Ga naar inhoud

M-spiegels gemonteerd


RobC

Aanbevolen berichten

Ik heb vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en ben gestart met het (de)monteren van de M-binnenspiegel.

Het uitelkaar halen van de oude spiegel lukte uiteindelijk, de nieuwe spiegel openmaken zonder 'm al te veel te beschadigen lukte goed en dan maar gewoon gáán.

Het viel allemaal niet mee. Loshalen van 9 draadjes, die draadjes zien te pielen in de nieuwe spiegel en opnieuw aansluiten, het was voor mij best lastig. Tussendoor plotseling alarm zonder die uit te kunnen krijgen (het stopte vanzelf en weet nog niet waardoor het ontstond en stopte).

Om een lang verhaal kort te maken, met een beetje geduld is alles goed gelukt, behalve de elektronica! Niets werkt meer (alarm, deuren), ondanks zorgvuldig hermonteren van de draadjes in het blokje en het initialiseren van de sleutels. Jazeker, de draadjes zitten 100% goed! Maar zodra ik start gaan de deuren op slot en die krijg je alleen nog handmatig open. De twee deuren en het kofferbakje werken alleen nog maar handmatig.

Er is dus iets fout. Ik kom er wel achter, desnoods door de spiegel opnieuw open te maken en de draadjes opnieuw aan te sluiten. Iet anders kan het niet zijn!! Het meeste werk is echter gedaan en het is nu een kwestie van de laatste loodjes. Lukt dat niet, dan maar met het schaamrood op de bek naar de dealer. Maar veel kàn er niet mis zijn!

Ondanks dat het nog niet 100% werkt ben ik al tevreden met het resultaat. M-binnen- én buitenspiegels staan toch wel erg fraai! Een aanrader.

post-3-1124644708.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oh zo fraai en oh zo prijzig.... :m: Maar ze zijn wel echt :foto:

Nu weet ik het weer, de draadjes moesten los omdat je hem niet zo door de spiegel heen kon trekken. :muur: Wel vreemd allemaal, bij mij hoefde ik helemaal niks opnieuw in te stellen. Hij deed het gewoon vanaf de eerste druk. B)

Dat is het allermooiste ja, als alles in 1x weer werkt... B)

Initialiseren schijnt er toch echt bij te horen, dus dat begrijp ik niet.

Link naar reactie

dat ziet erg erg :D ooi uit die ;) spiegels,lees er bijna mijzelf in er toch aan beginnen en er net niet uitkomen maar de oplossing zal wel voor de hand liggen.

Link naar reactie
dat ziet erg erg ;) ooi uit die :D spiegels,lees er bijna mijzelf in er toch aan beginnen en er net niet uitkomen maar de oplossing zal wel voor de hand liggen.

Blij dat ik niet de enige ben, Huub! Kijk, dat heb ik nou net effe nodig, die woorden. :wub: Voel ik me toch iets minder lullig... :D

Link naar reactie
Je hebt je eerste elektronia les geleerd, Rob: haal altijd ff de accu los als je aan de draadjes gaat zitten  :D

Ah!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;) Dat wist ik dus niet!

Vertel me dan nu óók effe hoe ik 't oplos, please!

Link naar reactie
Je hebt je eerste elektronia les geleerd, Rob: haal altijd ff de accu los als je aan de draadjes gaat zitten  :D

Ah!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D Dat wist ik dus niet!

Vertel me dan nu óók effe hoe ik 't oplos, please!

Ivo!!!!!!!!!!!! ;)

Link naar reactie

Jammer dat je de accu niet hebt los gemaakt, goede les voor de volgende keer.

ik denk dat alles gereset moet worden , omdat je alarm afging.

Je hoeft niet met schaamrood op je kaken naar de dealer je kunt ook naar de xenon leverancier bij jou in de buurt ( lochem ) gaan om alles te resetten.

groet,

aad

Link naar reactie
Jammer dat je de accu niet hebt los gemaakt, goede les voor de volgende keer.

ik denk dat alles gereset moet worden , omdat je alarm afging.

Je hoeft niet met schaamrood op je kaken naar de dealer je kunt ook naar de xenon leverancier bij jou in de buurt ( lochem ) gaan om alles te resetten.

groet,

aad

Waar vind ik het adres? Google helpt me niet verder. En even onvindbaar op

het Forum. Superduper heeft het er ergens over, meen ik. Al weet ik niet of daar een adres is te vinden.

Inmiddels van Aad ontvangen, waarvoor hartelijk dank.

aangepast door Rob
Link naar reactie
Je hebt je eerste elektronia les geleerd, Rob: haal altijd ff de accu los als je aan de draadjes gaat zitten  :D

Ah!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wub: Dat wist ik dus niet!

Vertel me dan nu óók effe hoe ik 't oplos, please!

Ivo!!!!!!!!!!!! :D

Sorry Rob, ik was weer weg ;)

Maar zoals Aad zegt, de boel moet nu gereset. Je kunt misschien de accu 30 min. eraf leggen en dan wat schietgebedjes doen, maar ik denk dat dat nu te laat is.

Maar voortaan ff de accu los, dan krijgt de auto geen weet van jouw klusactiviteiten. :D

Link naar reactie

Volgens RealOEM kost een M binnenspiegel zonder elektronica nog een 75 dollar;

05 INTERIOR REAR-VIEW MIRROR 1 06/1997 51162495571 $74.34

spiegels5uh.png

Kan ik deze kopen en de elektronica uit mijn spiegel overbouwen?

Die 75 dollar heb ik er wel voor over.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.