Ga naar inhoud

kilometerteller


Gast Gast_zzz

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

niet om verder te verkopen aan gunstige prijs maar om andere legale/persoonlijke redenen

:m: :foto:

je gaat me toch niet vertellen dat je zo'n ding zakelijk rijdt B)

Of heb je een verzekerig met km beperking? Daar zou ik niet zo bang voor zijn B)

Link naar reactie
niet om verder te verkopen aan gunstige prijs maar om andere legale/persoonlijke redenen

;) :D

je gaat me toch niet vertellen dat je zo'n ding zakelijk rijdt :wub:

Of heb je een verzekerig met km beperking? Daar zou ik niet zo bang voor zijn :D

Superduper rijdt 'm ook zakelijk, schreef 'ie laatst. :D Maar dat zal dan inderdaad geen lease zijn.

Link naar reactie

ik kan me toch eigenlijk geen reden voorstellen die het effect van een incorrecte km-stand t.o.v. de mechanische gebruik/ouderdom van de auto, die hoe dan ook gaat ontstaan, moet "vergoeden".

De kilometerteller moet je gewoon van afblijven. B)

Link naar reactie
ik kan me toch eigenlijk geen reden voorstellen die het effect van een incorrecte km-stand t.o.v. de mechanische gebruik/ouderdom van de auto, die hoe dan ook gaat ontstaan, moet "vergoeden".

De kilometerteller moet je gewoon afblijven. B)

precies B)

Link naar reactie
niet om verder te verkopen aan gunstige prijs maar om andere legale/persoonlijke redenen

:wub: B)

je gaat me toch niet vertellen dat je zo'n ding zakelijk rijdt ;)

Of heb je een verzekerig met km beperking? Daar zou ik niet zo bang voor zijn :foto:

Het zit namelijk zo dat mijn oude instrumentenpaneel volledig stuk was en ik heb het zelf vervangen met een andere van het autokerkhof.

Nu heeft die 'nieuwe' er 10.000 km teveel opstaan en door 10.000 km te rijden zonder de teller aangekoppelt kan ik het verschil dus goedmaken.

Hopelijk duidelijk zo?

Link naar reactie
De teller is los te koppelen bij het cardan, op het cardan zit een stekker.

Dit was toch je vraag!!!

Kijk dit is interessant. Nu is mijn vraag hierop: zal de snelheidsmeter dan ook uitvallen? En kan je me vertellen waar precies de cardan en stekker zit. Als je misbruik wil vermijden door anderen die dit lezen dan geef ik wel een mail adres voor de info. Alvast bedankt voor je nuttige bijdrage!

Link naar reactie
Wat betekend trouwens "zakelijk rijden" deze term is mij niet bekend.

Een zakelijke rijder is iemand die niet privé rijdt (een privé-rijder betaalt alle autokosten zelf), maar de auto op naam van een bedrijf heeft staan. Voordeel is dat de autokosten voor de fiscus bedrijfskosten zijn en bijvoorbeeld alle BTW die verband houdt met de auto verrekenbaar is. Ook de benzine, verzekering en wegenbelasting komen voor rekening van het bedrijf.

Daarentegen dien je wel 25% van de cataloguswaarde, inclusief af-fabriek gemonteerde extra's, bij je inkomen op te tellen m.b.t. de inkomstenbelasting (de zgn. bijtelling). Maar daarmee ben je feitelijk altijd goedkoper uit dan de privé-rijder, zeker als je daadwerkelijk afschrijft.

Dit alles niet te verwarren met een lease-rijder, da's een totaal ander verhaal, hoewel ook daar de bijtelling van toepassing is.

Link naar reactie
Kijk dit is interessant. Nu is mijn vraag hierop: zal de snelheidsmeter dan ook uitvallen? En kan je me vertellen waar precies de cardan en stekker zit. Als je misbruik wil vermijden door anderen die dit lezen dan geef ik wel een mail adres voor de info. Alvast bedankt voor je nuttige bijdrage!

Op het cardan zit maar 1 stekker met een rubber hoesje er om, bij demontage is alles van de teller buiten werking.

Link naar reactie
Dit alles niet te verwarren met een lease-rijder, da's een totaal ander verhaal

Nou en of!

Da's een scheldwoord! :blush::schater:

Nou, vooral die gasten met zo'n lease BMW, dat zijn de allerergste

Ow, wat zeg ik nou, dat ben ik zelf :schater:

Nee, Volvo's gek genoeg... :notworthy: Net alsof ze gefrustreerd zijn over het feit dat ze zo'n duffe auto rijden :chick:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.