de desbetreffende sensor defect.

STROOM meten op los contact :blink:

Link naar reactie
Gast ///M Roadster / 320ci

Hoi,

Heeft 9 van de 10 keer met de ABS contacten te maken. Je kan het bijvoorbeeld makkelijk hebben als je met een hogedrukreiniger op je remklauwen etc. gaat spuiten. Vaak gewoon een beetje vocht! Bij de dealer lezen ze zo via het DIS je auto uit en zien ze het direct!

Succes,

Niels

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.